Paazl of iets anders?

1
Ik zoek voor magento een shipping extensie, ik kwam op Paazl terecht. Ik vind de site een beetje rommelig en onduidelijk, eerst zie je steeds "gratis extensie", mooie filmpjes en schemaatjes en als je verder graaft kom je op een soort abonnementtabeletje waar je van schrikt, erg prijzig, het mag wel wat bijzonders zijn. Heeft iemand ervaring met deze extensie?
Ook heb ik tot 2x toe info aangevraagd in het behorende vakje maar ik krijgt geen reactie, dus nog een vraag, hoe is de bereikbaarheid als er problemen zijn? heeft iemand hier ervaring mee?

(PS. Ik zoek geen extensie voor PostNL, dat bedrijf wil ik langzaam uit mijn leverancierslijstje verwijderen, ik heb teveel ellende gehad met kwijtraken van pakjes en lange levertijden binnen en buiten Nederland, ik ben ze gewoon een beetje zat.)

Re: Paazl of iets anders?

2
Je hebt Paazle (de bekendste) en je hebt Cargowiz, ze zullen allebei hetzelfde doen; labetjes uitspugen van een PostNL,DPD,GLS,DHL/Selektvracht.

Paazle gebruikt een tariefstructuur van: maandelijks 39,95 / 79,95 + een fee per gescande zending
Cargowiz: opstart kosten + maandelijkse fee va 12,50 pm (afhankelijk in welke schaal qua zending aantallen zit)

Als je maar met één vervoerder van doen hebt, is het te overwegen om even de technische data op te vragen hoe een label ontstaan. Misschien kun je zelf iets laten bouwen ...
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Paazl of iets anders?

3
Ik wil meerdere vervoerders aanbieden, ik heb nu briefjes hangen van Belgische klanten die absoluut niet meer van PostNL gebruik willen maken vanwege leveringsdrama's in het verleden en het lijstje wordt alleen maar langer. Als ik ook andere vervoerders kan aanbieden is dat natuurlijk perfect! Dat scheelt een hoop gedoe.

De Cargowiz site ziet er transparanter en professioneler :D )

Ik zie een aantal zaken gespecificeerd waaronder 1 dingen me opvalt, ik zie nergens Dymo labeler staan, dat is wel een belangrijk punt dat vaak over het hoofd gezien wordt, zo van "dat zien we dan wel"...dat zoek ik eerst nog even uit, het kan uiteindelijk een dure grap worden als je een specifieke labelprinter moet gaan gebruiken of dat sommige pakketten werken alleen met A4 etiketten sheets in gewone printers, dat wil ik niet, dan moet ik een extra printer neerzetten of steeds papier wisselen.

Dank je wel voor de tip!

Re: Paazl of iets anders?

4
CSS schreef:Ik wil meerdere vervoerders aanbieden, ik heb nu briefjes hangen van Belgische klanten die absoluut niet meer van PostNL gebruik willen maken vanwege leveringsdrama's in het verleden en het lijstje wordt alleen maar langer. Als ik ook andere vervoerders kan aanbieden is dat natuurlijk perfect! Dat scheelt een hoop gedoe.

De Cargowiz site ziet er transparanter en professioneler :D )

Ik zie een aantal zaken gespecificeerd waaronder 1 dingen me opvalt, ik zie nergens Dymo labeler staan, dat is wel een belangrijk punt dat vaak over het hoofd gezien wordt, zo van "dat zien we dan wel"...dat zoek ik eerst nog even uit, het kan uiteindelijk een dure grap worden als je een specifieke labelprinter moet gaan gebruiken of dat sommige pakketten werken alleen met A4 etiketten sheets in gewone printers, dat wil ik niet, dan moet ik een extra printer neerzetten of steeds papier wisselen.

Dank je wel voor de tip!
Wat wil je nu? Wil je nu wel met Dymo A6 uitprinten of niet? En sowieso 1 of 2 of zelfs meer vellen bovenop je gewone papier leggen in een "gewone" printer wat is daar het probleem van? Je hoeft echt niet je papier eruit te halen en dan dan de etiketten erin leggen.

Maar goed, je geeft aan dit niet te willen. Maar zou je willen weten of je met hun software ook gewoon via Dymo kunt labelen zou je ze kunnen mailen of bellen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Paazl of iets anders?

5
Zyra? 2 vellen, heb ik dat geschreven, dat is dan een typefoutje, zou 20 vellen moeten zijn, sorry..ik zal volgende keer beter opletten.

Re: Paazl of iets anders?

6
CSS schreef:Zyra? 2 vellen, heb ik dat geschreven, dat is dan een typefoutje, zou 20 vellen moeten zijn, sorry..ik zal volgende keer beter opletten.
Je hoeft niet meteen geagiteerd te reageren hoor. Ik geef maar een voorbeeld en dan nog dan heb je niet eens een printer voor over met een DUBBELE lades? Kun je per dag zo'n 80 tot 100 etiketten uitprinten en hoef je er niet over in te zitten of de software wel via Dymo werkt. Want dat moeten ze allemaal maar doen volgens jou, anders zijn ze heel erg slecht bezig?

Dat je iets direct afschrijft, want je moet papier verwijderen en de etiketten opnieuw erin doen. En dan moeten wij maar ruiken dat jij HEEL VEEL verzend per dag.
Oh oh oh, dit had zo anders gekund, maar nee. En als het om pakketverzending gaat zijn er zoveel die zeggen een laserprinter te gebruiken.

Wat zijn de belangrijkste voordelen van de Cargowiz-extensies?

Direct uw zendingen versturen vanuit uw webshop (o.a. Magento), handmatig invoeren (bijv. een retourn naar een levernacier) of opladen met een Excel-bestand.
Direct gekoppeld met o.a. PostNL, DPD, DHL (Europlus, Express en Global Mail), GLS Pakket en Pallet, Selektvracht, UPS, Kiala, Dynalogic, FedEx en ABC Mail.
Daarnaast heeft Cargowiz koppelingen met honderden andere pakket- en palletvervoerders. Ook de uwe.
Professionele labels printen m.b.v. een Zebra-printer of laser-printer.
Monitoren van uw zendingen tussen het moment van verzenden en afleveren bij de klant.
E-mailnotificatie met Track / Trace-link kunnen automatisch verzonden worden naar de klant.


Maar voor jou MOET het met Dymo, dus als je het zeker wilt weten dan bel je ze gewoon op en vraag je er naar.

Re: Paazl of iets anders?

7
Offtopic-tip misschien, maar volgens mij zijn beide partijen deze week op de gratis ICT & Logistiek-beurs, dan kun je even kennismaken en kun je het even persoonlijk met ze bespreken? Ben zelf altijd wel benieuwd naar de mensen achter de bedrijven met wie ik zaken doe.
Je hoeft niet meteen geagiteerd te reageren hoor.
Offtopic: Volgens mij ben jij degene die hier wat geagiteerd reageert Zyra.
Nu op mijn weblogs:

Re: Paazl of iets anders?

8
Dirkjan schreef:Offtopic-tip misschien, maar volgens mij zijn beide partijen deze week op de gratis ICT & Logistiek-beurs, dan kun je even kennismaken en kun je het even persoonlijk met ze bespreken? Ben zelf altijd wel benieuwd naar de mensen achter de bedrijven met wie ik zaken doe.
Je hoeft niet meteen geagiteerd te reageren hoor.
Offtopic: Volgens mij ben jij degene die hier wat geagiteerd reageert Zyra.
Nee juist niet, het zou zo in mijn laatste bericht over kunnen komen :wink:, maar het is het dus niet. En als mensen moeilijk willen doen prima, enige wat ik wil is advies geven en helpen voor een betere oplossing.

Want waarom direct een aanbieder onderuit schoffelen, omdat die niet denkt aan Dymo? Omdat het niet op de website staat? Je kunt ze ook bellen of e-mailen en ernaar vragen.

Re: Paazl of iets anders?

9
Ik zie een aantal zaken gespecificeerd waaronder 1 dingen me opvalt, ik zie nergens Dymo labeler staan, dat is wel een belangrijk punt dat vaak over het hoofd gezien wordt, zo van "dat zien we dan wel"...dat zoek ik eerst nog even uit, het kan uiteindelijk een dure grap worden als je een specifieke labelprinter moet gaan gebruiken of dat sommige pakketten werken alleen met A4 etiketten sheets in gewone printers, dat wil ik niet, dan moet ik een extra printer neerzetten of steeds papier wisselen.
Wie zegt dat het door hun over het hoofd gezien wordt? De persoon heeft nog niet eens gebeld, gemaild en concludeert iets wat nergens op slaat.

En dan is het een dure grap, bla bla bla, want moet een extra printer neerzetten, steeds papier wisselen.

Al direct iets verzinnen om gelijk een aanbieder weg te moffelen terwijl je niet eens weet hoe het in elkaar zit. Misschien zijn ze er wel mee bezig met programmeren voor een Dymo, je weet het niet als je er niet achteraan gaat door te bellen of te mailen, zul je het ook zeker niet weten.

Re: Paazl of iets anders?

10
Zyra heeft wel een punt. Als je toch een investering overweegt van € 479,40 per jaar (namelijk een maandabonnement van € 39,95), kun je de aanschaf van een professionele (label)printer waar je jaren plezier van hebt ook wel in de investeringsbegroting meenemen.

Re: Paazl of iets anders?

11
Wij gebruiken zelf Paazl en moest eerst wennen aan de gebruikers-omgeving.
Maar het valt me allerminst tegen, in tegendeel zelfs. Met onze vorige aanbieder moest je alles voormelden, en dat vergat ik weleens. Met Paazl hoeft dat niet.
Daarnaast kun je naast PostNL (iets waar jij geen goede ervaringen mee hebt) ook elk andere post-besteller kiezen.

Dymo labelprinter? Waarom gewoon niet 1 inkjet printer (voor de kleurtjes) en 1 (kleuren)laserprinter? Hoef je geen Dymo meer te hebben. Dymo is imho overrated.
Just my 2 cents.

Barst!! Zie net dat dit een oud topique is :P
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: Paazl of iets anders?

12
Volgens mij wordt Paazl pas interessant vanaf honderden zendingen per week of zie ik dat verkeerd? Of zijn de verzendkosten zoveel lager dan bijvoorbeeld een MyParcel dat je zelfs met de abbo kosten van Paazl nog goedkoper uit bent?

Re: Paazl of iets anders?

13
frafra schreef:Volgens mij wordt Paazl pas interessant vanaf honderden zendingen per week of zie ik dat verkeerd? Of zijn de verzendkosten zoveel lager dan bijvoorbeeld een MyParcel dat je zelfs met de abbo kosten van Paazl nog goedkoper uit bent?
Wij hebben een berekening gemaakt, en Paazl is voor ons gewoon goedkoper. En wij versturen geen honderden pakketten per week, was het maar zo'n feest.

Wat betaal jij bij MyParcel dan?
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: Paazl of iets anders?

14
€ 4,85 ex. BTW en nog € 0,30 voor handtekening volgens mij (zou ik moeten nazien).
Als je weinig zendingen hebt lijkt Paazl me wat overdreven. Zo te zien betaal je bij het goedkoopste abbo al 75,- per maand.

Alles met vraagtekens hoor, wellicht zijn de verzendkosten super laag...

Re: Paazl of iets anders?

15
frafra schreef:€ 4,85 ex. BTW en nog € 0,30 voor handtekening volgens mij (zou ik moeten nazien).
Als je weinig zendingen hebt lijkt Paazl me wat overdreven. Zo te zien betaal je bij het goedkoopste abbo al 75,- per maand.

Alles met vraagtekens hoor, wellicht zijn de verzendkosten super laag...
Abbo?
Wij betalen per pakket €4,95 ex btw, en €0,32 voor HVO.
Tevens gebruiken wij hun verzendsysteem.

Paazl valt trouwens onder de KT Groep. (voor de duidelijkheid)
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: Paazl of iets anders?

16
@Mark,

Je maakt het nu wat onduidelijk. Paazl verkoopt verzend software, en als je dat direct afneemt betaal je daar een vast bedrag per maand voor. Jij zal klant zijn van PakjeService.nl, en die maken gebruik van het systeem van Paazl, en zijn onderdeel van KT Groep. Paazl verkoopt zelf alleen de software, en is voor zover ik weet een aparte organisatie.

Re: Paazl of iets anders?

17
Rudy schreef:@Mark,

Je maakt het nu wat onduidelijk. Paazl verkoopt verzend software, en als je dat direct afneemt betaal je daar een vast bedrag per maand voor. Jij zal klant zijn van PakjeService.nl, en die maken gebruik van het systeem van Paazl, en zijn onderdeel van KT Groep. Paazl verkoopt zelf alleen de software, en is voor zover ik weet een aparte organisatie.
Ligt het nu aan mij of is die site van pakjeservice erg messed up?
Met de huidige site zou het voor mij geen bedrijf zijn om mee in zee te gaan. Boordevol fouten, dode links en weinig nuttige info.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Paazl of iets anders?

18
Mark73 schreef:
frafra schreef:€ 4,85 ex. BTW en nog € 0,30 voor handtekening volgens mij (zou ik moeten nazien).
Als je weinig zendingen hebt lijkt Paazl me wat overdreven. Zo te zien betaal je bij het goedkoopste abbo al 75,- per maand.

Alles met vraagtekens hoor, wellicht zijn de verzendkosten super laag...
Abbo?
Wij betalen per pakket €4,95 ex btw, en €0,32 voor HVO.
Tevens gebruiken wij hun verzendsysteem.

Paazl valt trouwens onder de KT Groep. (voor de duidelijkheid)
Ben nu ook beetje in de war. 4,95 bij MyParcel? Of ergens anders?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl