Ik begrijp dat je zelf een netwerkje wilt opbouwen van afhaalpunten bij jou in de regio.
Je zult per ondernemer het gesprek moeten aan gaan, hoeveel meer traffic ga jij naar zijn winkel lokken; en hoeveel handelingen (tijd) is hij er aan kwijt; regel jij het transport naar zijn winkel; gaat hij ook voor jou de betalingen afhandelen of is dat al in jouw online kassa geregeld?
Wij handelen ook verhuurklanten af voor andere verhuurbedrijven (binnen en buiten de regio). Als 'afgifte en retourpunt', we ontvangen zijn klant, nemen de persoonsgegevens over, geven uitleg over de materialen en helpen inladen. Gemiddeld genomen ben ik of een collega al 15 minuten kwijt; daarnaast nog 1 - 5 minuten voor retour. Hiervoor vragen we 15,00 excl. BTW per klant. Daarnaast slaan we in de tussen tijd de materialen van het bedrijf op, gebeurd rustig dat men het weken laat slingeren tot men het weer nodig heeft of in de buurt is.
Als wij de betaling moeten afhandelen vragen we 5% vh te ontvangen bedrag.
Ik heb dan hier geen winkel zitten om aan de betreffende klant extra producten of diensten te slijten. Het is dus gewoon 1:1 afhandeling namens een collega ondernemer.
Maak voor jezelf de overweging of je niet gebruik wilt gaan maken van een bestaand netwerk van servicepoints. Om als voorbeeld te geven:
http://www.postnl.nl/locatiewijzer
http://www.dhlsp.nl