Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
vincent77
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2013

Welke software is hiervoor geschikt?

09 augustus 2013

Voor een nieuwe webshop ben ik op zoek naar de juiste software.
De webshop zal zelf uit max 30 producten bestaan, en de opbouw is ongeveer als volgt:
* 6 categoriën met elk gemiddeld 5 producten
* Ieder product kan in bepaald aantal kleuren gekocht worden (niet ieder product dezelfde kleuren)
* Staffelkorting bij afname van x producten. Meerdere staffels mogelijk (bijv. >9, >19, >29)
* Facturatie vindt (voorlopig) achteraf plaats op factuur

Met welke software is bovenstaande te realiseren?
Ik weet dat het met Magento kan, maar voor een relatief kleine shop vind ik Magento nogal zwaar...
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Welke software is hiervoor geschikt?

09 augustus 2013

Kan in ieder geval met Zen Cart.
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Welke software is hiervoor geschikt?

09 augustus 2013

OpenCart
Actief in webshopontwikkeling
 
RuudBoer
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 april 2011
Contacteer:

Re: Welke software is hiervoor geschikt?

09 augustus 2013

Wat is het issue met 'Magento is zwaar'? Het is wel het meest gebruikte platform.

Een goede en snelle hosting is er vanaf €10 per maand.

Een site is als het moet in enkele dagen opgezet op basis van een van de vele (ruim 800) beschikbare templates.

We hebben al meerdere malen een Magento shop opgeleverd die bedoeld was voor slechts enkele producten, soms zelfs voor 1 product.

Ruud, http://www.GetMagented.nl
Informatie & Inspiratie voor Magento webwinkeliers: http://www.magentosucces.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Welke software is hiervoor geschikt?

09 augustus 2013

Fijn, nu hebben de visboer, de groenteboer en de Magento-boer weer een plas over een topic gedaan.
 
vincent77
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2013

Re: Welke software is hiervoor geschikt?

09 augustus 2013

Te zwaar bedoel ik niet alleen voor hosting, maar ook wat mogelijkheden en opties betreft.
Het is de bedoeling dat een niet zo technisch onderlegd persoon de shop met weinig tijd kan onderhouden.

Ruim 800 templates vind ik zelf niet boeiend / geen argument om voor een bepaalde shop te kiezen. Ik heb er maar 1 nodig toch? :) En daarnaast zal ik de template toch in een huisstijl moeten gieten.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Welke software is hiervoor geschikt?

09 augustus 2013

Te zwaar bedoel ik niet alleen voor hosting, maar ook wat mogelijkheden en opties betreft.
Het is de bedoeling dat een niet zo technisch onderlegd persoon de shop met weinig tijd kan onderhouden.

Ruim 800 templates vind ik zelf niet boeiend / geen argument om voor een bepaalde shop te kiezen. Ik heb er maar 1 nodig toch? :) En daarnaast zal ik de template toch in een huisstijl moeten gieten.
Maar als je er echt op staat alles behalve Magento. Misschien is Prestashop dan iets?
Of deze echt alles heeft wat jij wil, weet ik niet, maar denk het wel.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Welke software is hiervoor geschikt?

21 augustus 2013

Magento is een zwaar pakket, en voor 10 euro host je geen complete magento met alles erop en eraan op goede snelheid (ttb onder de 0.5 sec)

Met zo weinig producten zou ik kijken voor een ZenCart, Woocommerce oplossing. lekker licht en toch goed aanpasbaar.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht