Product revieuw

1
Hallo,

Iemand heeft zich gister kennelijk verveeld en ongeveer 300+ product reviews geschreven.
Naam: "shgfdsgif" review: "20"

Iemand hier ook al eens last van gehad?
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Product revieuw

3
Ik zit inderdaad naar de website te kijken en je hebt inderdaad vreemd genoeg geen 'captcha' voor de reviews... Lijkt me dus inderdaad een bot probleem!

Een captcha is heel simpel te maken in PHP. Zelf gebruik ik altijd een captcha van 5 willekeurige karakters, met een soort 'schaduw' effect om automatische tekst herkenning moeilijk te maken. Ik krijg wel regelmatig product reviews, maar nog nooit een bot gehad die wat plaatste.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Product revieuw

4
Of een simpele vraag als "wat zijn de eerste vier letters van onze domeinnaam" of een ander simpele vraag die niet letterlijk te Googlen is zorgt er ook voor dat computerbots geen kans maken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Product revieuw

6
Ik zie inderdaad meerdere websites gebruik maken van zo'n Captcha, en dat schijnt inderdaad goed te werken. Toch zonde als een of andere bot er zo veel reviews op plaatst, terwijl dit zo gemakkelijk te voorkomen is!

Re: Product revieuw

7
Emma schreef:Ik zie inderdaad meerdere websites gebruik maken van zo'n Captcha, en dat schijnt inderdaad goed te werken. Toch zonde als een of andere bot er zo veel reviews op plaatst, terwijl dit zo gemakkelijk te voorkomen is!
uhu. Gelukkig komt dit in de back van Magento eerst terrecht voordat ze op de site zichtbaar worden :)
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Product revieuw

8
Wouter Hol schreef:Of een simpele vraag als "wat zijn de eerste vier letters van onze domeinnaam" of een ander simpele vraag die niet letterlijk te Googlen is zorgt er ook voor dat computerbots geen kans maken.
Een simpele vraag is niet voldoende. De vraag kan worden vertaald met Google Translate en daarna kan de bot handmatig worden ingesteld.

Ik heb er in ieder geval één slechte ervaring mee (met een forum), maar nadat ik de vraag had gewijzigd bleef de spam weg. :P
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Product revieuw

9
Een captcha is lastig voor mensen die het invullen.
Beter is een leeg veld dat ergens aan de kant staat wat door mensen dus niet ingevuld wordt. Een bot vult het veld wel in en dus als het veld ingevuld is niet opslaan en anders wel.
Het werk heel goed als het 'valse' veld e-mail heet en het e-mail veld noem je gewoon 'veld1'

Re: Product revieuw

10
Vaak zie je dat de makkelijke doelwitten als eerste de prooi zijn. Een simpele beveiliging voorkomt 95% van de problemen. Sta je eenmaal op een spamlist, dan kom je er moeilijk af. Ga je het te moeilijk maken, dan jaag je ook echte bezoekers weg. Zo heb ik zelf altijd een groot hekel aan die compleet onleesbare Captcha's die niet alleen bots, maar ook bezoekers wegjagen. Het laten lezen van Captcha door computers is namelijk ook al lange tijd mogelijk. Vandaar dat ik de oplossing van Wouter vaak gebruiksvriendelijker vind.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m