Google: Product teksten

1
Hallo!

Ik heb zo'n 600 producten, waarvan de teksten nagenoeg niet uniek zijn ;).

Nu wil ik hier mee bezig gaan, maar moet ik de teksten voor artikel x die ik in 5 kleuren verkoop 5 keer een nieuwe tekst meegeven? Of is dit overbodig werk voor Google? Op andere shops zie ik beide varianten, dus ik ben benieuwd!

Het doel hiervan is om meer organische bezoekers te pakken.
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Google: Product teksten

4
Zyra schreef:Als je 5 kleuren hebt, waarom niet 1 product en dan met een dropdown de kleuren aangeven en verschillende foto's van de kleuren toevoegen?
Omdat ik denk dat dit voor mijn assortiment voor mijn klanten niet zo duidelijk zou zijn als dat het nu is. Maar bedankt voor je input!


Als ik de string (site:www.elecs.nl) op google invoer pakte hij eerst 200+ pagina's (van de pakweg 750) alleen hij pakt nu enkel 103 pagina's nog. Ondanks dat ik juist meer unieke teksten heb geplaatst.

Zou dit misschien komen door de Sandbox van Google? En dat dit de reden is dat er zo weinig pagina's geindexeerd zijn?
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Google: Product teksten

5
Elecs schreef:
Zyra schreef:Als je 5 kleuren hebt, waarom niet 1 product en dan met een dropdown de kleuren aangeven en verschillende foto's van de kleuren toevoegen?
Omdat ik denk dat dit voor mijn assortiment voor mijn klanten niet zo duidelijk zou zijn als dat het nu is. Maar bedankt voor je input!


Als ik de string (site:www.elecs.nl) op google invoer pakte hij eerst 200+ pagina's (van de pakweg 750) alleen hij pakt nu enkel 103 pagina's nog. Ondanks dat ik juist meer unieke teksten heb geplaatst.

Zou dit misschien komen door de Sandbox van Google? En dat dit de reden is dat er zo weinig pagina's geindexeerd zijn?
Dit heb je zo veel met bij bijvoorbeeld "Mijnwebwinkel", hoe zou het niet duidelijk kunnen zijn? Heb je wel een sitemap en deze geüpload naar Google? Ook een optie zoiets bij Bing te doen.

Re: Google: Product teksten

6
5 verschillende kleuren producten met identieke teksten is niet ideaal. Je kunt er denk ik het beste voor kiezen canonical URLs te plaatsen. Wanneer op product x + blauw het meest gezocht wordt plaats je canonicals op de andere kleuren (groen/geel/..?) naar het blauwe product.