1
Gebruikt niemand dan DHL for you???
Is slechts 4.95 per pakketje en kun je thuis al klaar maken via IDEAL zodat je het slechts op de toonbank van het servicepunt hoeft te zetten.

3
Geen verzekering, maar dat is bij de standaard pakketten van TNT a 6.75 ook niet. Je kunt voor 1 euro meer het pakket verzekeren tot ik meen 500 euro. Tekenen voor ontvangst weet ik niet

4
Heb net even gekeken op de site...

DHL4you:
pakketje aanleveren: 4,95 max. 10 kg.
verzekeren: 1,50
ophalen: 3,-
handtekening voor ontvangst ?????

totaal: 9,45 incl. BTW / 7,94 ex. BTW

DPD tarief van/via mij:

pakketje opgehaald, max. 31 kg., verzekerd en handtekening voor ontvangst: 6,85 incl. BTW / 5,75 ex. BTW

Daarom voor mij geen DHL for you.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Hoe zit dat eigenlijk, komen e ook een pakje bij jouw ophalen als het maar 1 pakje in de week is?
Het Belgisch DPD depot is veel te ver weg om het naar toe te brengen .

6
Ja DPD haalt het op...

In het prille begin van de eerste webwinkel die we gestart zijn stuurde ik hun een mailtje als er een pakketje was en dan kwamen ze het ophalen... nu komen ze gewoon elke dag langs.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

7
Wij versturen voor 95% met DHL For You en dit bevalt buitengewoon goed
Alles overzichtelijk en altijd een ontvangst bevestiging.
En de kosten 4.95 vallen mee
www.blijfvitaal.nl, voedingssupplementen, sportvoeding en spierverzorgingsproducten.
Alleen het beste is goed genoeg.

9
En die 4,95 is incl. BTW. Opzich niet duur, je kunt wel maar tot 10 kilo en beperkte afmetingen.

Kun je ons vertellen hoe lang pakketten gemiddeld onderweg zijn?
En wat als de klant niet thuis is? Er staat op hun site dat ze het dan afleveren op een alternatief adres maar bij telefonische navraag kon de telefoniste me hier niets over vertellen.. Ik zou graag zien dat het na de 4 bezorgpogingen gewoon bij het dichtstbijzijnde DHL punt afgegeven wordt, beter dan dat ze het terugsturen naar de afzender. (zegmaar net zoals de TNT het doet)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

10
Nee geen handtekening van de ontvanger, maar wel een terugkoppeling van DHL dat en waar het pakket is afgegegven.

In de regel is het 2a 3 werkdagen onderweg.
www.blijfvitaal.nl, voedingssupplementen, sportvoeding en spierverzorgingsproducten.
Alleen het beste is goed genoeg.

11
Het komt regelmatig voor dat de onvanger niet thuis is, het wordt dan bij de buren afgegeven.
Nog geen problemen mee ondervonden.
www.blijfvitaal.nl, voedingssupplementen, sportvoeding en spierverzorgingsproducten.
Alleen het beste is goed genoeg.

12
Klinkt goed. Hoeveel pakketten heb je inmiddels met ze verstuurd?
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

13
Geen handtekening voor ontvangst... dan laat maar voor mij... ik wil niet het risico lopen van een welles nietes spelletje met een klant of een pakket dan wel of dan niet is afgegeven... zelfs met handtekening voor ontvangst heb ik af en toe 1 die het gewoon probeert.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

14
HOe los je dat dan op? Bedoel hoe bewijs je dat het wel afgeleverd is?

15
handtekening voor ontvangst... dat is de oplossing... je hebt dan een naam en een handtekening als er word geroepen dat een pakket niet is aangekomen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

16
Als het er op aankomt heb je daar alsnog niets aan ;-)
"ik heb die handtekening niet gezet hoor"
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

17
Dat maakt niets uit... als er een handtekening voor ontvangst is dan ben jij als verzender verzekerd.

Heb je geen handtekening kan je fluiten naar je geld.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

18
DPD neemt in zo'n geval de schade op zich maar alsnog krijgt de klant een 2e levering, hoe onterecht dat soms ook is.

Voor de afzender klopt het dus wel wat je zegt maar het gaat er dan meer om dat je verzekerd verstuurt (en dus ook aan de voorwaarden die daaraan hangen moet voldoen).
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

19
Yup... maar als je verstuurd via bijvoorbeeld hier DHL en de chauffeur zegt dat het pakketje is afgeleverd en de klant zegt van niet trek je als webwinkel aan het kortste eind en mag je de waar ook opnieuw versturen...

Liever uit de zak van DPD dan uit mijn zak....
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

20
Hoe groot is het percentage dat je pakketten zoekraken? Ik vind zelf dat veel webwinkeliers zich te veel indekken en hier veel tijd en geld aan kwijt zijn.

De tijd en het geld kun je ook gebruiken om zelf een probleem af te betalen.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

21
webwinkelsucces schreef:Hoe groot is het percentage dat je pakketten zoekraken? Ik vind zelf dat veel webwinkeliers zich te veel indekken en hier veel tijd en geld aan kwijt zijn.

De tijd en het geld kun je ook gebruiken om zelf een probleem af te betalen.
Ik heb gemiddeld eens in de week dat een klant meld een verstuurd pakket niet te hebben ontvangen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

22
eentje schreef:
webwinkelsucces schreef:Hoe groot is het percentage dat je pakketten zoekraken? Ik vind zelf dat veel webwinkeliers zich te veel indekken en hier veel tijd en geld aan kwijt zijn.

De tijd en het geld kun je ook gebruiken om zelf een probleem af te betalen.
Ik heb gemiddeld eens in de week dat een klant meld een verstuurd pakket niet te hebben ontvangen.
En als je nou ook nog vertelt hoeveel pakketten je verzend per week, dan hebben we ook nog wat aan zo'n opmerking. ;)

Heb tot nog toe nog nooit een pakket gehad wat niet aankwam via TNT.. wel heb ik te vaak breuk naar mijn smaak. Maar dat ligt ook aan het item wat ik verstuur en de manier van verpakken ben ik bang..

23
Wij versturen in totaal tussen de 35 en de 70 pakketten per week.

Van alle meldingen dat het pakket niet ontvangen is blijken er 99% ineens op te duiken nadat je de pdf met handtekening mailt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

24
Ik denk dat het heel erg verschilt van wát je precies verstuurt. Iedere productgroep heeft zijn eigen soort klanten.

Ik verstuur veel naar vaste klanten die meerdere keren per jaar iets bestellen en voor een andere webshop voornamelijk naar vrouwen / jonge gezinnen. Ik wed dat als ik dvd's zou versturen naar jongeren of goedkope merkkleding naar mensen uit een lagere sociale klasse, dat de meldingen van het niet ontvangen dan omhoog schieten.

Het percentage dat niets heeft ontvangen (ik verstuur ook per brievenbuspost) ligt bij mij op 0,1% denk ik. Het percentage dat melding doet en uiteindelijk 'toevallig' het pakje alsnog opduikt is maar heel ietsje hoger.

25
eentje schreef:Wij versturen in totaal tussen de 35 en de 70 pakketten per week.

Van alle meldingen dat het pakket niet ontvangen is blijken er 99% ineens op te duiken nadat je de pdf met handtekening mailt.
klinkt bekend, haha de mooiste hadden we een tijdje geleden toen was er dus wel ernstige twijfel of het pakket was aangekomen. Dus we sturen de klant een mail dat het artikel opnieuw wordt verzonden, krijgen we vervolgens de reactie terug:
oow, wat goed, maar kun je misschien een maatje groter opsturen want ik denk dat het niet past
Yeah right.

Re: DHL 4 You ervaring?

26
Ik gebruik momenteel al dik een jaar DHL 4 YOU. Daarvoor altijd TNT gebruikt.
Ik verstuur ongeveer 80 pakketten per week.
Dit in volle tevredenheid!

Een buspakje versturen kost je 4,50. (exclusief BTW 3,78)
Normaal pakket (mag tot 10 kilo zijn, daarboven gebruik ik DPD) 4,95 (exclusief btw 4,16)

Label maak je online aan, en plak je op pakket. Vervolgens kun je het pakket inleveren bij je servicepunt.

Pakketten kun je naar zogenaamde 'servicepunten' toesturen. Daar kan de ontvanger het pakket dan binnen twee weken ophalen. Het pakket kan natuurlijk ook gewoon bij de geadresseerde bezorgd worden, is de geadresseerde niet thuis wordt het pakket bij de buren geleverd. Wanneer de zending afgeleverd is, ontvang je een SMS of mail. Dit kun je zelf instellen. Dit vind ik een groot voordeel in vergelijking met TNT. Je kunt natuurlijk ook altijd de status checken via track & trace.

Tevens kun je er voor kiezen het pakket thuis op te laten halen,dit bedrag is echter wel redelijk hoog!!! 7,95 ofzo... (maak ik nooit gebruik van, servicepoint ligt op 300 meter afstand)

Wil je een handtekening, dan moet je het pakket verzekeren. Dit kost 1,50. Je bent dan tot (ik geloof) 500 euro verzekerd en de ontvanger moet dan voor ontvangst tekenen.

Heb in dit jaar een keer een probleem gehad (3 etiketten wel betaald maar niet ontvangen) Dit is echter netjes opgelost met een restitutieregeling door DHL.

Re: DHL 4 You ervaring?

27
Mijn DHL ervaringen zijn toch wel iets anders hoor.

Oke je kunt alles thuis klaar maken, en het service punt is toevallig bi jons erg dichtbij, dus makkelijk langs te brengen.
Kosten per pakket 4,5o of 4,95 euro, maar dan...stel je bied het aan voor woensdag 12 uur smiddags, dan is er misschien een kans dat het er voor/rond het weekend er is.Maar ben je later dan dat op je servicepunt, dikke kans dat het dinsdag dan ergens aankomt.
En voor internetkopers is dat veel te lang.

Dus ik doe het de ene deel van de week met DHL en na woensdagmiddag met TPG
Heb er niet 1 maar 4 ;)

Re: DHL 4 You ervaring?

28
Bij ons hebben de klanten een keuze:

Of snel en duurder met TNT of het duurt wat langer en kost wat minder met DHL for you.

We maken wel duidelijk dat het met DHL langer duurt.
Zilliontoys, pretty complicated...
www.Zilliontoys.com

Re: DHL 4 You ervaring?

30
De laatste tijd kiezen ze veel voor de DHL.

Maar dat is, denk ik, ook te danken aan de manier waarop TNT in het nieuws is de laatste tijd. Hiervoor was het half-om-half.
Zilliontoys, pretty complicated...
www.Zilliontoys.com