Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Yindee
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 oktober 2013
Contacteer:

[dezeepmeermin.nl] Graag jullie mening en tips

01 oktober 2013

Hallo,

graag zou ik jullie mening en tips willen omtrent mijn webshop.
Wat is goed en wat kan beter?

http://www.dezeepmeermin.nl

alvast bedankt!
 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: Graag jullie mening en tips

02 oktober 2013

Misschien is het handig als je je eerst even voorstelt in het voorsteltopic. Dan weten een beetje wie je bent en wat je zoal doet. :wink:
 
Yindee
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 oktober 2013
Contacteer:

Re: Graag jullie mening en tips

02 oktober 2013

Oops ja je hebt gelijk had ik helemaal niet aan gedacht om te doen. Terwijl ik dat normaal gesproken altijd als 1e doe. Was een beetje opgeslokt door mijn enthousiasme om mijn webwinkel te verbeteren hihi sorry.
 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: Graag jullie mening en tips

03 oktober 2013

Hoi en welkom!

Heb je shop even bekeken en een paar dingen vallen op:

- Leuk logo!
- De foto van de handen met de vlinder is niet scherp.
- Het lettertype in de header is niet fijn om te lezen.
- Geen telefoonnummer?
- Geen informatie over verzendkosten, hoe kan ik betalen, wat als het product niet bevalt.... enz.
- Wat ik ook niet begrijp is waarom je een link pagina hebt gemaakt? Je wil toch dat klanten bij je bestellen? Met de links stuur je ze naar een andere website.
- je biedt nu geen ideal aan, dat zou ik snel aanpassen. De meeste klanten betalen met Ideal.

Succes.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
remcovdberg1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 augustus 2010
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Graag jullie mening en tips

03 oktober 2013

Hoi,

Leuke webshop met een leuk niche product! Ik vind je logo en header wat groot maar opzich wel sterk in het opzicht dat ik direct weet wat er op je site moet gaan gebeuren. Het lettertype onder je logo is zoals hierboven al werd aangegeven niet heel prettig om te lezen.

Conversie technisch zou ik het Welkom op.... laten vallen. Totaal niet interessant, gewoon direct de onderste allinea erin knallen over wat er op deze webshop gebeurd.

Daarnaast zijn de eerste en meest zichtbare links boven aan de pagina naar algemene voorwaarden enzovoort, dit is de A lokatie van je website waarom zet je er geen links naar je categorie en productpagina's neer?

Heel veel succes met de shop!
http://www.onlineopmaat.nl - Dropshipment webshops en Online verkopen
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Graag jullie mening en tips

03 oktober 2013

Ben het met ilona eens. De tekst onder de vlinder is heel erg moeilijk leesbaar. Ook vind ik de laatste zin niet heel erg logisch lezen, ik zou hier nog even kritisch naar kijken. En dit klopt ook niet volgens mij; 'Wilt u b.v. een langere kettingen'. Het is of 'wilt u bijvoorbeeld een langere ketting' of 'wilt u bijvoorbeeld langere kettingen''. Mijn tip is om iemand te vragen al je teksten even door te lezen, heb ik ook gedaan voor mijn webshop omdat Nederlands schrijven niet mijn sterkste punt is ;).

Onder het linkje levering verwacht ik te lezen over de verschillende verzend en misschien betaalopties. Er staat wel iets over verschillende verzendmethoden, maar niks over hoeveel dat dan moet kosten. En op welke manieren kan ik betalen in je webwinkel? Dat willen mensen weten voordat ze iets bestellen. Ik zou hier zeker een duidelijke pagina voor maken.

Onder contact zie ik wel adres, kvk en btw gegevens, prima! Maar toch moet je ook een telefoonnummer plaatsen, dit wekt ook vertrouwen bij potentiële klanten. Daarnaast vind ik de e-mail moeilijk te lezen, viel mij niet eens op eerst.

Linkbuilding is prima, ik doe er zelf ook aan, maar als ik een link terug moet plaatsen op mijn webshop, dan maar niet. Mijn webshop is geen verzamelplaats voor links. Als ik naar loods 17 ga, jou linkpartner, kan ik daar geen link naar jou webshop vinden ;).

Op productpagina's vind ik de productfoto erg klein, en als ik erover ga komt er wel een inzoom scherm, maar die is niet groter als de afbeelding zelf. Heb je geen mogelijkheid dit wat groter te maken? Bij de Girl hanger, kun je ook de Boy bestellen, maar hier heb je geen productfoto van. Ik zou er dan wel voor kiezen om ook hier een foto van toe te voegen, of gewoon de boy ketting als een apart product toevoegen. Daarnaast zou ik proberen wat meer productfoto's bij producten te krijgen, maakt foto van details, verschillende kanten, hoe ziet een theelichthouder eruit als er een theelichtje inzit. Je kan hier ook mooie sfeerfoto's van maken om mensen over de streep te halen het te bestellen.

Ik zou ook nog even een betere naam voor je categorie 'diversen' proberen te vinden. Nu heb je twee categorieën met de naam divers erin. De naam 'divers' zegt me niks over wat ik in die categorie kan vinden.

Verder vind ik het hele leuke producten en wens je veel succes. Hopelijk kun je wat met onze feedback.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Graag jullie mening en tips

03 oktober 2013

Kies je bij meerdere zeepartikelen voor brievenbuspost, is De zeepmeermin niet aansprakelijk bij beschadiging.
Wij raden je aan dan voor pakketpost te kiezen.
Ik weet niet of je dit zo mag stellen. Andere forumgebruikers weten dit misschien?

Volgens mij is de verkoper verantwoordelijk voor het product totdat de koper het in handen heeft. Is het beschadigd of kwijt, dan draait de webwinkel op voor de kosten. Ik denk niet dat je die verantwoordelijkheid bij de koper kunt leggen met zo'n zinnetje (maar weet dat dus niet helemaal zeker).

En over het retourrecht lees ik ook niets in je voorwaarden. Moet je misschien ook nog even naar kijken.

Wat ik me ook afvraag: maak je de zeep zelf? Want dan moet je een beetje uitkijken. Volgens mij moet je bij elke verandering die je doet aan een zeepproduct, zoals het toevoegen van kleur en geur, je product laten testen voor goedkeuring van de warenautoriteit voordat je het mag verkopen als zeep. Ik zou dan ook, om allerlei narigheid te voorkomen, zeer duidelijk op je website vermelden dat het gaat om decoratie artikelen, niet geschikt voor persoonlijk gebruik.

Succes!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Graag jullie mening en tips

03 oktober 2013

Volgens mij is de verkoper verantwoordelijk voor het product totdat de koper het in handen heeft. Is het beschadigd of kwijt, dan draait de webwinkel op voor de kosten. Ik denk niet dat je die verantwoordelijkheid bij de koper kunt leggen met zo'n zinnetje (maar weet dat dus niet helemaal zeker).
Dat is helemaal correct. Het geldt zelfs in ruimere zin: een ondernemer is aansprakelijk voor alles dat door hem voor het uitvoeren van een overeenkomst ingeschakelde derden doen of laten. Wel kun je eventuele schade zelf verhalen op die derde, maar de consument staat daar verder buiten.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Graag jullie mening en tips

03 oktober 2013

Kies je bij meerdere zeepartikelen voor brievenbuspost, is De zeepmeermin niet aansprakelijk bij beschadiging.
Wij raden je aan dan voor pakketpost te kiezen.
Ik weet niet of je dit zo mag stellen. Andere forumgebruikers weten dit misschien?

Volgens mij is de verkoper verantwoordelijk voor het product totdat de koper het in handen heeft. Is het beschadigd of kwijt, dan draait de webwinkel op voor de kosten. Ik denk niet dat je die verantwoordelijkheid bij de koper kunt leggen met zo'n zinnetje (maar weet dat dus niet helemaal zeker).

En over het retourrecht lees ik ook niets in je voorwaarden. Moet je misschien ook nog even naar kijken.

Wat ik me ook afvraag: maak je de zeep zelf? Want dan moet je een beetje uitkijken. Volgens mij moet je bij elke verandering die je doet aan een zeepproduct, zoals het toevoegen van kleur en geur, je product laten testen voor goedkeuring van de warenautoriteit voordat je het mag verkopen als zeep. Ik zou dan ook, om allerlei narigheid te voorkomen, zeer duidelijk op je website vermelden dat het gaat om decoratie artikelen, niet geschikt voor persoonlijk gebruik.

Succes!
Klopt helemaal en ook zeker het laatste! Probleem is dat er een paar webshops (erg goedlopende shops) toch door blijven gaan, terwijl het zo'n €500,- per product kost om het te laten testen en voordat je het op de markt kunt brengen.
Er wordt dus totaal niet op gecontroleerd, anders zouden deze shops al lang niet meer bestaan. Alleen als je de glycerine inkoopt en niet zelf maakt, maar alleen nog kleuren toevoegt en geur (EU-gekeurd), vraag ik mij af of je het dan als nog moet laten testen?
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: [dezeepmeermin.nl] Graag jullie mening en tips

03 oktober 2013

Volgens mij geldt het ook bij toevoegen van geur en kleur. Zou best kunnen dat daar niet op gecontroleerd wordt, maar ze zullen daar ineens mee gaan beginnen. Of iemand gebruikt het wel als zeep en krijgt een allergische reactie of zo. Kan toch nare situaties opleveren.
 
Yindee
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 oktober 2013
Contacteer:

Re: [dezeepmeermin.nl] Graag jullie mening en tips

03 oktober 2013

Bedankt voor jullie tips! en complimentjes ook.

Ik ga hier mee aan de slag en zal laten weten zodra het klaar is.

Voor wat betreft de tip over de fotos. Deze wil ik zowieso opnieuw gaan maken. Ben hier in zijn geheel niet helemaal tevreden over. Zal dan ook meteen wat detailfotos erbij maken.

De zeep maak ik niet zelf maar koop ik in kant en klare blokken. Deze smelt ik dan en doe hier geur en kleurstof door. Dit is allemaal op cosmetische basis maar ik kan niet garanderen dat als iemand het gaat gebruiken dit geen allergische reaktie veroorzaakt. Dit geld hetzelfde dat als je bv een stukje zeep in de winkel koopt. De een kan er wel tegen en de ander niet. Misschien dit er bij vermelden?

Hmmm dat van het niet aansprakelijk zijn wist ik niet. Lees dit nl bij meerdere webshops in de voorwaarden dus vandaar dat ik dacht dat het wel kon.
Geld dit ook als een klant je advies negeert? als je bv zegt dat het beter is om voor pakketpost te kiezen maar ze willen toch brievenbus post?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: [dezeepmeermin.nl] Graag jullie mening en tips

03 oktober 2013

Volgens mij geldt het ook bij toevoegen van geur en kleur. Zou best kunnen dat daar niet op gecontroleerd wordt, maar ze zullen daar ineens mee gaan beginnen. Of iemand gebruikt het wel als zeep en krijgt een allergische reactie of zo. Kan toch nare situaties opleveren.
Dat zou anders inhouden dat je helemaal geen zeep zou kunnen verkopen behalve al bestaande die al gekeurd zijn (ook sommige white label cosmetica). Ik weet wel dat als je alles zelf maakt en je hebt een product en ook laten keuren, maar je wijzigt 1 ingrediënt dat je dat product weer opnieuw moet keuren.

Er zijn shops die dit weten en dan ook stoppen en alleen nog decoratie verkopen of bestaande cosmetica verkopen (dus de bekende of wat onbekendere merken). Het is lastig, maar het is wel iets om over na te denken als je zelf iets maakt en het valt onder cosmetica.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht