Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Wishful Shopping
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 november 2013

[wishfulshopping.be] Waarom bestellen klanten niet?

20 november 2013

Hallo iedereen,

Ik ben sinds 14/11 online met mijn eigen webwinkel met originele juwelen en modeaccessoires. Het is nog heel pril, maar ben best tevreden met mijn bezoekersaantel het voorbije weekend. Toch iets meer dan 200 dat vind ik zeker niet slecht.

Nu merkte ik op dat veel echt wel de hele website afgaan, alle pagina's openen en zelfs zaken in het winkelmandje leggen, maar uiteindelijk niet overgaan tot aankoop.

Het is uiteraard nog vroeg, maar ik wil toch graag jullie ongezouten mening eens, om het eventuele probleem snel aan te pakken!

Dus wie zich geroepen voelt, neem eens een kijkje op http://www.wishfulshopping.be en bring it on! :)

Groetjes
Wishful Shopping
 
Mareck
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 november 2011

Re: Klanten gaan niet over tot bestelling?

20 november 2013

Ik zou eens kijken of je de bestelprocedure wat eenvoudiger kan maken. Dus indien mogelijk dat je geen account hoeft aan te maken maar direct naar adresgegevens invullen gaat. Die captcha zou ik sowieso weg doen.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Klanten gaan niet over tot bestelling?

20 november 2013

Het duurt soms een of twee jaar voordat een webwinkel echt gaat lopen. In de sieradenbranche is bovendien vrij veel concurrentie. De bezoekers die je hele site bekijken kunnen ook de robots van Google, Yandex, Baidu en andere webstruiners zijn die jouw site indexeren. Succes!
 
Wishful Shopping
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 november 2013

Re: Klanten gaan niet over tot bestelling?

20 november 2013

Bedankt!

Er staat bij de aanmeldprocedure ook 'aanmelden als gast' dus ze hoeven zich niet per se aan te melden.
Ik werk ook met een vooropgemaakte lay-out dus ik bekijk eens of ik die captcha kan wegdoen.

Uiteraard is het nogal vroeg om conclusies te trekken, wil gewoon meteen goed beginnen :)
Bij de stats van mijn webshop zie ik duidelijk het verschil dus mensen of robots en het zijn wel degelijk mensen die de site doorzoeken. :)

grts
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dude
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 november 2013

Re: Waarom gaan klanten niet over tot bestelling?

20 november 2013

hallo :)

Ik heb even een kijkje genomen, en denk dat ik wel weet waarom niemand tot betaling is overgegaan. Ik heb een aantal artikelen in het winkelmandje gelegd, en heb in de winkelwagen op de knop voor het berekenen van de verzendkosten geklikt. Je hebt hier keuze uit 3 landen, echter pakt de knop alleen Nederland, ook als je op België of Luxemburg klikt.
(Dit komt misschien omdat ik eerst Nederland had aangeklikt, maar na de winkelwagen leeg te hebben gemaakt en opnieuw wat producten te hebben toegevoegd, gebeurde het weer...)

Het zou kunnen dat je klanten uit België komen (lijkt me zeer zeker zelfs :P) en hierdoor denken dat je alleen naar Nederland verzend.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Erik
 
Wishful Shopping
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 november 2013

Re: Waarom gaan klanten niet over tot bestelling?

20 november 2013

Wow, dit wist ik niet! Toch een goed plan om het hier ff te posten. :)

Ik ga dit meteen doorgeven aan de webhost. Want ik weet niet of ik hier zelf iets kan aan veranderen!

Alvast bedankt om het even te testen voor mij!

groetjes
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Klanten gaan niet over tot bestelling?

20 november 2013

Ik kijk even en zie een leuk armbandje van 3,95
Stop in winkelwagentje en zie schatting verzendkosten 9,95
Tja en weg ben ik.
(en waarschijnlijk meerdere met mij)

En als je het verkeerde land aanklikt kun je dat niet meer wijzigen.... nooit meer.

Later bij gast account invullen
Zelfde als factuur adres is ingevuld (vinkje) moet toch afleverland invullen (krijg ik als melding na bestelling bekijken klikken)
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Klanten gaan niet over tot bestelling?

20 november 2013

Ik zie dat deze vraag nu in 3 verschillende topics staat ... wellicht deze en de andere verwijderen en alleen die bij feedback te laten staan ?
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Waarom gaan klanten niet over tot bestelling?

20 november 2013

Hier kan ik alleen België selecteren.
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Waarom gaan klanten niet over tot bestelling?

20 november 2013

Deze vraag staat ook al op twee andere plekken hier op het forum.

Misschien beste om deze en de andere bij marketing te laten sluiten en verder te gaan bij de vraag bij feedback?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Waarom gaan klanten niet over tot bestelling?

21 november 2013

Onderwerpen zijn samengevoegd. Voortaan graag 1 (één) topic aanmaken.
 
Wishful Shopping
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 november 2013

Re: [wishfulshopping.be] Waarom bestellen klanten niet?

21 november 2013

Ok zal ik doen de volgende keer!

Super dat je jullie effectief gaan kijken! Ik heb ondertussen de lay out aangepast zodathet iets professioneler overkomt.
Ik bekijk nog de aanmeldprocedure, maar heb wel al het bekijken en bestellen van een product aangepast.

Dat van land van verzending dat defintief was na je eerste keuze, is aangepast. Blijkbaar een fout bij de webhost zelf.

Ivm de verzendkosten naar Nederland, is inderdaad niet goedkoop, maar als beginneling die dit in bijberoep doet wil ik eerst iets kunnen verdienen voor ik overal geld verlies. Heb dit al aangepakt voor de Belgische klanten door gratis verzending te verlenen bij aankoop van €20. Wat zouden jullie een aanvaardbare verzendkost vinden van belgie naar nederland? Dan bekijk ik wat ik kan doen...

Alvast bedankt!

Grt
 
Dude
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 november 2013

Re: [wishfulshopping.be] Waarom bestellen klanten niet?

21 november 2013

Verzend je via pakket of brievenbus post?
 
Wishful Shopping
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 november 2013

Re: [wishfulshopping.be] Waarom bestellen klanten niet?

21 november 2013

in Belgie werk ik met Kiala, dat zijn afhaalpunten en dpd, dat wordt aan huis geleverd. Hier kan je pakketjes of goederen nietgewoon met brievenbuspost laten gaan, omdat je dan helemaal niet verzekerd bent tegen verlies en ook geen tracking kunt doen.

Heb nu wel my parcel gevonden in nederland, zij kunnen aan huis leveren in nederland voor 5,75€. We moeten het dan wel binnenbrengen in ndereland, maar dat is geen probleem. Is dat al aanvaardbaarder?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: [wishfulshopping.be] Waarom bestellen klanten niet?

21 november 2013

in Belgie werk ik met Kiala, dat zijn afhaalpunten en dpd, dat wordt aan huis geleverd. Hier kan je pakketjes of goederen nietgewoon met brievenbuspost laten gaan, omdat je dan helemaal niet verzekerd bent tegen verlies en ook geen tracking kunt doen.

Heb nu wel my parcel gevonden in nederland, zij kunnen aan huis leveren in nederland voor 5,75€. We moeten het dan wel binnenbrengen in ndereland, maar dat is geen probleem. Is dat al aanvaardbaarder?
Ja dat is een stuk aanvaardbaarder. Kijk van België naar Nederland is sowieso een stuk duurder, tenzij je bij de grens woont en in een Nederlands Business Point kunt brengen is het meegenomen.

Verzendkosten naar België en Duitsland zijn bij mij €8,95 (My Parcel vaste prijs) en zoals nu met de feestdagen geef ik daar korting op (€3,95 korting).
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: [wishfulshopping.be] Waarom bestellen klanten niet?

21 november 2013

Je schrijft:
Hier kan je pakketjes of goederen nietgewoon met brievenbuspost laten gaan, omdat je dan helemaal niet verzekerd bent tegen verlies en ook geen tracking kunt doen.
Als ik zo kijk is de gemiddelde waarde van je product een euro of 5, daar zit dan nog 1 euro btw in, dan kun je toch beter de prijs met één of twee euro verhogen en dan gratis verzending bieden door middel van brievenbus post ? Mits het in een bubbeltjes envelop past uiteraard. Ik meen dat 99 procent aankomt met de reguliere post, dan is het risico van één op de honderd orders verlies toch te verwaarlozen en prima te dragen. Een track & trace voor een armbandje van € 3,99, denk niet dat de doelgroep daar op zit te wachten, zeker niet omdat je bij de brievenbus post niet thuis hoeft te zijn.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: [wishfulshopping.be] Waarom bestellen klanten niet?

21 november 2013

Je schrijft:
Hier kan je pakketjes of goederen nietgewoon met brievenbuspost laten gaan, omdat je dan helemaal niet verzekerd bent tegen verlies en ook geen tracking kunt doen.
Als ik zo kijk is de gemiddelde waarde van je product een euro of 5, daar zit dan nog 1 euro btw in, dan kun je toch beter de prijs met één of twee euro verhogen en dan gratis verzending bieden door middel van brievenbus post ? Mits het in een bubbeltjes envelop past uiteraard. Ik meen dat 99 procent aankomt met de reguliere post, dan is het risico van één op de honderd orders verlies toch te verwaarlozen en prima te dragen. Een track & trace voor een armbandje van € 3,99, denk niet dat de doelgroep daar op zit te wachten, zeker niet omdat je bij de brievenbus post niet thuis hoeft te zijn.
Mijn idee.
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: [wishfulshopping.be] Waarom bestellen klanten niet?

21 november 2013

Ik heb zelf ook dit soort sieraden verkocht en dat verstuurde ik netjes in bubbeltjes enveloppen.
Nooit geen problemen mee gehad. Of in brievenbusdoosjes kan natuurlijk ook.

Hier in Nederland zijn zat van dit soort webwinkels die zo werken. En ik zelf zal voor een bestelling voor 1 of twee paar dingen in jouw shop ook geen verzendkosten willen betalen. Daar zijn in mijn mening de prijzen te laag voor. Of in ieder geval geen pakketverzending.

Je bent zo in principe al verplicht om meer te besteden zodat je de verzendkosten niet te hoog vind ten opzichte van items.

Tevens heb je best veel winst per item .. als je zelf alles importeert vanuit China en goed onderhandeld.
 
Wishful Shopping
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 november 2013

Re: [wishfulshopping.be] Waarom bestellen klanten niet?

21 november 2013

Goh, wat een moeilijke beslissingen! :)

Heb er nog eens over nagedacht en jullie hebben zeker een punt. Probleem was dat brievenbuspost hier niet gaat voor bedrijven. Bij de Post is dat enkel particulier.
Heb toch besloten om het eens met brievenbuspost te proberen in bubbeltjesenveloppen, met gratis verzending in belgie en nederland.

Ik bied wel nog de mogelijk om het mits vergoeding met een track&trace te bestellen, dan kiest de klant nog zelf.

Lijkt dit een goede overeenkomst? :)

grt
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: [wishfulshopping.be] Waarom bestellen klanten niet?

21 november 2013

ALs de klant idd zelf kan kiezen voor pakket met track en trace is dat idd een keuze van de klant zelf. Ik vind dit wel een goede oplossing.
 
Dude
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 november 2013

Re: [wishfulshopping.be] Waarom bestellen klanten niet?

22 november 2013


Heb er nog eens over nagedacht en jullie hebben zeker een punt. Probleem was dat brievenbuspost hier niet gaat voor bedrijven. Bij de Post is dat enkel particulier.

Hoe versturen jullie dan rekeningen?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: [wishfulshopping.be] Waarom bestellen klanten niet?

22 november 2013

Hoe versturen jullie dan rekeningen?
Via e-mail of een Mijn... op internet waar de klant zelf inlogt met een eigen account. Dat is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. De slakkenpost wordt overwegend gebruikt voor aanmaningen.