Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

welke software voor groothandel?

22 mei 2013

Ik ben bekend met veel verschillende software oplossingen, maar dat is allemaal specifiek gericht op consumenten webshops.

Wat ik zoek is echter een goede oplossing voor een groothandels webshop.
Ik heb de standaard functies nodig zoals
* productbeheer met verschillende varianten en verschillende velden voor producteigenschappen.
* Voorraadbeheer
* alle overige standaard webshop functies

Maar ook meer specifieke functies zoals

* prijzen pas zichtbaar na inloggen en dat een account door ons goedgekeurd is.
* verschillende groepen klanten die verschillende kortingen krijgen op inkoop prijs
* diverse soorten feeds met productgegevens
* Api mogelijkheden om andere webshops te koppelen met ons systeem.

Wie weet er geschikte software voor zoiets?
Mag opensource zijn maar ook gesloten sourche, mag gratis zijn maar ook betaald.
Ik hoor graag van jullie
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: welke software voor groothandel?

22 mei 2013

* prijzen pas zichtbaar na inloggen en dat een account door ons goedgekeurd is.
* verschillende groepen klanten die verschillende kortingen krijgen op inkoop prijs
* diverse soorten feeds met productgegevens
* Api mogelijkheden om andere webshops te koppelen met ons systeem.
Alles wat jij hier noemt heeft OpenCart in huis. Ik denk ook de andere grote opensource pakketten, maar van OpenCart weet ik het zeker.
Actief in webshopontwikkeling
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: welke software voor groothandel?

22 mei 2013

bedankt voor je reactie.
Ik zal opencart eens gaan bekijken om te zien welke functies ze bieden en hoe het verder allemaal werkt en of daarmee snel een goede groothandels shop op te bouwen is.

Kwam ook prestashop nog tegen wat er veelbelovend uitzag, maar was me nog vrij onduidelijk over extra plugins en mogelijke aanpassingen daarin.

Meer tips en adviezen blijven welkom.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: welke software voor groothandel?

22 mei 2013

Meer tips en adviezen blijven welkom.
Met bijvoorbeeld Zen Cart kan het ook.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: welke software voor groothandel?

23 mei 2013

Bedankt voor de reactie.
Daarvoor hebben ze bij Zen Card dus wel aanpassingen voor moeten maken.

Heb even de specificaties en extra modules van paar pakketten door zitten bladeren, maar kom er niet echt uit. voornamelijk met extra modules is lastig omdat voor elke functie meerdere modules zijn welke je dus stuk voor stuk allemaal zou moeten testen om te kunnen beoordelen hoe ze werken en of ze doen wat je wil.

Denk dat ik het beste een pakket onafhankelijke persoon/partij kan inhuren die op basis van specificatie overzicht van mij kan adviseren welk pakket en aanvullende modules voor mijn situatie het meest geschikt zijn.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: welke software voor groothandel?

23 mei 2013

Ik ken verschillende Nederlandse groothandels die ECi EasyOrder gebruiken, grotendeels met de functionaliteit die je beschrijft. Misschien is dat een goed alternatief?
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: welke software voor groothandel?

23 mei 2013

ik heb hun ook benaderd, even wachten tot ze terugbellen zodat ik meer te weten kan komen over dat pakket.

Verder ben ik nog maar eens kort (ondertussen evengoed al 8 a4tjes) aan het noteren welke functies voor mij van belang zijn en zal ik eens gaan kijken of iemand tegen betaling daarvoor kan uitzoeken welke software en welke extra modules daarvoor het meest geschikt zijn.
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: welke software voor groothandel?

27 mei 2013

Ik ken verschillende Nederlandse groothandels die ECi EasyOrder gebruiken, grotendeels met de functionaliteit die je beschrijft. Misschien is dat een goed alternatief?
Persoon was even in gesprek maar zou me terugbellen.
Tot op heden nog niks van vernomen.

Ondertussen nog verder in verdiept en wat ik zelf zo kan achterhalen lijkt Opencart de beste papieren te hebben om mijn gewenste systeem zo dicht mogelijk te benaderen in zo kort mogelijke tijd en voor zo min mogelijk geld.

Dit ga ik nu zo snel mogelijk verder laten uitzoeken.
 
Vossie75
Berichten: 122
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: welke software voor groothandel?

16 juli 2013

Aangezien ik net een e-mail kreeg dat iemand mij een bericht over dit forum onderwerp gestuurd had kwam ik hier weer even terecht.

Voor degene die me dat bericht stuurde: helaas is het verzonden bericht om de een of andere reden niet terug te vinden bij mijn ontvangen berichten en kan ik daar dus niet op reageren.

Verder heb ik wel contact gehad met ECI in de tussentijd, hadden best interessante oplossing maar vond ik voor dit moment te complex maar is wel een serieuze optie voor de toekomst.
Op dit moment heb ik gekozen voor OpenCart omdat daar veel van de zaken die ik nodig had al in voorkomen of met wat kleine aanpassingen en/of modules te realiseren zijn.
Paar zaken worden wat lastiger maar dat gaan we komende tijd verder bekijken.
 
Slim Partners
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 juni 2014

Re: welke software voor groothandel?

31 juli 2014

Magento is ook zeer uitgebreid. Daarnaast heeft het heel veel plugins en extensies, waardoor je het bijna zo uitgebreid kan maken/hebben als je zelf wilt.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht