Geldenondernemen feedback?

1
Het is geen webwinkel dus je mag me boycotten. www.Geldenondernemen.nl is een eigen website en heeft tot doel gewoon het genereren van advertentie impressies. De website is puur informatief en het ontwerp wat je ziet is deze maandag gelanceerd. De inhoud is dus nog beperkt maar feedback is al welkom.

3
Plaats in deze rubriek je webwinkel zodat andere webwinkel eigenaren feedback kunnen geven op je webwinkel. Of vertel je ervaringen met een webwinkel.
Waar gaat het heen met de wereld als een admin z'n eigen regels overtreed.... :P
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Geldenondernemen feedback?

5
Bij geld zoeken, onder het kopje de bank, zou ik verwachten dat er ook eventuele tips bijstaan die meer kans geven dat een poging naar de bank succesvol wordt. Dit mis ik ook onder het kopje investeerders.
Verder moet ik wel zeggen dat het design, de verdere teksten (buiten geld zoeken) erg informatief een interessant zijn om te lezen. Daar kan ik nu volop mee bezig :wink: Ik heb me maar gelijk ingeschreven op de nieuwsbrief en ik hoop maar dat je er waardevolle informatie in stopt :)

Re: Geldenondernemen feedback?

7
Bij liquiditeit zou je kunnen uitleggen hoe kengetallen zoals de quick ratio, de current ratio en het nettowerkkapitaal worden berekend. Die geven een duidelijk signaal af: wanneer bevindt je liquiditeit zich in een gevarenzone.

Bovendien worden die vaak gecontroleerd wanneer je om een tijdelijke financiering vraagt. Liquiditeitsratio's geven immers duidelijk aan of je in staat bent (maandelijkse) rentebetalingen en aflossingen te voldoen.

Verder mis ik nog wat termen en uitleg:

• Je legt wel uit wat een leverancierskrediet is, maar noemt het nergens zo. Hier ontbreekt ook uitleg over een kredietbeperking, die er feitelijk op neerkomt dat je een leverancier concreet gaat betalen voor het leverancierskrediet.

• Bij 'Geld analyseren' mis ik de cashflowanalyse en uitleg over de omloopsnelheid. Als je leveranciers bijvoorbeeld sneller leveren (liefst JIT), kun je kleinere voorraden aanhouden en neemt dus de financieringsbehoefte af.

• Volgens mij leg je ook niet uit dat klanten in bepaalde gevallen de belangrijkste financiers zijn, bijvoorbeeld wanneer bestellingen vooraf worden (aan)betaald en pas na weken worden geleverd. Dan zijn klanten dus niet alleen debiteuren, maar ook crediteuren.
StoreCore.io