Een beginner vol met vragen

1
Hallo allemaal!

Ik ben Sven, 19 jaar oud (jong?) en studeer ondernemer detailhandel niveau 4. Echter word er te weinig gedaan op school aan webwinkels terwijl daar juist een van mijn interesses liggen, ik wil dan ook kijken of ik een webwinkel kan beginnen binnen nu en 2 maanden. Niet voor de winst, maar vooral voor de ervaring op te doen. Een extra zakcentje is altijd leuk meegenomen.

De reden dat ik me aan heb gemeld op dit forum is omdat ik nog een aantal vragen heb, ik heb ook geen idee of ik die hier mag stellen dus ik kijk eerst even op mijn gemak verder rond!

Ik kan niet groots beginnen als webwinkel zijnde door mijn financiële situatie. Maar ik neem aan dat je ook (klein) kunt beginnen met een euro of 300? Zonder dropshipping.

Waar ik precies in wil beginnen twijfel ik nog over, zelf zat ik te denken aan een concept als de action, bepaalde producten wat groter/goedkoper inslaan, maar niet speciaal in een bepaalde branche. Echter betwijfel ik of dat gaat lukken met zo'n startkapitaal, ik zit dan ook nog flink te brainstormen voor een tussenoplossing dan wel middenweg !

Groetjes,
Sven

Re: Een beginner vol met vragen

3
Leuk dat je je hier orienteerd. Wel wil ik je aanraden goed te berekenen wat je gaat verdienen met dat model. Een startkapitaal van 300 is niet veel. Natuurlijk kun je zelf de webwinkel bouwen, maar waar haal je de klanten vandaan? Je moet dan ook een stukje marketing budget hebben.

Je kunt best wat spullen inkopen voor 300 euro in china, maar de doorverkoopprijs is dan ook niet hoog.

Wat ik je zou adviseren met dit budget om te beginnen is om een echt uniek product uit china te importeren wat hier nog niet wordt verkocht. Maak daarvoor een one product webshop en reserveer een klein beetje geld voor adverteren. Op die manier heb je een simpele start en unieke webwinkel en geen hoge kosten qua voorraad. Succes!
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Een beginner vol met vragen

4
bedankt voor de snelle reacties!

Om nog even door te vragen, wat zou wel een geschikt startbudget zijn voor dit soort model (alleen kleinschalig)?

Ik kan namelijk 2 kanten op dan, of ik kijk wat er nu te vinden is voor die 300 euro, of ik wacht even af en zorg voor een wat groter budget.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Een beginner vol met vragen

5
Ik zou een bijzonder product, dat hier nog niet te krijgen is, gaan verkopen: marketingtechnisch lijkt mij dat ook veel gemakkelijker. Het mooiste is iets waar je zelf ook affiniteit mee hebt. Je kunt dan het webwinkelvak een beetje leren kennen en desgewenst later nog meer winkels beginnen of het assortiment uitbreiden. Alleen zo'n uniek product vinden! dat is het moeilijkst!

Re: Een beginner vol met vragen

6
Ik denk dat alles staat of valt met welk product je gaat voeren en welke eisen je stelt aan je webwinkel. In principe hoeft een eigen webwinkel volgens mij helemaal niks te kosten op tijd, geduld en wat creativiteit na.

Maar wil je een eigen domein met een op maat gemaakt design en/of geen beperkingen, reclame maken op Google en andere (vergelijking)sites, dan ben je natuurlijk wel geld kwijt. En dat kun je dan zo duur maken als je zelf wilt.

Maar nogmaals: het product is het belangrijkst.
GP batterijen snel en voordelig bij u thuis: M-battery

Re: Een beginner vol met vragen

7
En hoe ga je het product dan aan de man brengen?

Jouw redenering is wel heel simpel en geeft geen reëel van beeld van het runnen van een webwinkel.

Voor niets gaat de zon op. Reclame maken kost nu eenmaal geld. Een product verkoopt zich niet zomaar.

Re: Een beginner vol met vragen

8
Nogmaals ik ben een gewone student die er zelf niks aan over hoeft te houden qua geld. Het is me vooral om de ervaring te doen en ik zie het dan ook gewoon als een soort 'huiswerk' om een goede dienst te kunnen verlenen.

Komen er 10 personen per week op mijn site, prima, aan mij de taak/uitdaging om te zorgen 1 van die 10 personen te strikken tot het kopen van een product. (getallen zijn alleen als voorbeeld)

Re: Een beginner vol met vragen

9
Dan moeten ze toch eerst op je site komen.....

Ook al is de webwinkel een hobby, je zal er toch veel tijd en wat kosten aan kwijt zijn.

Ga eerst maar een bedenken wat voor producten je wilt verkopen. Dan weet je welke richting je op gaat en kun je de vragen specifieker stellen. De antwoorden zullen dan ook duidelijker zijn.

En zoals eerder gezegd: Er zijn genoeg topics over het beginnen van webshop. Gebruik de zoekfunctie en voilà. :wink:

Re: Een beginner vol met vragen

10
Ilonajoy schreef:Voor niets gaat de zon op. Reclame maken kost nu eenmaal geld. Een product verkoopt zich niet zomaar.
Er zijn natuurlijk tal van manieren om reclame te maken die geen geld kosten. Hier op het forum posten is bijvoorbeeld al zo'n manier. Misschien moet je eens googelen op 'gratis adverteren'.
GP batterijen snel en voordelig bij u thuis: M-battery

Re: Een beginner vol met vragen

11
Welkom op dit forum!

Misschien kun je een kijken op faillissement veilingen of op dit forum waar je een webshop met voorraad kan overnemen.
Concurreren met de action e.d. is erg moeilijk. Vraag eens om je heen of mensen ideeën hebben.

Succes!

Re: Een beginner vol met vragen

12
Hallo Sven,

Je hebt (nog) niet zo veel geld om te starten, maar dat neemt niet weg dat je toch gewoon een webshop kunt beginnen.

Je moet alleen gewoon veel zelf doen. Dus bijv. met een Open Source webwinkel, wel een hoop uitzoekwerk, maar het meeste kan je op internet vinden.
Hosting hoeft ook niet zo veel te kosten, dus dat moet ook geen probleem zijn.

Ja, wat ga je/wil je verkopen? Je moet natuurlijk wel een leverancier kunnen vinden.
Dropshipping is een mogelijkheid, maar er zijn ook leveranciers, waarvan je de artikelen (of een deel daarvan) in je winkel kan zetten en als er door een klant besteld wordt, de bestelling voor dit artikel bij de leverancier plaatsen.

Om bezoekers te krijgen, moet je proberen veel links te krijgen, dmv aanmeldingen op allerlei sites waar nog webshops aangemeld kunnen worden.

Kortom, er zijn nog wel mogelijkheden om zelfs met een klein bedrag te starten, zeker om ervaring op te doen.

Nu is het niet meer helemaal vergelijkbaar met zeven jaar geleden toen ik ben begonnen, op dezelfde manier en door omstandigheden ook praktisch zonder geld, maar nu zijn we zo succesvol geworden, dat we zelfs op bestelling producten importeren die voor ons worden vervaardigd en met ons logo er op.

We leveren bijvoorbeeld nu LED verlichting tbv videoproducties voor film en TV en op dit moment worden er voor ons speciaal dashcams gemaakt, eveneens met ons logo en naam in het menu.

Het is dus mogelijk, ook nu nog, om met een webshop succesvol te worden!
Je hebt echter wel voor nodig, doorzettingsvermogen, creativiteit, commercieel inzicht en geduld.
Het kost namelijk wel behoorlijk wat tijd.....
Electronica, beeld, geluid en nog veel meer...