Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
justwestern
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 december 2010

Overstappen naar Mijnwebwinkel?

04 november 2013

Ik zit eraan te denken om met mijn webshop over te stappen naar mijnwebwinkel. Simpelweg omdat ik nu 195,- per maand betaal en het bij mijnwebwinkel 19,- per maand is. Dat scheelt nogal... Voordat ik overstap ben ik toch wel benieuwd naar jullie ervaringen met mijnwebwinkel en/of zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Bij mijn huidige leverancier heb ik gewoon een standaard shop, geen maatwerk dus in dat opzicht kan ik prima bij mijnwebwinkel terecht. Enige nadeel is dat ik al mijn duizenden artikelen opnieuw in moet voeren maar ja.. ik betaal dan per jaar wat ik nu per maand betaal..
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overstappen naar Mijnwebwinkel?

04 november 2013

Ik zit eraan te denken om met mijn webshop over te stappen naar mijnwebwinkel. Simpelweg omdat ik nu 195,- per maand betaal en het bij mijnwebwinkel 19,- per maand is. Dat scheelt nogal... Voordat ik overstap ben ik toch wel benieuwd naar jullie ervaringen met mijnwebwinkel en/of zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Bij mijn huidige leverancier heb ik gewoon een standaard shop, geen maatwerk dus in dat opzicht kan ik prima bij mijnwebwinkel terecht. Enige nadeel is dat ik al mijn duizenden artikelen opnieuw in moet voeren maar ja.. ik betaal dan per jaar wat ik nu per maand betaal..
Bij wie zit je nu dan?

Ik zou naar meer kijken dan prijs. Kan mijnwebwinkel alles wat jij wilt? En hoe zit het met dingen als bv SEO? Als je door de overstap veel minder gevonden wordt ben je alsnog duurder uit. Minder kosten maar ook minder winst. Kan je je klantenbestand overzetten etc etc etc?

Ik zou kijken naar opensource pakketten. Dan betaal je wel zelf de hosting maar dan kan voor minder dan 19 euro per maand. Het voordeel van opensource is dat je het 100% kan customizen naar je eigen zin. Als je het zelf niet kan kan je iemand op uurbasis inhuren die het voor je maakt. Een pakket wat je huurt zal je nooit helemaal naar wens kunnen aanpassen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
justwestern
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 december 2010

Re: Overstappen naar Mijnwebwinkel?

05 november 2013

Ik zit nu bij Integrace. Voordat ik van hen gebruik maakte deed ik alles zelf maar daar heb ik nu simpelweg niet genoeg kennis en tijd meer voor. Mijnwebwinkel bied zelfs opties die ik graag wil , maar bij integrace voor moet betalen voor het implementeren. Verder bieden ze alles wat ik nu ook heb. Ik heb een standaard shop , en ik verwacht ook niet dat er in de toekomst maatwerk nodig is ( heb de shop al 10 jaar). Mijnwebwinkel geeft aan dat ze geoptimaliseerd zijn voor google, dus ik neem aan dat dat dan ook in orde is? Metatags kan ik zelf invoeren dus dat is ook wel handig. Dus tja, ik weet het niet. Ik heb integrace overigens ook een bericht gestuurd, wellicht dat zij mij meer duidelijkheid kunnen geven over het prijsverschil.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Overstappen naar Mijnwebwinkel?

05 november 2013

Nou van zoiets naar mijnwebwinkel is toch wel een behoorlijke stap achteruit. Dan zou ik eerder kiezen voor een Open Source oplossing.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Overstappen naar Mijnwebwinkel?

05 november 2013

Als je graag een shop wilt huren zou ik je SEOshop aanraden. Onlangs een demo account aangevraagd, en moet zeggen dat ik flink onder de indruk ben wat je allemaal kan met een huurwinkel.

Mijnwebwinkel heeft bij mij op zijn zachtst gezegd niet zo veel indruk gemaakt als je kijkt naar de shops die er op draaien. Nog nooit de beheerkant gezien, maar de 13 in een dozijn voorkant maakt mij ook niet erg geïnteresseerd naar de rest.
 
grr0x
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 februari 2012
Contacteer:

Re: Overstappen naar Mijnwebwinkel?

05 november 2013

Ik vind 195 per maand sowieso al veel voor een kant en klaar systeem, het zal vast goed zijn maar das een dure website :).
 
justwestern
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 december 2010

Re: Overstappen naar Mijnwebwinkel?

05 november 2013

Bij seoshop zou ik 159,- per maand kwijt zijn, scheelt in elk geval dan 40,- per maand. Maar toch.. ik heb er zeer weinig verstand van maar wat is dan echt het grote verschil tussen mijnwebwinkel en een duurder iets zoals seoshop? Ik heb al wel door dat ik kosten kan besparen maar meer dan dat weet ik niet :-) En mijn voorkeur gaat uit naar een abonnement ergens.
 
justwestern
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 december 2010

Re: Overstappen naar Mijnwebwinkel?

05 november 2013

Ik heb inmiddels contact gehad met seoshop en ik ga toch eens hard nadenken of ik naar hen over ga stappen. Heel wat extra dingen en mijn shop kan ook wel een oppepper gebruiken. Na 10 jaar mag ie wel wat moderner :lol:
 
PEOquick
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 september 2013

Re: Overstappen naar Mijnwebwinkel?

05 november 2013

Er wordt hierboven heel snel gezegd dat open source de beste keuze is en vooral dat je zelf simpel op kunt zetten. Op zich klopt dat wel, maar ben van mening dat dit toch niet altijd even verstandig is.

Magento, Prestashop, Opencart, etc zijn pakketten die je heel goed kunt inzetten voor een webwinkel. Deze pakketten zijn inderdaad erg goed uit te breiden, vaak de beste keuze en in te (laten) richten naar wens. Hiermee kun je bijna praktisch alles bouwen wat mogelijk is. Ook ik kies daar liever zelf voor. Welk pakket het beste past, is afhankelijk wat je wenst en nodig hebt. Er is daar al een topic voor in dit forum http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=5811. Misschien dat je daar iets aan hebt?

Echter is dit denk ik niet voor iedereen weg gelegd om het zelf te doen. Er liggen volgens mij wel wat gevaren op de loer. Als je niet weet wat je doet dan kan het zo maar zijn dat je vroeg of laat gehackt wordt (bijvoorbeeld als je geen updates uitvoert omdat b.v. net die ene plugin toch wel fijn werkt (of je bent gewoon lui :D ) maar ook kan uiteraard op server niveau zaken gebeuren als de hosting niet voor elkaar is) of dat je down gaat. Dat kost veel tijd maar erger nog, klantgegevens liggen op straat. Mijn inziens slechte reclame en erg vervelend voor de personen/klanten die het overkomt.

Als je geen verstand hebt van dit soort dingen lijkt mij het niet zo verstandig om het helemaal zelf op te zetten. Er zijn inderdaad genoeg mensen/bedrijven die het wel kunnen en weten wat ze doen. Laat iemand dit dan opzetten en onderhouden. Grote voordeel is ook dat je focus kunt houden op wat echt belangrijk is: Bezoekers op je site krijgen en verkopen!

Mocht dit te duur worden (vaak zit daar wel helaas een prijskaartje aan als iemand anders dit opzet, tenzij je een "handige" kennis hebt) is inderdaad een cloud oplossing ook een mogelijkheid. Hiervan zijn er tegenwoordig genoeg. Van goedkoop tot duur. Nadeel is dat het wel minder flexibel is dan maatwerk/open source producten maar vaak wel een lage eenmalige investering. Een vergelijking tussen providers is overigens hier te vinden: http://www.webwinkelsucces.nl/webwinkel ... rgelijken/

Edit: Mijn excuses, ik zie nu pas dat ik bij Varaantje de zin "Als je het zelf niet kan kan je iemand op uurbasis inhuren die het voor je maakt." over het hoofd gezien heb. Dat is dus eigenlijk een beetje wat ik bedoelde met daarbij wel dat het niet alleen het opzetten maar ook het onderhouden wel belangrijk is!
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Overstappen naar Mijnwebwinkel?

05 november 2013

Natuurlijk kan niet iedereen het of als je het niet wil is het beter uit handen te geven. Als de site ook 10 jaar oud is vraag ik mij af hoe het er dan uit ziet en ook vraag ik mij af of er tussendoor niet het één ander aan verbetert is.

Ik ken genoeg bedrijven die een eigen CMS voor bepaalde zaken gebruiken (webshops ook) en dat het er zo goed uit ziet en gemanaged wordt daar je echt wel €100 of €200 in de maand voor over kunt hebben.

Maar helaas zitten er ook een paar bij waarbij het er dus niet uit te halen valt, hij komt nu ook niet voor niets op dit forum. Wil je het niet zelf onderhouden/opzetten, dan is SEOshop een mooi alternatief.

Mijnwebwinkel moet je niet doen als je bij SEOshop al bij grootste pakket uitkomt. Ik heb de backend wel gezien van Mijnwebwinkel en ik ril er van. Ook al zal het technisch goed wezen, grafisch mankeert er veel aan (is aan vernieuwing toe) en miste toch een hele hoop. Maar omdat ik de kennis wel in huis heb, heb ik wel zelf een Magento shop opgezet.
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Overstappen naar Mijnwebwinkel?

07 november 2013

Als men toch over wil stappen ...

Zal ik toch eens kijken naar wat de mogelijkheden zijn met bijvoorbeeld Opencart. Je zou kunnen kijken naar een bedrijf wat je erbij kan helpen als je het zelf niet kunt. Misschien kost het je dan wel wat, maar dat eenmalig, en aangezien OpenCart niet 1 van de moeilijkste is, denk ik niet dat je echt super veel uit zal zijn als je een bedrijf zoekt wat voor jou de shop kan opzetten en kan designen naar je eigen wens.

Ik werk zelf ook met OpenCart en ik zelf heb de hele webwinkel zelf gedaan.

12 x 159 = 1908 op jaar basis , dat is een heel aardig bedrag , ik weet zeker dat je een opencart shop kan laten maken voor nog niet de helft ...

Oke Seoshop is makkelijk ... maar waarom als je toch al van plan bent om over te stappen niet te kijken naar een goedkopere oplossing ...
 
PEOquick
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 september 2013

Re: Overstappen naar Mijnwebwinkel?

08 november 2013

Inderdaad, 159 p/m is inderdaad wel erg veel. Vooral ook dat je dan nog in een vast stramien zit. Dan lijkt me ook zoals boven genoemd maatwerk een betere oplossing. Kun je het helemaal laten inrichten zoals je zelf wil en zal waarschijnlijk op termijn goedkoper zijn.

Als het om een paar tientjes per maand gaat, dan kan me de keuze wel voorstellen, maar ik zou ook adviseren om eens te kijken naar maatwerk of iets wat toch goedkoper is?
 
justwestern
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 december 2010

Re: Overstappen naar Mijnwebwinkel?

09 november 2013

bedankt voor de antwoorden, ik ga mij er zeker eens in verdiepen!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht