[decado.nl]Graag Tips!

1
Hallo allemaal! Ik kijk al even mee op dit mooie forum en heb toch maar besloten om hulp in te roepen. na een tijdje bezig te zijn geweest met het maken van een webshop voor mijn moeder der winkel http://www.decado.nl zou ik graag wat tips en jullie mening willen weten.

Afgelopen maand 1200 bezoekers gehad. Maar nauwelijks tot geen bestellingen binnen gehad... :(
Zelf ben ik onervaren in het maken van websites/webshops. En heb er misschien een verkeerde kijk op. Vandaar dat ik hoop op wat goede tips.

Host; Shared. Wil in de toekomst naar een VPS gaan.
Website; draait op Woocommerce/Wordpress.
Keurmerk; Geen. Tot mijn verbazing moet je dit helaas kopen...
betalingsmogelijkheden; Ideal,Sofortbanking,Mistercash
Bestellingen; alleen aan belgie en nederland.
Producten; 1000 verschillende producten. verdeelt in categorieën.

Hopelijk heb ik hier genoeg informatie vermeld.
Wat ik zelf belangrijk vind is dat het overzichtelijk moet zijn.

Alvast bedankt! Voor de tips en de tijd die je ervoor neemt
spiritueel, hobby, quilt, stoffen, decoratie, woon artikelen http://www.decado.nl

Re: [decado.nl]Graag Tips!

2
Het eerste wat mij meteen opvalt, en waar je misschien ook je bezoekers aan verliest, zijn de productfoto's. Ik vind ze persoonlijk niet erg professioneel overkomen. Klopt het dat je de foto's allemaal zelf hebt gemaakt?

De 'witte' achtergrond is over het algemeen grijs/grauw, waardoor het al duidelijk is dat de foto's niet juist belicht zijn. Ze zijn onderbelicht, wat betekent dat de foto's simpelweg te donker en grauw zijn. Daarnaast ook al enkele foto's gezien die gewoon niet scherp zijn en dus waarschijnlijk zijn genomen in een te donkere omgeving met een te lange sluitertijd. Denk dat het wel waard is om eens wat in te lezen over fotografie in het algemeen, vooral de basisvaardigheden die je moet hebben voor zelf productfoto's maken zijn al erg bepalend in de uiteindelijk kwaliteit. Hier heb ik het dan over sluitertijd/diafragma/iso en over juist (studio) belichting.

Mocht je hier wat links voor willen, stuur me dan maar een berichtje. Heb zelf aardig wat in m'n bookmarks staan. Ben zelf hobby-fotograaf en ga straks hopelijk ook mijn eigen productfotografie doen.

Edit: Ik kan verder helemaal geen informatie vinden over betaling/verzending/retour, en ook geen algemene voorwaarden en privacy verklaring? Dit is allemaal verplicht, en als het niet makkelijk te vinden is (via de homepagina) of er simpelweg niet is, zal geen klant iets bij je bestellen. Je moet zelf vertrouwen werken, en dat doe je door dit soort dingen duidelijk te communiceren op pagina's die je makkelijk kunt vinden.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: [decado.nl]Graag Tips!

3
Hallo hilde,

bedankt voor de moeite om een kijkje te nemen. ja klopt die fotos zijn zelf gemaakt. En inderdaad wat amateuristisch.(zelf gemaakt, is toch een beetje een vak apart ;) ) En mischien af en toe wat te weinig aandacht aanbesteed omdat het er zoveel zijn.

Ik zal je hierover een berichtje sturen voor de links mocht je die nog willen opsturen...

De algemene voorwaarden/privacy verklaring zal ik duidelijker proberen aan te aangeven. Staan er wel op.Deze moeten ook geaccepteerd en ingezien worden voordat een bestelling geplaatst word.

groetjes en bedankt! ga er wat mee doen!
spiritueel, hobby, quilt, stoffen, decoratie, woon artikelen http://www.decado.nl

Re: [decado.nl]Graag Tips!

4
Decado schreef:ja klopt die fotos zijn zelf gemaakt. En inderdaad wat amateuristisch.(zelf gemaakt, is toch een beetje een vak apart ;) ) En mischien af en toe wat te weinig aandacht aanbesteed omdat het er zoveel zijn.
De klant beslist vooral op basis van de foto's of hij/zij tot aankoop van het artikel overgaat. Om juist daar dan wat nonchalant over te doen is een tikkeltje onhandig ;)

Ik keek even bij een zelfmaak pakket voor een kikker; de foto geeft weinig tot geen informatie en bij de omschrijving staat dan "Inhoud: Materiaal voor het maken van deze leuke Kikker."
Ja, dát snap ik, maar wat zit er nu precies in dat pakket? En hoe groot is de kikker? 14" reken je even om voor je klanten, dat laat je ze niet zelf google'en.

En dan de link .... tsja: .../hobby-knutsel-styropor-applicatie-lampen-doos-knopen-quilt/opvuller-2-zelf-maak-pakket/
Bij de tags heb je het volgende staan: Carol's, Decado webshop bevat:, dier, groen, kikker, pakket, patchwork, stof.

Je noemt je contact formulier "forum", niet correct, de url is .../contact-verzorging-webshop-thee-hand-zeep-kaarsen-geur-patroon-bloem-spreuk-tegeltje-pot-servies/ (dat is geen url, dat is een riedel zoektermen of een poging tot SEO) en er zit geen SSL op (verplicht!). Ook biedt je geen achterafbetaling (van miniaal 50% aan), ook dat is wettelijk verplicht.

Al met al lijkt het erop dat je zonder al te veel voorkennis bent begonnen met de shop vullen. De foto's en omschrijvingen zijn niet al te best, en dat zijn nu net dé punten die het product aantrekkelijk zouden moeten maken - en de klant moeten informeren.

De tekst "Aangezien het een eenmanszaak is kan het voorkomen dat niemand telefonisch bereikbaar is vanwege b.v. ziekte of afwezigheid vanwege inkopen voor de winkel." is wel eerlijk, maar wat als ik bestel terwijl je met griep in bed ligt ..? Worden orders dan wel verwerkt?
Sommige teksten zijn ook wat slordig: "WAT TE DOEN BIJ ANNULEREN OF RETOURNERENANNULEREN" en zo wat meer puntjes her en der. Daar zou ik wat extra aandacht aan besteden, komt professioneler over.

Spijtig dat je er al zo veel tijd in hebt zitten; het is kostbaar en lastig om nu alles nog aan te passen. Toch zou ik zorgen voor goede foto's & omschrijvingen, en goede permalinks ... En lees je eens in over de wetten en regels, zodat je aan alle wetten voldoet.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [decado.nl]Graag Tips!

5
Hallo Zonnepakje!

Bedankt voor de moeite. Ik ben blij met je kritiek.

Wat betreft de foto's bedoelde ik het niet nonchalant. Meer met het idee dat ik er achter gekomen ben dat dit eingelijk specialistisch werk is. Wel heb ik van Hilda een paar interessante links gehad waar ik mee aan de slag ben gegaan. Hiermee hoop betere foto's te krijgen.

Het klopt dat er zonder al teveel voorkennis is gestart. En leer met de dag wat bij. Helaas heeft dit ervoor gezorgd dat ik heel veel tijd erin zal moeten steken in verbeteringen. Zoals je zelf al vermoedde. Vandaar ook vraag naar tips en kritiek.

Kwa informatie bij de producten zie ik dat er idd af en toe wat te weinig aandacht is besteed. Mischien zou ik eens meer naar andere sites moeten gaan kijken over wat hun er allemaal bij vermelden.

De links ga ik idd aanpassen. Ik had totaal geen verstand van het bouwen van een webshop en dat laat nu zijn slordigheden achter.
Je noemt je contact formulier "forum", niet correct, de url is .../contact-verzorging-webshop-thee-hand-zeep-kaarsen-geur-patroon-bloem-spreuk-tegeltje-pot-servies/ (dat is geen url, dat is een riedel zoektermen of een poging tot SEO)
Dit heb ik helaas niet terug kunnen vinden.

Super bedankt! ik weet nu beter waar ik mee aan de slag moet gaan!

Groetjes Decado.
spiritueel, hobby, quilt, stoffen, decoratie, woon artikelen http://www.decado.nl

Re: [decado.nl]Graag Tips!

6
Decado schreef:
Je noemt je contact formulier "forum", niet correct
Dit heb ik helaas niet terug kunnen vinden.
Onderaan de pagina, onder Service, staat Contact forum. Als ik daarop klik kom ik niet op een forum, maar op een contact formulier met de url http://www.decado.nl/contact-forum/ en als titel contact forum. Het woord forum moet je even aanpassen naar formulier ;)

M.b.t. keurmerken: inderdaad is het gewoon een manier om geld te verdienen voor de meeste keurmerken. Er zitten zelfs enorme hobby-sites tussen die er blijkbaar nog goed aan verdienen ook ... :shock:

Persoonlijk heb ik voor https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/ gekozen; even los van de vraag of je zelf een keurmerk wilt kan ik je alle info die ze geven van harte aanraden. De shop voldoet op een paar punten niet aan de wet, met de info op deze site kun je dat eenvoudig nagaan en oplossen.

NB: ik draai zelf ook WooCommerce; een fijn pakket waar je heel flexibel mee kunt werken. Het komt allemaal wel goed, kost alleen nog een investering qua tijd en een goede oplossing voor de foto's. Succes!
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: [decado.nl]Graag Tips!

7
Hallo!

In principe een leuke webshop met interessante producten en qua opzet ook prima.
Wel zijn er een aantal dingen die echt beter kunnen. Ik ben zelf productfotograaf en sorry dat ik het moet zeggen, maar de foto's van de website zijn echt heel erg slecht. Ze zijn een beetje blokkerig doordat je waarschijnlijk te kleine foto's hebt geupload. Het is bij productfotografie heel belangrijk dat het product duidelijk en in lijn met de andere producten getoond wordt. Je zal dus bijvoorbeeld met een goede camera een hoge kwaliteit foto maken anders geeft het een erg slecht (kwalitatief) beeld van je product en kan je beter geen foto bij je product zetten.
Ik raad je aan om in jou geval zelf een plek te vinden in je huis waar je altijd je productfotografie kan maken. Koop er een lamp bij en je hebt een aardige set in combinatie met een goede camera.

Je kan daarnaast ook je productfotografie laten verzorgen door een gespecialiseerd bedrijf. Ik werk zelf bij Webscherp en wij zijn gespecialiseerd in 360 graden productfotografie. Hiermee kan je via een html webanimatie een product vloeiend rondom bekijken, wat veel voordelen geeft aan de klantbeleving op je website. Dit zou je wellicht kunnen doen als je webshop goed loopt want het is uiteraard wel wat duurder dan het zelf doen. Mocht je wat info willen hebben, check dan onze 360 graden productfotografie website

Mocht je daarnaast nog tips zoeken voor de optimalisatie van je website voor Google dan verwijs ik je graag naar een interessant Blog over dit onderwerp.
Webscherp is gespecialiseerd in 360° Productfotografie voor uw webwinkel. Zo verbetert u voordelig de klantbeleving van uw online producten!

Re: [decado.nl]Graag Tips!

8
Jeetje, Webscherp, zodra het woord 'productfoto' valt ben je in een topic te vinden en biedt je je diensten aan ... Een 3D foto van een pakketje om zelf een kikker te knutselen lijkt me wat overdreven. :shock:

Klopt dat de foto's overnieuw gemaakt moeten worden, maar dat advies kun je ook geven zonder weer te linken naar je bedrijf en 3D te adviseren. Je hebt 5 berichten geplaatst, en allemaal om je diensten aan te bieden :|

Lees ook hier eens, bij de forumregels, daar staat een hele post over zelfpromotie.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: [decado.nl]Graag Tips!

9
ik heb even op je website gekeken waar je werkt. Ziet er wel mooi uit zo'n 3D foto. duidelijker kan niet. Maar daar is helaas geen budget voor. Ook vraag ik me dan af, wat verdien je dan nog op een product? Als je daar ook nog eens een x bedrag aan moet uitgeven..

Voor de rest bedankt voor het nemen van een kijkje en de moeite om jou punten toe te lichten!
spiritueel, hobby, quilt, stoffen, decoratie, woon artikelen http://www.decado.nl

Re: [decado.nl]Graag Tips!

10
Beste Decado,

Prijzen voor professionele productfotografie lijken inderdaad duur, maar als je kijkt naar de prijs per extra verkocht product door de verbetering van de klantbeleving dan zal de marge per product erg laag liggen. Zoals ik eerder al zei is het absoluut niet slim om professionele fotografie te doen voor producten waar je 1-3 euro marge op hebt. Maar verkoop je veel producten en ligt die marge wat hoger dan kan het zeker een goede optie zijn.

Zonnekapje. Je hebt gelijk, ik noem mijn bedrijf omdat ik vanuit mijn expertise graag mensen help bij het beslissen van het juiste productfotografie. Wel kan je ook bij alle post van me zien dat ik niets schrijf om producten te verkopen, maar om webwinkeliers te adviseren. Mocht het interessant zijn voor mensen om iets bij ons te bestellen, leuk. Maar dat mensen een goede keuze maken is nog veel leuker.
Webscherp is gespecialiseerd in 360° Productfotografie voor uw webwinkel. Zo verbetert u voordelig de klantbeleving van uw online producten!

Re: [decado.nl]Graag Tips!

11
webscherp schreef:Wel kan je ook bij alle post van me zien dat ik niets schrijf om producten te verkopen, maar om webwinkeliers te adviseren.
Als ik naar je berichten kijk zie ik dat je nooit reageert anders dan om je bedrijf te kunnen noemen. En 3D fotografie aanbieden bij een shop in handwerk artikelen ... :shock:
Ik mis even het nut van een 3D afbeelding van een lapje vilt, maar dat ligt vast aan mij :P
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: [decado.nl]Graag Tips!

12
Zonnepakje schreef:Als ik naar je berichten kijk zie ik dat je nooit reageert anders dan om je bedrijf te kunnen noemen. En 3D fotografie aanbieden bij een shop in handwerk artikelen ... :shock:
Ik mis even het nut van een 3D afbeelding van een lapje vilt, maar dat ligt vast aan mij :P
Kun je een lapje stof niet ook gewoon op een scanner leggen?

Re: [decado.nl]Graag Tips!

13
Ik weet niet of het voor alles geldt, maar aangezien je ook verzorging verkoopt en zie dat je echt alles zelf gefotografeerd hebt. Dit hoeft dus niet! Kan je via de leverancier (helaas sommige leveranciers hebben die niet :? of erg slecht en halen het dan ook bij het merk vandaan) niet aan productfoto's komen? Schrijf dan het merk aan om productfoto's. Leg de situatie uit, wie jouw groothandel is en dat je groot hoge kwaliteit foto's wilt.

Haal overigens wel de schaduw achter de prijs vandaan, ik was bang dat het aan mijn ogen lag, maar andere tekst kan ik wel lezen.

Verder moet ik zeggen op punten na die hier al zijn gezegd en ik niet ga herhalen, wel de SSL dit moet je echt regelen. Ik vind de website er wel leuk uit zien, zouden de foto's echt productfoto's zijn dan is het al een grote verbetering.

Re: [decado.nl]Graag Tips!

14
Hoi Zyra!
ja klopt alles is zelf gefotografeerd. meerdere malen... Helaas veels te veel tijd achteraf aan verspilt, een goed leermomentje is dit geweest.

Het prijsje heb ik aangepast. Ik vond het persoonlijk er wel mooier op uit zien maar zo zie je maar weer dat het niet voor iedereen zo is ;)

Bedankt voor je tip. Onze leveranciers hebben niet allemaal even mooie foto's vandaar dat we het zelf wouden doen. ik ga er meteen achteraan of ik bij het merk zelf wel betere foto's kan verkrijgen.

Erg bedankt voor de moeite en eerlijke mening!
spiritueel, hobby, quilt, stoffen, decoratie, woon artikelen http://www.decado.nl

Re: [decado.nl]Graag Tips!

16
Ik heb ook even een kijkje genomen.. zou het kunnen dat je al heel wat hebt aangepast ondertussen?

Op zich vind ik het meeste er erg goed uit zien, mooie headers (zelfgemaakt?), het korte stukje 'waarom decado?' vind ik goed,... er zijn zeker een aantal punten die ik echt goed vind.
MAAR (en dat heb je hier ondertussen al wel een paar keer gehoord) de productfoto's schrikken echt wel af - waar de rest van je shop er eerder professioneel uitziet, zien de foto's er totaal niet professioneel uit -> maar ik lees dat je daaraan aan het werken bent! Ik ben er zeker van dat het een hele grote stap vooruit zal zijn!

Nog klein opmerkingkje: schrijffout bij algemene voorwaarden, helemaal vanonder staat 'aanspraakelijkheid' -
> dat moet 'aansprakelijkheid' zijn :wink:
http://www.rascalandchic.be - de eco dierenwinkel voor boefjes én snoesjes

Re: [decado.nl]Graag Tips!

17
Ja, de productfoto's.

Ik zou ook graag wat advies hierover willen geven. Allereerst, maak ze groter. Veel groter. Ik kan nergens op de productfoto's een vergrootte weergave vinden. Dat is onprettig. Daarnaast zou ik graag wat meerdere foto's willen zien.

Zo wil ik bijvoorbeeld van de stoffen wel weten hoe ze er uit zien als ze gebruikt zijn, als kussen bijvoorbeeld.

Daarnaast de productomschrijvingen. Deze zijn naar mijn mening veel te kort. Probeer wat meer informatie te geven. Vraag jezelf af, weet ik na deze productomschrijving wat de toegevoegde waarde is voor mij? Ik heb hier een artikel over geschreven, wellicht haal je er wat nuttige tips uit.

schrijf betere productomschrijvingen

Ik kijk even lief naar de mods of het wel toegestaan is een link te plaatsen.

Daarnaast, zoals Zonnepakje het al mooi omschreven heeft, houd AUB je url's in bedwang.

Jouw site helemaal klaarstomen voor een zoekmachine is een ding, maar houd je klanten in de gaten. Een URL moet relevant zijn.

Soms ontkom je niet aan een iets langere url. Maar maak het je klanten niet lastig.
Hoe kan je ze het best kort maken? Kies het zoekwoord uit dat het meest relevant is aan het product van de pagina. Zo weten je bezoekers ook wat ze te zien krijgen.

Werk aan de winkel, succes!
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien

Re: [decado.nl]Graag Tips!

18
Ann-sophie, ja heb idd inmiddels al heel wat aangepast. Het is een hele klus! maar wel nodig...
De headers maak ik idd zelf, bedankt voor het compliment! :)

Schrijf foutje is aangepast bedankt! helemaal over het hoofd gezien zeg.. :shock:

@OriDrory , bij de stoffen proberen we 2 foto's de plaatsen. ieder met aan andere afstand zodat het patroon beter te zien is. Zelf denk ik eerlijk gezegd om van iedere stof die we verkopen b.v. een kussen te gaan maken niet te doen is. Wel leuk idee daar niet van! Alleen we verkopen honderden verschillende stoffen.....

Wat betreft de product omschrijving is er al wat aangepast maar ben er nog druk aan bezig, ik had trouwens al eens eerder op je website lopen spieken ;)

Beide erg bedankt voor de moeite! Het helpt veel als een 'buitenstaander' er even naar kijkt en oordeelt.
spiritueel, hobby, quilt, stoffen, decoratie, woon artikelen http://www.decado.nl

Re: [decado.nl]Graag Tips!

19
Ik zie inmiddels dat er eea gewijzigd en geoptimaliseerd is, complimenten want het was/ is immers zomer :D Ook ook nog eens een mooie zomer.

Omdat je veel producten hebt kan ik me voorstellen dat het veel is om aan te pakken. Ik zou als eerste de algemene pagina's aanpakken:
- Waarom Decado (oid)
- Contact - Over ons
- Retourneren
- Betaalmogelijkheden
- Verzenden

Zorg dat je de koppen kort en bondig houd, maar ook de teksten van de Algemene pagina's zou ik inkorten.

Productpagina's
Ik vind de titel erg groot geschreven, hierdoor ontstaan er snel twee regels. Ik zou de categorien waar het produt staat en de Tags weghalen, ik zie geen meerwaarde.

Algemene voorwaarden
Er staan nogal wat (schoonheids)foutjes in. Ik zou het ook zakelijker maken.
De aansprakelijkheid ligt overigens wel bij Decado, ook ben je aansprakelijk voor diefstal of schade tijdens transport.

Productfoto's
Dit is al regelmatig genoemd en ik zal er niet te diep op in gaan. Het zelf doen en ook nog prima resultaten behalen is absoluut mogelijk. Gebruik je hiervoor een (betaalbare) fotostudio dan wordt het alleen nog maar makkelijker.
Het uitbesteden zou ik (uiteraard...) nooit doen ;-)
Er is voldoende huis-tuin-keuken materiaal te vinden om het resultaat te kunnen verbeteren. Maar een fotostudio geeft je wel een betere basis.

Wanneer je een basis fotostudio hebt, dan begint het pas.. Je zult op allerlei dingen moeten letten om dezelfde uitstraling binnen de webshop te kunnen behouden.

Neem gerust contact op wanneer je (kosteloos) wat meer advies wilt hoe je eea kan aanpakken zonder direct veel te hoeven investeren.
FotoCube | Specialist in productfotografie

Voor alles op het gebied van online productpresentatie.

http://www.fotocube.nl en