Vragen over google ranking

1
Beste forum bezoekers,

Sinds twee weken heb ik een webshop geopend met telefoon hoesjes en accessoires. Ik heb in het verleden al ervaring opgedaan met het verkoop van producten op ebay, toen had ik altijd al de wens om eens een echte webshop te beginnen.

Sinds kort dus de stap gezet. Nu weet ik dat er een hoop concurrentie is, desondanks ga ik het toch proberen. Sinds dat de website online is heb ik gemiddeld 10 unieke bezoekers per dag en helaas nog geen bestellingen.

Ik scoor nog niet erg hoog op google (pagina 3 gemiddeld op mijn main keyword). Nu heb ik toch een aantal vragen/onduidelijkheden waar ik mee blijf zitten... Ik hoop dat er mensen zijn die hier antwoord op weten:

1. Is meta description nog belangrijk voor ranking in google? Of gebruiken ze al de product omschrijving.
2. Heeft het zin om binnen de shop bij elk product andere producten aan te bevelen?
3. Hoelang kan het duren voordat de ranking in google verbeterd? (Weken/maanden)
4. Mijn product omschrijvingen zijn erg minimaal (gemiddeld 4 zinnen) moet dit meer zijn?
5. Mogen de product omschrijvingen het zelfde zijn bij meer producten?

Alvast bedankt voor een reactie
http://www.goedkope-telefoonhoesjes.nl

Re: Vragen over google ranking

2
Jordihin schreef: 1. Is meta description nog belangrijk voor ranking in google? Of gebruiken ze al de product omschrijving.
2. Heeft het zin om binnen de shop bij elk product andere producten aan te bevelen?
3. Hoelang kan het duren voordat de ranking in google verbeterd? (Weken/maanden)
4. Mijn product omschrijvingen zijn erg minimaal (gemiddeld 4 zinnen) moet dit meer zijn?
5. Mogen de product omschrijvingen het zelfde zijn bij meer producten?
Alvast bedankt voor een reactie
1. niet zozeer voor je ranking, eerder voor je omschrijving binnen google, dus de kans dat iemand die jouw site in google tegenkomt, er ook op klikt.
2. de producten die je het best gevonden wilt laten worden, zouden de meeste/beste interne linkstructuur moeten hebben dus het vaakst als gerelateerd moeten staan. maja je bezoekers verwachten wel dat dit een beetje zinnige aanbevelingen staan dus overdrijf het niet. ;)
3. waarschijnlijk zak je eerder. :P in het begin wil google nog wel eens nieuwe sites pushen maar als je niet snel een beter profiel krijgt, is de kans dat je posities daalt groter.
4. je productomschrijvingen boeien niet zoveel. het gaat om het totale plaatje. heb je alt tags en andere teksten op de pagina? iets van 300-500 woorden per pagina kan wel handig zijn om dubbele content te ontwijken.
5. tuurlijk, gebeurt ook veel. je krijgt dan alleen dubbele content dus veel paginas gaan totaal niet ranken. maar je krijgt er geen penalty/straf voor oid. google waardeert unieke content alleen hoger.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vragen over google ranking

5
Jordihin schreef: 1. Is meta description nog belangrijk voor ranking in google? Of gebruiken ze al de product omschrijving.
2. Heeft het zin om binnen de shop bij elk product andere producten aan te bevelen?
3. Hoelang kan het duren voordat de ranking in google verbeterd? (Weken/maanden)
4. Mijn product omschrijvingen zijn erg minimaal (gemiddeld 4 zinnen) moet dit meer zijn?
5. Mogen de product omschrijvingen het zelfde zijn bij meer producten?

Alvast bedankt voor een reactie
1. Een meta description is nog belangrijk voor je positie in Google. Aan te raden is deze uniek per pagina in te richten. Google gebruikt de description om te scannen waar de pagina overgaat. De description wordt in de zoekresultaten gebruikt onder de titel van het resultaat en het is dus ook raadzaam om deze 'klikbevorderend' te schrijven, aangezien de bezoeker hier naar de website getrokken dient te worden. (moet vinden wat hij zoekt)

2. De interne linkstructuur moet zo zijn ingesteld dat belangrijke producten en/of verwante producten getoond moeten worden

3. De ranking in Google verbeterd niet zomaar. Concurrenten zijn continu bezig hun website aan te passen en te zorgen voor een goed linkprofiel. Zorg hier dus zelf ook voor! Gebruik unieke teksten en richt je SEO goed, per pagina in.

4. Het gaat vooral om de complete tekst op je website/pagina's. Deze dienen ongveer 300+ woorden te zijn. Google kan namelijk alleen maar teksten lezen, gebruik in deze teksten de belangrijkste zoektermen maar overdrijf hier niet in. Laat het niet als spam overkomen. Omdat je een webshop hebt, kun je er ook voor kiezen om de tekst onder je producten te zetten.

5. Dit zal zeker gebeuren. Echter is er meestal wel iets verschillend aan producten. Google waardeert unieke teksten.

Hoger in Google komen is nooit 'klaar'. Continu je website blijven verbeteren, voor nieuwe content zorgen zijn belangrijke aspecten. Een dynamische website resulteert beter dan een statische website. Voordat je gaat denken aan een goed linkprofiel, richt je SEO goed en uniek per pagina in.
Hoger in Google | Online Marketing Bureau

Re: Vragen over google ranking

6
ErwinR schreef:
Jordihin schreef: 1. Is meta description nog belangrijk voor ranking in google? Of gebruiken ze al de product omschrijving.
2. Heeft het zin om binnen de shop bij elk product andere producten aan te bevelen?
3. Hoelang kan het duren voordat de ranking in google verbeterd? (Weken/maanden)
4. Mijn product omschrijvingen zijn erg minimaal (gemiddeld 4 zinnen) moet dit meer zijn?
5. Mogen de product omschrijvingen het zelfde zijn bij meer producten?

Alvast bedankt voor een reactie
1. Een meta description is nog belangrijk voor je positie in Google. Aan te raden is deze uniek per pagina in te richten. Google gebruikt de description om te scannen waar de pagina overgaat. De description wordt in de zoekresultaten gebruikt onder de titel van het resultaat en het is dus ook raadzaam om deze 'klikbevorderend' te schrijven, aangezien de bezoeker hier naar de website getrokken dient te worden. (moet vinden wat hij zoekt)

2. De interne linkstructuur moet zo zijn ingesteld dat belangrijke producten en/of verwante producten getoond moeten worden

3. De ranking in Google verbeterd niet zomaar. Concurrenten zijn continu bezig hun website aan te passen en te zorgen voor een goed linkprofiel. Zorg hier dus zelf ook voor! Gebruik unieke teksten en richt je SEO goed, per pagina in.

4. Het gaat vooral om de complete tekst op je website/pagina's. Deze dienen ongveer 300+ woorden te zijn. Google kan namelijk alleen maar teksten lezen, gebruik in deze teksten de belangrijkste zoektermen maar overdrijf hier niet in. Laat het niet als spam overkomen. Omdat je een webshop hebt, kun je er ook voor kiezen om de tekst onder je producten te zetten.

5. Dit zal zeker gebeuren. Echter is er meestal wel iets verschillend aan producten. Google waardeert unieke teksten.

Hoger in Google komen is nooit 'klaar'. Continu je website blijven verbeteren, voor nieuwe content zorgen zijn belangrijke aspecten. Een dynamische website resulteert beter dan een statische website. Voordat je gaat denken aan een goed linkprofiel, richt je SEO goed en uniek per pagina in.
Wat betreft punt 4, is het dus echt zo belangrijk dat je je product omschrijving ook vult met minimaal 300 woorden?
Groeten, Ellen
Netzofashion
Contact: info|@|netzofashion.nl & 0570-744142

Re: Vragen over google ranking

7
ErwinR schreef:
Jordihin schreef: 1. Is meta description nog belangrijk voor ranking in google? Of gebruiken ze al de product omschrijving.
2. Heeft het zin om binnen de shop bij elk product andere producten aan te bevelen?
3. Hoelang kan het duren voordat de ranking in google verbeterd? (Weken/maanden)
4. Mijn product omschrijvingen zijn erg minimaal (gemiddeld 4 zinnen) moet dit meer zijn?
5. Mogen de product omschrijvingen het zelfde zijn bij meer producten?

Alvast bedankt voor een reactie
1. Een meta description is nog belangrijk voor je positie in Google. Aan te raden is deze uniek per pagina in te richten. Google gebruikt de description om te scannen waar de pagina overgaat. De description wordt in de zoekresultaten gebruikt onder de titel van het resultaat en het is dus ook raadzaam om deze 'klikbevorderend' te schrijven, aangezien de bezoeker hier naar de website getrokken dient te worden. (moet vinden wat hij zoekt)

2. De interne linkstructuur moet zo zijn ingesteld dat belangrijke producten en/of verwante producten getoond moeten worden

3. De ranking in Google verbeterd niet zomaar. Concurrenten zijn continu bezig hun website aan te passen en te zorgen voor een goed linkprofiel. Zorg hier dus zelf ook voor! Gebruik unieke teksten en richt je SEO goed, per pagina in.

4. Het gaat vooral om de complete tekst op je website/pagina's. Deze dienen ongveer 300+ woorden te zijn. Google kan namelijk alleen maar teksten lezen, gebruik in deze teksten de belangrijkste zoektermen maar overdrijf hier niet in. Laat het niet als spam overkomen. Omdat je een webshop hebt, kun je er ook voor kiezen om de tekst onder je producten te zetten.

5. Dit zal zeker gebeuren. Echter is er meestal wel iets verschillend aan producten. Google waardeert unieke teksten.

Hoger in Google komen is nooit 'klaar'. Continu je website blijven verbeteren, voor nieuwe content zorgen zijn belangrijke aspecten. Een dynamische website resulteert beter dan een statische website. Voordat je gaat denken aan een goed linkprofiel, richt je SEO goed en uniek per pagina in.
Wat betreft punt 4, is het dus echt zo belangrijk dat je je product omschrijving ook vult met minimaal 300 woorden?[/quote]

Nee. Het gaat om de totale tekst op de pagina. Dus niet alleen de productomschrijving. Want als je bijvoorbeeld gevonden wilt worden op de term 'telefoon hoesjes', zal de URL geen productpagina zijn, maar een categoriepagina met veel keuze. Het is dan belangrijk om op déze pagina de juiste hoeveelheid woorden te hebben en niet op de onderliggende productpagina('s).
Hoger in Google | Online Marketing Bureau

Re: Vragen over google ranking

8
Nee. Het gaat om de totale tekst op de pagina. Dus niet alleen de productomschrijving. Want als je bijvoorbeeld gevonden wilt worden op de term 'telefoon hoesjes', zal de URL geen productpagina zijn, maar een categoriepagina met veel keuze. Het is dan belangrijk om op déze pagina de juiste hoeveelheid woorden te hebben en niet op de onderliggende productpagina('s).
Duidelijk, bedankt voor de duidelijke informatie. Weet ik wat me te doen staat aankomende periode :D
Groeten, Ellen
Netzofashion
Contact: info|@|netzofashion.nl & 0570-744142