Wel psp, niet psp, welke psp?

1
Beste medeleden!

Ik zit nu al een tijdje te worstelen met de payment service provider. Ik ben nog niet gestart, maar wel al serieus in gesprek met een paar webbureau's en offertes aan het aanvragen. Ik ga of een magento of opencart webshop laten maken (nog even de kosten afwegen ;). Nu was het advies van de magento webbureau om niet meteen met een psp te beginnen als startende webshop ondernemer, onder andere om kosten te dekken. Beter was om een ideal af te sluiten bij mijn bank. Op zich logisch, maar als ik me aan de wet verkoop op afstand wil houden, zal ik toch minimaal een achteraf betaalmethode moeten aanbieden.

Zelf ben ik nog aan het twijfelen. Natuurlijk is het goed kosten te drukken bij het opstarten van de webwinkel. Aan de andere kant denk ik dan... als ik meerdere betaalopties aanbiedt, heb ik meer kans op verkopen.

Ik hoor veel positieve verhalen over Buckaroo, maar als ik dan de tarieven nakijk krijg ik een halve rolberoerte. Voor elke verschillende betaalmethode moet je een maandabbonement afsluiten, en dan ook nog per transactie een bepaald bedrag afstaan. Dit lijkt mij erg duur, vooral als beginnende webshop ondernemer.

Dan ben ik ook nog aan het kijken geweest naar multisafepay, alleen uit hun 'pakketten' wordt ik op dit moment niet veel wijzer. Je hebt de fastcheckout, die kwa kosten niet slecht lijkt, eenmalige registratiekosten, geen maandabonnement, en een bedrag per transactie betalen. Maar ik kan nergens iets vinden over Onder Rembours verzenden. Volgens mij is deze fastcheckout zo te implementeren in de webshop, en heeft een redelijke vaste indeling? Gebruikt iemand hier misschien multisafepay zodat ik eens kijken hoe dat er in de praktijk (front-end) uitziet?

Dan is er nog de Omnikassa van de rabobank, die mij kwa kosten ook erg aantrekkelijk lijkt. Alleen lees ik hier niet zo veel positieve, en vooral negatieve verhalen over. Is dit intussen, anno 2013 al een stuk beter? Nadeel is dat ze geen betaalopties hebben voor Belgie en Duitsland (gezien ik me ook wel wil gaan richten om belgische markt). Al had mijn Opencart webburea persoon erover dat dit er wel aan zit te komen bij Omnikassa?

Dus ja wat is uiteindelijk wijsheid? Wat is jullie advies, en zijn er nog andere psp's waar ik nog niet aan gedacht heb?
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

6
Ik adviseer starters altijd om in zee te gaan met een PSP, vooral met Sisow.
Door negatieve ervaringen met iDeal via banken wil ik je nu ook het advies geven om te kijken voor een PSP.
Die zijn namelijk de hele dag door bezig met iDeal en de ontwikkeling van plugins, terwijl veel banken hun iDeal afdeling outsourcen. Een PSP weet dus waar hij mee bezig is, terwijl ik het idee heb dat banken vaak zelf niet snappen waar ze het over hebben. Ook de kosten van banken zijn onbegrijpelijk hoog:
Afbeelding


Vergelijk die eens met Sisow:
https://www.sisow.nl/epay-online-betaal ... informatie

Ook bieden de betere PSP´s modules inclusief support voor alle grotere webshopsystemen.
Bij Sisow heb ik nooit langer als 10 minuten hoeven te wachten op een reactie op mijn mail, en bij een bug in een van hun modules lossen ze het direct voor je op.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

7
Juist beginnende ondernemers zijn vaak beter af met een PSP. Wanneer je alleen maar iDeal aanbiedt kun je ook overwegen het gewoon via de bank te nemen, al is de ene bank goedkoper en secuurder dan de andere. Wanneer je veel buitenlandse klanten verwacht kun je het beste een PSP nemen die ook creditcards verwerkt, want met alleen PayPal loop je geheid sommige buitenlandse klanten mis. Alleen op NL gerichte winkels kunnen volstaan met een feitelijk alleen iDeal aanbiedende PSP als SisoW

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

8
Hilda schreef:Bedankt, die zal ik ook ff bekijken. Waarom verkies je die boven bv buckaroo?
Je moet PSP's inderdaad kritisch vergelijken, maar ik koos destijds voor TargetPay omdat ze geen andere kosten hebben dan x cent per order. Geen abonnement en geen extra kosten voor bijvoorbeeld het overboeken van je tegoed, maar gewoon een flat fee per betaling.
Hilda schreef:Is het ook verstandig om, als beginnende ondernemer, meteen met een psp in zee te gaan? Wat vinden jullie hiervan?
Ja, liever een PSP dan een bank. Een PSP is al gauw goedkoper dan een bank, omdat een PSP niets anders doet dan betalingen afhandelen. Bovendien bieden de meeste PSP's meer betaalsystemen aan dan banken. Een bank is eerder geneigd om een beperkt aantal betaalsystemen aan te prijzen, vooral voor de eigen kosten en beheersbaarheid.

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

9
Dan begin ik toch een beetje te twijfelen aan de juistheid van de info die de eerste webbureau mij heeft gegeven. Natuurlijk hadden ze ook veel goede punten, maar juist dit soort advies + de hoge investeringskosten denk ik toch dat ik met de 2de partij in zee ga. Deze adviseerde vandaag juist wel om meteen met een psp in zee te gaan.

Targetpay ziet er inderdaad aantrekkelijk uit, en zal deze, en sisow zeker in overweging gaan nemen. Ik zal deze twee goed gaan vergelijken, ook met de wensen die ik heb kwa klanten die ik wil aantrekken in mijn webwinkel.

Dankjewel voor de tips en adviezen!
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

11
Hilda schreef:Dan begin ik toch een beetje te twijfelen aan de juistheid van de info die de eerste webbureau mij heeft gegeven. Natuurlijk hadden ze ook veel goede punten, maar juist dit soort advies + de hoge investeringskosten denk ik toch dat ik met de 2de partij in zee ga. Deze adviseerde vandaag juist wel om meteen met een psp in zee te gaan.

Targetpay ziet er inderdaad aantrekkelijk uit, en zal deze, en sisow zeker in overweging gaan nemen. Ik zal deze twee goed gaan vergelijken, ook met de wensen die ik heb kwa klanten die ik wil aantrekken in mijn webwinkel.

Dankjewel voor de tips en adviezen!
Als beginnend ondernemer ben je volgens mij altijd goedkoper uit bij een PSP (ik heb zelf Sisow) Ik betaal per transactie + batch uitbetaling (€0.25 per keer, ligt er maar aan hoe vaak je wilt). Met hun klantenservice heb ik gemengde gevoelens. Telefonisch is het top, maar kwa mail moet ik vaak wel even geduld hebben, bij de meest simpele vragen...
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

14
Spuit 11 komt ook Sisow even van harte aanraden ;)

Zeer voordelig, goede service én super eenvoudig te implementeren. Zeker voor een starter één van de beste opties.
Hilda schreef:Dan begin ik toch een beetje te twijfelen aan de juistheid van de info die de eerste webbureau mij heeft gegeven. Natuurlijk hadden ze ook veel goede punten, maar juist dit soort advies + de hoge investeringskosten denk ik toch dat ik met de 2de partij in zee ga. Deze adviseerde vandaag juist wel om meteen met een psp in zee te gaan.
Wijs besluit, het andere bureau heeft je in mijn ogen géén goed advies gegeven ...
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

15
Ik ben ook nog niet begonnen, maar mijn voorkeur gaat uit naar Paytor. Uitsluitend gebaseerd op de lage kosten (39 cent per transactie, geen maandelijkse of andere bijkomende kosten.) Ik heb dus zelf nog geen ervaring ermee, dus over de service kan ik niets zeggen. Maar qua kosten is deze denk ik erg goedkoop.
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

16
Zazuco schreef:Ik ben ook nog niet begonnen, maar mijn voorkeur gaat uit naar Paytor. Uitsluitend gebaseerd op de lage kosten (39 cent per transactie, geen maandelijkse of andere bijkomende kosten.) Ik heb dus zelf nog geen ervaring ermee, dus over de service kan ik niets zeggen. Maar qua kosten is deze denk ik erg goedkoop.
Je kunt eens op ideal-vergelijken.nl kijken als je de keuze op meer criteria wilt baseren dan enkel de laagste prijs. Aangezien je Disney-collectables verkoopt, zou ik op zoek gaan naar een PSP waarmee je gemakkelijk buitenlandse betaalsystemen kunt toevoegen.

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

18
Hallo Hilda,

Het loont zeker de moeite psp's met elkaar te gelijken op betaalmethodes en prijzen. De tarieven voor Ideal staan onder druk en daar kan je je voordeel mee doen. Voor je buitenlandse betaalmethodes raden we je voor Duitsland Giropay aan en voor België Bankcontact/MrCash. Deze worden daar veel gebruikt en lijken op iDEAL.

Deze zijn beschikbaar bij de genoemde psp's en die verlenen ook een goede service.

Via onze site kan je profiteren van speciale kortingen en aanbiedingen.

succes!
Het team van OverOnlineBetalen
http://overonlinebetalen.nl/mobiele-kassa
http://www.creditcard-wijzer.nl

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

19
Ward schreef: Je kunt eens op ideal-vergelijken.nl kijken als je de keuze op meer criteria wilt baseren dan enkel de laagste prijs. Aangezien je Disney-collectables verkoopt, zou ik op zoek gaan naar een PSP waarmee je gemakkelijk buitenlandse betaalsystemen kunt toevoegen.
Grappig, deze vergelijking geeft paytor aan als eerste keuze, terwijl ik duidelijk aangaf zaken te willen doen met het buitenland..
Als tweede hit krijg ik Sisow. Daar heb ik hier ook veel goeds over gelezen. Op hun site staat echter iets dat me verward:
BanContact/MisterCash € 0,30 vast en 2% variabel per geslaagde transactie
Kan ik hieruit opmaken dat als ik een transactie heb van 100 euro, zij daar 2% (= 2 euro) plus 30 cent van krijgen? Dat vind ik eigenlijk best veel! Of begrijp ik het verkeerd?
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

20
Zazuco schreef:Ik ben ook nog niet begonnen, maar mijn voorkeur gaat uit naar Paytor. Uitsluitend gebaseerd op de lage kosten (39 cent per transactie, geen maandelijkse of andere bijkomende kosten.)
Je bedoelt zeker Business+? Dan betaal je 75 euro per maand.

Paytor is niet geschikt voor beginners. Paytor stelt als voorwaarde dat je minimaal 1000 ideal transacties per maand moet hebben.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

22
Zazuco schreef:Kan ik hieruit opmaken dat als ik een transactie heb van 100 euro, zij daar 2% (= 2 euro) plus 30 cent van krijgen? Dat vind ik eigenlijk best veel! Of begrijp ik het verkeerd?
Nee, dat heb je goed begrepen :) Voor buitenlands betalingsverkeer is het één van de meest voordelige opties. Zoals al geschreven is kost PayPal meer, zonder daar andere voordelen tegenover te zetten.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

23
Jeroen__ schreef: Je bedoelt zeker Business+? Dan betaal je 75 euro per maand.
Nee hoor, gewoon het 'gratis' pakket. Op internet kan je verschillende kortingscodes vinden waarmee je uiteindelijk bij Paytor 39 cent per transactie betaald.
Jeroen__ schreef: Paytor is niet geschikt voor beginners. Paytor stelt als voorwaarde dat je minimaal 1000 ideal transacties per maand moet hebben.
Echt? Dan is het helemaal raar dat Paytor bij de vergelijkingssite op 1 kwam bij mij. Ik gaf aan iets van 50 transacties per jaar te hebben.. Misschien dat die vergelijkingssite gesponsord wordt door Paytor..?
Zonnepakje schreef: Nee, dat heb je goed begrepen :) Voor buitenlands betalingsverkeer is het één van de meest voordelige opties. Zoals al geschreven is kost PayPal meer, zonder daar andere voordelen tegenover te zetten.
Weer wat geleerd.. En ik maar heel naief denken dat het allemaal goedkoop zou zijn.. :lol:
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

24
Ja, de kosten kunnen best oplopen, en als je de PSP kosten gehad hebt komen je bankkosten er nog eens bovenop, want bij een zakelijke rekening betaal je ook overal voor :roll:

Als je een PSP kiest, let dan niet alléén op het tarief maar ook op zaken zoals service, support en hoe vaak ze uitkeren. Het totaalplaatje moet naar wens zijn; een super laag tarief is prettig maar als er een slechte support bij geleverd wordt dan is dat natuurlijk heel vervelend.

Zoals de meeste mensen in dit topic ben ik super tevreden met Sisow; één van de meest voordelige PSP's met een uitstekende service en plugins voor zo'n beetje alle gangbare shop pakketten. Wat dat betreft kan ik ze van harte aanbevelen.

Mocht je nog zoeken naar een bank voor je zakelijke rekening, vergeet dan niet om Triodos mee te nemen in de zoektocht ;)
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

25
Jeroen__ schreef: Paytor is niet geschikt voor beginners. Paytor stelt als voorwaarde dat je minimaal 1000 ideal transacties per maand moet hebben.
Echt? Dan is het helemaal raar dat Paytor bij de vergelijkingssite op 1 kwam bij mij. Ik gaf aan iets van 50 transacties per jaar te hebben.. Misschien dat die vergelijkingssite gesponsord wordt door Paytor..?
Het is inmiddels al weer even geleden dat ik Paytor heb opgebeld. Misschien is er nu geen minimum meer.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

26
Zonnepakje schreef: Mocht je nog zoeken naar een bank voor je zakelijke rekening, vergeet dan niet om Triodos mee te nemen in de zoektocht ;)
Triodios is inderdaad de goedkoopste die ik tegen kwam, met 92 euro per jaar. ING is echter slechts 4 euro duurder per jaar, en die geeft het eerste jaar volledig gratis (dus ook geen transactiekosten)
Is voor een psp een zakelijke rekening trouwens verplicht? (Ik ga er sowieso een afsluiten hoor, maar ik vraag me dat gewoon af)
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

27
Yup, hoewel er wel een paar PSP's zijn die ook privé rekeningen accepteren (Mollie destijds in elk geval, maar die zijn wel wat aan de dure kant).

Ja, de ING had ik ook gezien, maar ik ben privé nog bij ze met 1 rekening en de "service" is gewoon bagger. Daar open ik dus nooit meer een rekening ;)

Ik vind de kwaliteit / dienstverlening van een bank erg belangrijk, en daarin is Triodos erg goed. Betaal ik met liefde wat meer voor, maar ze zijn nog enorm voordelig ook.

Idem overigens voor de PSP's, om on-topic te blijven, ik zou zelf niet alleen naar de kosten kijken, maar naar het complete plaatje.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

28
Hmm, ik vind de service bij ING wel aardig. Heb er alleen nog nooit zakelijk mee te maken gehad, dus ik hoop maar dat ze mijn hoogachting waardig blijven ;)

Mijn moeder ging helemaal ballistic toen ik haar vertelde dat ik een zakelijke rekening af ging sluiten. Dat was volgens haar allemaal veel te duur en het zijn een stelletje afzetters. Natuurlijk zijn het dat ook, maar pas toen ik haar uitlegde dat een zakelijke rekening helaas verplicht is om iDEAL te kunnen hanteren dimde ze wat in..

Toch wel jammer dat je iDEAL alleen aan een zakelijke rekening kan koppelen. Zou een boel geld schelen als we die niet nodig hadden..
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

Re: Wel psp, niet psp, welke psp?

29
Zazuco schreef:Hmm, ik vind de service bij ING wel aardig. Heb er alleen nog nooit zakelijk mee te maken gehad, dus ik hoop maar dat ze mijn hoogachting waardig blijven ;)

Mijn moeder ging helemaal ballistic toen ik haar vertelde dat ik een zakelijke rekening af ging sluiten. Dat was volgens haar allemaal veel te duur en het zijn een stelletje afzetters. Natuurlijk zijn het dat ook, maar pas toen ik haar uitlegde dat een zakelijke rekening helaas verplicht is om iDEAL te kunnen hanteren dimde ze wat in..

Toch wel jammer dat je iDEAL alleen aan een zakelijke rekening kan koppelen. Zou een boel geld schelen als we die niet nodig hadden..
Je moeder heeft gelijk.

Het is niet waar dat je Ideal alleen aan een zakelijk rekening kan koppelen. Via een PSP zoals bv Sisow kan je gewoon een normale rekening koppelen.

Scheelt je veel geld.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]