Klant wil bestelling omruilen ...

1
Ik kreeg vandaag een mail terug van een klant, en wilde graag weten wat jullie in dit geval zouden doen...

Ze heeft een bestelling ( muursticker ) gedaan op 25 juli, en haar bestelling is verstuurd op 26 juli. dat betekend dat ze haar bestelling al ruim 3 weken in haar bezit heeft. Tevens stuurt ze een mail naar aanleiding van mijn mail die verstuurd is op 13 augustus voor een review.

Het gaat om het volgende :

Ze heeft een muursticker besteld en heeft bij de bestelling aangegeven dat de muursticker in spiegelbeeld moet zijn. Dit is een optie die men aan MOET geven. Standaard staat deze optie niet ingevuld dus klanten moeten zelf hun keuze aangeven.

Nu geeft ze aan dat ze de muursticker op een muur wilde plakken en dat ze graag het pakket om wenst te ruilen.

De muurstickers die wij aanbieden op onze website worden geproduceerd na dat de klant een bestelling doet. Ja we hebben wel wat muurstickers op voorraad, maar zoals een spiegelbeeld bestelling is niet iets wat vaak besteld word. Wat dus betekend dat als deze mevrouw haar bestelling omruilt wij met een muursticker zitten die we waarschijnlijk misschien nooit zullen verkopen (tenzij er toevallig iemand exact hetzelfde besteld in die kleur en maat etc. )
Muurstickers & Sjablonen

Re: Klant wil bestelling omruilen ...

3
Vervelend, maar het hoort er soms bij!
Wanneer het geretourneerde ding niet binnen afzienbare tijd verkocht wordt, zet je het voor een zacht prijsje in de orde van inkoop plus btw in de koopjeshoek van de webwinkel: ook daar zijn sommige klanten weer gelukkig mee te krijgen. Wanneer je het allemaal strikt formeel houdt krijg je rare reacties op fora en dat kost pas echt geld!

Re: Klant wil bestelling omruilen ...

4
Overigens: wanneer je aangeeft in je voorwaarden én bij het artikel, dat op maat en speciale uitvoering gemaakte bestellingen niet kunnen worden geretourneerd, hoef je het natuurlijk niet terug te nemen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klant wil bestelling omruilen ...

5
Direct omruilen/service bieden. Ondanks dat de klant wrs weet dat het verkeerd is besteld, vind ze het vervelend als het niet omgeruild kan worden. Als je het om laat ruilen is ze de koning te rijk en waardeert ze je service enorm wat mond-tot-mond-reclame geeft.

Re: Klant wil bestelling omruilen ...

7
ik heb de klant een mail terug gestuurd, waarin ik haar er wel op wijs dat het geen wat wij geleverd hebben, het geen is wat ze besteld heeft. Natuurlijk vriendelijk en netjes ;-)

En heb haar de mogelijkheid gegeven om het product wat ze nu heeft retour te zenden en zodra wij die retour zending hebben ontvangen wij haar kosteloos het nieuwe product toesturen.
Muurstickers & Sjablonen