Hallo allemaal

1
Hallo,

Ik ben Evy. Ik ben 27 jaar en ben bezig met het opstarten van een webwinkel. Ik heb al ontzettend veel informatie hier van het forum geplukt! Zeer nuttig!
Mijn webwinkel is (zoals bij veel mensen) een voortzetting van mijn hobby. Ik verzamel Disney en met name Eeyore (de ezel van Winnie the Pooh). Denk aan knuffels en gebruiksvoorwerpen, maar voornamelijk beeldjes en figuurtjes.
Mijn wens is altijd geweest een eigen Disney winkeltje te hebben. Helaas zijn de kosten voor een fysieke winkel (nu nog) niet te betalen, dus begin ik met een webshop.
Het voordeel hiervan is dat ik veel thuis ben en de honden op tijd uit kan laten :)
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

Re: Hallo allemaal

2
Welkom! (namens een andere nieuweling ;))

Mag ik vragen waar je nu bent in de realisatie? Ben je nog bezig met je bedrijfsplan, ben je al een site aan het bouwen, ..?

In elk geval veel succes gewenst!
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Hallo allemaal

3
Ik heb al een ondernemingsplan en ben bezig met het bouwen van mijn website. Ik merk dat de meeste tijd gaat zitten in het vinden van leveranciers. Ze hebben allemaal nogal wat overtuiging nodig voor ze mij als nieuweling willen leveren.

Sommige vragen een beginbestelling van minimaal 2000 euro. Ik heb zelf gespaard voor het opstarten van mijn webshop, en wil geen geld lenen. Dus dan is 2000 euro voor 1 leverancier wel een boel geld..

Gelukkig spaar ik veel geld uit aan het grafisch ontwerp van mijn website/nieuwsbrief/visitekaartjes etc. Mijn man is ontwerper van beroep, dus hij wil dat allemaal kosteloos voor me maken. Hij zou ook mijn logo ontwerpen, maar uiteindelijk heb ik dat zelf gedaan. Hij heeft me een mini-cursus photoshop gegeven, en toen ben ik zelf aan de slag gegaan. Ik ben gelukkig erg tevreden met het resultaat, al zeg ik het zelf ;)
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

Re: Hallo allemaal

4
Welkom hier op het forum, er staat genoeg informatie (waar ik zelf ook enorm veel van opsteek om in de toekomst te beginnen) verdeeld over de onderwerpen. Ook een bedrijfsplan opgesteld? €2000 euro is inderdaad een behoorlijk startbedrag voor een beginnende webshop, probeer tot een tussenoplossing te komen met de leverancier?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hallo allemaal

5
Ik vind het raar dat leveranciers niet willen leveren... Zolang je betaald hebben ze weinig te eisen lijkt mij? Ik snap dat ze vaak overspoeld worden met aanvragen wat weinig opleverd, maar minimale bestelhoeveelheden van 2000 euro zijn niet van deze tijd. Stel bijvoorbeeld voor middels automatisch incasso of vooraf te betalen en beding daarmee gelijk een korting. Willen leveranciers niet leveren, kijk dan verder. Er zijn echt genoeg partijen die je graag willen beleveren!
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Hallo allemaal

6
libertes schreef:Ik snap dat ze vaak overspoeld worden met aanvragen wat weinig opleverd, maar minimale bestelhoeveelheden van 2000 euro zijn niet van deze tijd.
Wat lijkt jou dan een redelijke ondergrens. :?:

Vorige jaar heb ik vijf keer een “partner” gehad die uiteindelijk maar één ding wilde: één bestelling plaatsen voor de eigen kinderen of kleinkinderen.

Daar zit je als leverancier, importeur of groothandel echt niet op te wachten.

Re: Hallo allemaal

7
Er is wel wezenlijk een verschil tussen een minimale bestelhoeveelheid en een beginbestelling.
Een beginbestelling van 2000 euro hoeft niet eens zo veel te zijn. Als je beeldjes van 20-70 euro hebt, zit je al zo aan de 2000 euro. Een minimale bestelhoeveelheid van 2k is wel erg veel. Dit kunnen distributeurs hebben die een merk importeren, maar als retailer heb ik deze bestelhoeveelheden als minimum nog niet voorbij zien komen.

Ik kan het wel begrijpen, want je wilt als distributeur wellicht alleen serieuze ondernemers en geen ondernemers die maandelijks maar voor een euro of 500 bestellen. Daar verdienen ze wellicht weinig tot niets aan. Wellicht kun je een compromis sluiten op de 1k en aangeven dat je het met ze wilt proberen.

Re: Hallo allemaal

8
Bedankt voor de tips! Ik dacht eigenlijk dat minimum order-prijzen niet bespreekbaar waren. Maar ik zal het toch eens proberen.

Ik heb nogal moeite met het vinden van Europese leveranciers die de dingen aanbieden die ik wil verkopen. Eigenlijk is dat er maar 1, en zelfs die wilde me eigenlijk geen wholesale account aanbieden, omdat zij inderdaad ook te maken hebben gehad met consumenten die af en toe bij hen bestelden.

De andere leveranciers zitten voornamelijk in Amerika. En die vragen zulke hoge minimum prijzen.. Áls ze me al accepteren.. Meestal vinden ze het vervelend om overseas te moeten verschepen en hebben ze zorgen over de andere regelgeving hier in Europa.

Maar goed, ik ben een ster in praten als brugman, dus ik klets me er wel doorheen hoop ik!
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook