Advies gevraagd bij het starten van een webwinkel

1
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een webwinkel. Ik heb me uiteraard willen verdiepen in de diverse softwarepakketten (zoals bijvoorbeeld Magento), maar zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.

Wie kan mij nou eens goed en met name helder aangeven welke software het meest geschikt is voor het opzetten van een professionele webwinkel zonder beperkingen?

Een paar aspecten die van belang zijn :

• Koppeling van meerdere domeinnamen aan dezelfde
webwinkel
• Meerdere betaalmethoden (mogelijk via paymentprovider)
• Optimale beveiliging (SSL certificaat)
• Nieuwsbrieven en sociale media
• En vanzelfsprekend aspecten zoals ordermanagement,
zoekmachine optimalisatie, etc.

Ik dank eenieder bij voorbaat voor de reacties.

M.v.g.

Thieu

-----

Als vervolg op mijn eerdere bericht hierboven zou ik tevens graag referenties ontvangen over een gedegen partij die voor een scherpe prijs een professionele webwinkel kan realiseren.

Wie heeft er inmiddels zelf positieve ervaringen opgedaan?

We hebben nog geen definitief besluit genomen.

Bij voorbaat dank.

Thieu[/b]

Re: Advies gevraagd bij het starten van een webwinkel

3
Thieu schreef:Wie kan mij nou eens goed en met name helder aangeven welke software het meest geschikt is
Zie ook de andere topics op het forum over dit onderwerp. Niemand kan dat. Ten eerste omdat e-commerce de laatste jaren niet heeft stilgezeten en er inmiddels tientallen (zo niet dan honderden) pakketten zijn die zelfs in Nederland al hun strepen hebben verdiend. Al deze pakketten kunnen online verkopen. Tot zover dus weinig spannends.

Natuurlijk zijn er wel verschillen tussen de pakketten maar wij kennen jouw werkwijze en prioriteitenlijstje niet. Zo noem je verschillende domeinnamen als een belangrijk punt, maar waarschijnlijk is de flexibiliteit in het ontwerp, of het gemak waarmee de webwinkel te beheren is, de veiligheid van de webwinkel of de kans dat de software ook in de toekomst ontwikkeld wordt ook allemaal belangrijk, zo niet dan belangrijker dan het punt met die domeinnamen. Maar al dit soort dingen noem je niet.

Dat maakt het voor ons onmogelijk om je een goed en helder advies te geven. Je zult uiteindelijk op je intuitie af moeten gaan ben ik bang.

Misschien kun je wel al een selectie maken? Heb je een voorkeur voor open source? Voor in een keer afrekenen of een maand bedrag? Voor full service of liever los hosting, design en techniek kopen? Hoeveel tijd en geld wil je er (het eerste jaar) zelf in steken en hoelang mag het duren voor de webwinkel up-and-running is?

4
Waarom download je niet gewoon een CMS en ga je aan de slag?

Dan kijk je even wat jou het prettigst lijkt, wellicht even googlen naar anderen hun ervaring en of jij de comunity support fijn vind. Hier vind je de grootste.

Je zoekt iets zonder beperkingen. Het leuke van open source paketten is dat het gewoon open script is. Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Je kunt gewoon een template downloaden en je website zo maken, verder is het uitbreidbaar met plug-ins / extensions. Met een beetje verstand van HTML en CSS kun je alles zelf positioneren, invullen etc etc. Daarnaast kun je het ook nog uitbreiden met wat JavaScript. In bijvoorbeeld Joomla kun je dit makkelijk implementeren m.b.v. een component.
Een laatste stap, wanneer je er zelf interactieve dingen bij wilt, is zelf extenties maken. Dit vereist wel veel kennis van PHP en JavaScript.

Zonder beperkingen is dus relatief, dat mag je zelf invullen aan de hand van jou kennis en kunnen.

Dus wil je een website met custom made scripts etc. moet je hem maar laten maken. Maar zelf aan de slag met een CMS kan ook prachtig resultaat opleveren.


EDIT: Zoals admin ook al aangeeft: je kan ook een webwinkel huren inderdaad. Heb hier zelf geen ervaring mee maar hier in is ook erg veel keuze. Zie google.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
hhh schreef:Waarom download je niet gewoon een CMS en ga je aan de slag?
Exact, pak een open source pakket, installeer dat en ga aan de gang. Breidt dat uit naar jouw wens. Dat werkt het beste. Met een goede programmeur kan je alle gangbare open source pakketten exact aanpassen aan jouw wens.

Een webwinkel huren raad ik af. Stel dat het een succes wordt en je merkt dat het bedrijf waar jij de webwinkel huurt zijn beperkingen heeft. Wat dan?
De webwinkel is technisch en juridisch gezien eigendom van het bedrijf waar jij hem van huurt. Meestal kan je niet de software zomaar over nemen om deze aan te (laten) passen naar jou wens. Je bent dus erg afhankelijk van een derde partij als je dat doet. Als je gaat huren, zorg dan dat er duidelijke afspraken zijn over wat er gebeurd als jij de webwinkel in eigen beheer wilt voortzetten, om wat voor reden dan ook.

Overigens heb ik nog geen bedrijf gezien die een webwinkel kan verhuren waarvan ik echt het idee had dat je een goede webwinkel krijgt.

Probeer hetMijnwebwinkel pakket

6
Beste Thieu,

In je bericht vraag je naar referenties van webwinkel systemen. Als werknemer van Mijnwebwinkel ben ik zelf uiteraard niet objectief, maar kijk even op onze website, waar veel van onze klanten ons systeem beoordelen:
http://www.mijnwebwinkel.nl/referenties/

Daarnaast schrijven klanten regelmatig een artikel over hun ervaringen op onze blog:
http://www.mijnwebwinkel.nl/blog/

Ons systeem voldoet in elk geval aan de door jouw gestelde eisen. Je kunt altijd eerst vrijblijvend de gratis versie proberen om te kijken of het systeem bij je past.

Succes met je zoektocht!
[url=http://www.mijnwebwinkel.nl]Mijnwebwinkel[/url] is een uitgebreid webwinkel systeem. We bieden een Gratis versie en een Professional versie (€19,- p.m. inclusief domeinnaam & hosting) aan. Bezoek voor meer informatie onze website.

7
Wellicht interessant als je nog aan het oriënteren bent. Wij hebben laatst een onderzoek gedaan naar de meest gebruikte software en de ontwikkelingen op internet en dit beschreven op onze Weblog:
http://www.skyberate.nl/weblog/hosting/ ... webwinkels
Skyberate Internet Services
Magento hosting vanaf 10,00 euro per maand!
http://www.skyberate.nl/

8
Leuk... zoektrends.... m.a.w. mensen hebben meer problemen met magento daardoor gaan ze meer zoeken naar magento op google...
(andere manier om er tegen aan te kijken)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

9
Doet me sterk denken aan een artikel van Emerce. Die gaan iets dieper dan trends en vragen o.a. ook experts om hun mening. Maja met zulke experts zegt dat natuurlijk ook niet veel he? :wink: