Met welke software kan ik het beste mijn webshopidee testen?

1
Hallo, misschien kan je mij helpen?

Welke software adviseer je voor het testen van een webshopconcept?
Ik wil graag mijn idee eerst testen voordat ik grote investeringen ga doen.

De een geeft aan dat webshops van biedmeer.nl goed zijn om je shop eerst te testen. Van een andere hoek hoorde ik dat Wordpress met een eCommerce theme ook goed is om te testen i.v.m. goede vindbaarheid in Google. Na het overzetten op bijv. Magento (bij voldoende groei) zou je dan al een streepje voor hebben in Google. Mits je de links goed overzet.

Mijn status: ik heb een niche, ik heb de doelgroep in kaart en ik ben me aan het oriënteren op het productassortiment. Wil testen met 1-4 producten via dropshipping.

Wat zou jij adviseren? Ben benieuwd!

Re: Met welke software kan ik het beste mijn webshopidee tes

2
WooCommerce kan voor zeer kleine shops inderdaad een uitkomst zijn, zeer makkelijk en met een premium theme van 50$ ook nog eens zeer professioneel. Anders prefereer ik zelf OpenCart voor de middelgrote shops.
Voor de "echte" projecten ga ik voor Magento, maar alles hangt natuurlijk van persoonlijke voorkeur af.

Re: Met welke software kan ik het beste mijn webshopidee tes

3
Zonder al te hard reclame te willen maken wil ik je toch even meegeven dat je 30 dagen lang gratis en geheel vrijblijvend gebruik kunt maken van Shoppagina. Het gratis pakket beschikt over alle functies dus je kunt goed kijken of het wat voor je is. Daarnaast denk ik graag met je mee over de wijze waarop je het concept kunt realiseren.
Eigen webshop starten? Probeer Shoppagina nu 30 dagen gratis!

Re: Met welke software kan ik het beste mijn webshopidee tes

4
Dank voor jullie tips!

Kleine aanvulling, ik ben nog een leek in de wereld van webwinkels. Goed, ik leer snel. Maar heb niet de pretentie dat ik dit varken sneller was dan een ander. Heeft dat invloed op je advies?

En wat versta je concreet onder een erg kleine webshop? Met oog op Wordpress.

Grtz
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Met welke software kan ik het beste mijn webshopidee tes

5
Minus schreef:Welke software adviseer je voor het testen van een webshopconcept?
Als je een proof of concept (POC) wilt testen, is de eerste vraag: wat wil je precies testen?

Je kunt bijvoorbeeld een concept voor een vijfsterrenhotel niet testen door een kamer te gaan verhuren aan een student. Vraag is dus: waar ligt je twijfel en wat moeten de tests aantonen?
StoreCore.io

Re: Met welke software kan ik het beste mijn webshopidee tes

6
Hoe groot is de volledige omvang van je webshop? (in producten)

De kleine webshop draait prima op WooCommerce, en met de grote hoeveelheid nieuwe thema's die beschikbaar zijn voor WooCommerce wordt het steeds makkelijker om iets te vinden dat past.

Kleine shops 1-10 producten draaien prima op WooCommerce. Voor grote shops zou je meer neigen naar Magento, hoewel WooCommerce dat prima trekt. Voordeel van WooCommerce, het is enorm simpel in gebruik en zo goed als gratis.

Ik ben benieuwd naar jouw concept,

Groetjes, Ori.
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien

Re: Met welke software kan ik het beste mijn webshopidee tes

7
OriDrory schreef:Kleine shops 1-10 producten draaien prima op WooCommerce.
Ik heb WC draaien met 200+ artikelen, een kennis van mij draait met bijna 1,000 artikelen probleemloos WC.

Magento is een wat meer 'volwassen' pakket, maar stelt ook hoge eisen aan de hosting; wel iets om bij stil te staan. En ook de kosten even overwegen, want dedicated Magento hosting drukt wat meer op het beginnende budget dan WP+WC, wat je zelfs op (goede!) shared hosting kunt starten.

De vraag is of je alle "toeters en bellen" die Magento heeft ook echt nodig hebt?
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen

Re: Met welke software kan ik het beste mijn webshopidee tes

8
Zonnepakje schreef:
OriDrory schreef:Kleine shops 1-10 producten draaien prima op WooCommerce.
Ik heb WC draaien met 200+ artikelen, een kennis van mij draait met bijna 1,000 artikelen probleemloos WC.

Magento is een wat meer 'volwassen' pakket, maar stelt ook hoge eisen aan de hosting; wel iets om bij stil te staan. En ook de kosten even overwegen, want dedicated Magento hosting drukt wat meer op het beginnende budget dan WP+WC, wat je zelfs op (goede!) shared hosting kunt starten.

De vraag is of je alle "toeters en bellen" die Magento heeft ook echt nodig hebt?
Ik ben het met je eens, WooCommerce kan alles aan. Ik probeerde aan te duiden dat het zich bij uitstek leent voor kleine shops dan andere producten zoals magento.

Daarnaast vind ik het gebruik van shared hosting voor een webshop (Ongeacht het CMS) erg tricky. Vooral met wat flinkere productafbeeldingen, die wel erg prettig zijn, gaat je dataverkeer de lucht in.

WooCommerce krijgt wel aan lopende band meer en meer plugins en begint zo ook haar functionaliteiten uit te breiden.

Magento is gewoon een zwaarder platform, veel frequenter gebruikt voor uitgebreide shops. Mijn mening zelf is dat het CMS een probleem is voor later. Zet eerst je marktpositie op ;)

Groetjes.
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien