Hulp gezocht voor google probleem

1
Hallo!

Wij hebben een webwinkel genaamd 'Real Perro'. Nu zoeken mensen ons op 2 manieren in google :

-realperro
- Real Perro

In het eerste geval staan wij gewoon boven aan ( dit is ook ons domeinnaam ) . In het tweede geval staan wij echter ergens onderaan en staat onze spaanse 'collega' : 'Perro Real' op de eerste paar posities. Hoe zorg ik ervoor dat wij toch bovenaan komen te staan?

Gelukkig is het een spaanse webshop en klanten zullen er zeer snel achter zijn dat dit niet de juiste webwinkel is maar klanten zoeken natuurlijk ook niet oneindig door...

Ik hoop dat jullie een paar nuttige tips voor me hebben

Re: Hulp gezocht voor google probleem

2
Als je echt op zoek bent naar.... dan zoek je wel degelijk door. Het bedrijvenregister en telefoonboek staat boven jullie. Bij mij staan jullie op plek 6 op pagina 1. Natuurlijk kan het beter, maar hoe meer je ook qua Adwords investeert hoe beter helaas.

En tegenwoordig met Google moet je wel goed zoeken naar webshops (straks met de Zebra-update hopelijk iets minder). In sommige branches heb je nogal veel te maken met bloggers en als je dan zoekt kom je meer uit op blogs dan webshops, terwijl dat vroeger andersom was.

Re: Hulp gezocht voor google probleem

3
Ik denk dat het vooral een kwestie van tijd is. Als zelfs telefoonboek en eoa wazige bedrijfsgids boven het domein realperro.nl staat, dan sta je er wel heel zwak voor :p Probeer een aantal backlinks met de anchor Real Perro te krijgen. Als je het heel belangrijk vindt dan kan je zoals Zyra al schreef gaan adverteren op het woord "Real Perro". Dat gaat echt niet heel veel per klik kosten, en het zoekvolume is denk ik ook minimaal.

Bovendien kan je vast wel ergens een €50 euro AdWords coupon vinden. Daar kan je het met enkel het zoekwoord "Real Perro" behoorlijk lang mee uitzingen.

Re: Hulp gezocht voor google probleem

4
Ja we staan er inderdaad wat belabberd voor. Maar zijn ook pas 6 weken online. Kreeg al meer te horen dat ik vooral geduld moet hebben en dan komt het vanzelf wel met meer backlinks.. we hebben er nu 18. Heb geen idee of dat genoeg is of juist veel te weinig??
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hulp gezocht voor google probleem

5
Nou voor 6 weken online vind ik dat al best veel. Andere zullen zeggen dat is veel te weinig, maar ik ben vooral iemand die zoiets heeft van met geduld en vooral ook met goede back-links kom je er wel.

Vergeet alleen even niet dat sites die hier ook voorbij komen waarbij je je webshop kunt plaatsen voor niets, die zijn niet zo interessant meer. Het moet echt wel een relevante back-link zijn.

Kijk of er bloggers zijn in je branche en vraag of ze willen reviewen. Kijk naar bepaalde startpagina's die relevant zijn. Maar als ze weet ik hoeveel geld vragen voor een link zou ik ze maar negeren. (sommige vragen €70,- excl. BTW per link... dat vind ik een beetje overdreven).

Re: Hulp gezocht voor google probleem

6
Als Real Perro twee woorden zijn, zou ik de domeinnaam real-perro.nl met een streepje gebruiken. Logisch dat je nu goed gevonden wordt op de verkeerde spelling realperro, maar dat is niet één woord.

Wat je sowieso moet doen, is de naam vaker noemen op prominente plaatsen. Gebruik bijvoorbeeld niet “Over ons” maar Over Real Perro en niet “Klantenservice” maar Klantenservice Real Perro.
StoreCore.io

Re: Hulp gezocht voor google probleem

7
Hee dat is een goede tip ward! Als ik thuis ben ga ik het gelijk aanpassen. Het streepje ertussen is op dit moment een beetje lastig aangezien ik een klein budget heb en alle visitekaartjes en dergelijken al binnen zijn met deze domeinnaam.

Ik heb me inderdaad op een paar startpagina'a over honden aangemeld maar ben ook niet zo dol op betalen voor een link.. en volgens mij weet google wanneer je ervoor betaald hebt en kun je er ook van gaan dalen.

Re: Hulp gezocht voor google probleem

8
Cathelijne schreef:Hee dat is een goede tip ward! Als ik thuis ben ga ik het gelijk aanpassen. Het streepje ertussen is op dit moment een beetje lastig aangezien ik een klein budget heb en alle visitekaartjes en dergelijken al binnen zijn met deze domeinnaam.

Ik heb me inderdaad op een paar startpagina'a over honden aangemeld maar ben ook niet zo dol op betalen voor een link.. en volgens mij weet google wanneer je ervoor betaald hebt en kun je er ook van gaan dalen.
Je kunt ook http://www.real-pearo.nl domeinclaimen met een goedkope hosting (laten we zeggen iets van 12 euro per jaar). En dan het url http://www.real-pearo.nl doorlinken naar http://www.realpearo.nl. Dan pak je beide zoekwoorden ;)
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Hulp gezocht voor google probleem

12
Tip: kijk niet naar je positie in google op zo'n selectief aantal woorden. Het gaat naar mij mening vooral om relevante bezoekers. Relevante bezoekers worden kopers.

Ik zou me in jou geval voornamelijk richten op je producten. Dus bijvoorbeeld de zoekterm: hondenhalsbanden
De mooiste automatten webshop van nederland www.justcarpets.nl

Re: Hulp gezocht voor google probleem

13
Kwestie van geduld hebben en verkrijgen van een aantal goede links. Ik weet niet of je daarvoor ruimte hebt binnen je design, anders zou ik zeker tekst plaatsen op je homepagina. Wellicht helpt het ook als je een google+ profiel aanmaakt.

Re: Hulp gezocht voor google probleem

14
Justcarpeds : ik richt me op een hele lijst van zoekwoorden, dit topic ging alleen over deze twee omdat ik op de bedrijfsnaam vooral op pr 1 wil staan.

Ben ondertussen al een paar plaatsjes gestegen dus dat gaat goed

Allemaal bedankt voor de hulp tot zover !

Re: Hulp gezocht voor google probleem

15
Ik snap dat je jouw domeinnaam een belangrijke instap punt vind voor google, maar, en snelle scan geeft aan dat al jouw geïndexeerde pagina's het woord halsband benomen maar niet het woord hond dan wel honden halsband. Domein namen zijn relevant maar product benamingen nog veel meer. Als ik dus op zoek ben naar een halsband voor mijn hond dan zou mijn zoekterm honden halsband zijn.

Dit zouden jullie goed kunnen aanpassen en dan heerindexering bij google aanvragen. Het liefst per url want dan wordt het binnen 3 uur geïndexeerd. Een beetje werk maar het werkt wel.

Als voorbeeld: Ik heb een lingerie webshop die op pagina 1 staat toch komen 80% van alle bezoeken binnen via de product pagina's zelf en niet via het domein.
"Passion for fashion" http://www.outlet-lingerie.nl/

Re: Hulp gezocht voor google probleem

16
Hoi! Ik snap je reactie. Op het moment zijn wij bezig met het verhuizen van onze webshop dus aan seo word even niks gedaan nu. Een tijdje terug zijn wij daarmee aan de slag gegaan op zoekwoord 'halsband met naam' en het resultaat kwam elke keer dichter bij resultaat 1 dus daar ging de vraag niet echt over

De vraag was hoe ik op 1 kwam met het zoekwoord real perro en wist even niet hoe dat het best aan te pakken. O dertussen staan we op 1 op dit zoekwoord (dankzij jullie hulp)