iDeal betalingen zonder zakelijke rekening

1
Hallo,

Ik zie meerdere discussies over dit onderwerp, maar ik kan geen duidelijke oplossing voor mijn situatie vinden. Ik hoop hier meer duidelijkheid te vinden.

Ik geef bijles met een aantal andere mensen. Momenteel schrijf ik zelf digitale facturen, voor naar mijn particuliere rekening. Vanaf heden wil ik mensen vooraf laten betalen via mijn website, met behulp van iDeal. Een soort webwinkel idee, maar dan met slechts enkele 'producten'(Diensten). Ik heb me ingeschreven bij de KvK als eenmanszaak. Ik verwacht via de iDeal portal niet meer dan 10 transacties per maand, zodoende vind ik een zakelijke rekening overbodig en is deze financieel gezien ook niet gunstig bij mijn situatie. Echter eisen alle PSP's tegenwoordig naast een KvK inschrijving, ook een zakelijke rekening.

Wat voor oplossing is geschikt voor mijn situatie?
Boekhouding en overzicht is geen probleem, dit doe ik zorgvuldig en met plezier. Ik hoop dat er een oplossing is voor iets van deze schaal.

Bij onduidelijkheid of vragen, vul ik de informatie graag nog met detail aan.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: iDeal betalingen zonder zakelijke rekening

9
PaulG schreef:Als je een bepaald rekening nummer gebruikt voor je zakelijke transacties is dat een zakelijke rekening. Hoe de bank het noemt is toch niet van belang.
Dat is typisch iets voor de "begripsbepalingen" en "definities" in algemene of specifieke voorwaarden van de bank.

Een praktisch interessanter verschil is bijvoorbeeld dat je een zakelijke rekening vaak op handelsnaam kunt zetten, zodat je klanten aan de spreekwoordelijke Example.com betalen in plaats van ene J. Jansen.
StoreCore.io