Nadelen van een Webshop

1
Hallo mensen,

Ik zoek informatie voor mijn PWS over webshops, nadat ik even wat kanten van de webshop heb onderzocht kreeg ik deze vraag:

Heeft een webshop eigenlijk wel nadelen? En heeft een webshop nadelen tegenover een echt winkel?

Ik hoop dat u hier een antwoord op heeft voor mij!

Re: Nadelen van een Webshop

4
Om je op weg te helpen;

Nadelen verkoper:
- Zichttermijn 14d, koopovereenkomst kan binnen die termijn kosteloos worden ontbonden waarbij verkoper bijna alle kosten voor zijn of haar rekening moet nemen
- Pakketjes kunnen kwijt raken

Nadelen koper:
- Je bestelt maar van een plaatje
- Bestel je bij een malafide webshop, is je geld foetsie (was laatst nog in het nieuws)

Maar eerlijk is eerlijk, dit is een 'Ik-maak-een-werkstuk-waar-ik-geen-bal-over-weet-en-wil-zelf-zo-weinig-mogelijk-moeite-doen' vraag
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nadelen van een Webshop

6
Dirkjan schreef:
MaxBaas schreef:En heeft een webshop nadelen tegenover een echt winkel?
Zo te lezen is een van de nadelen van een webwinkel, dat het nog altijd geen echte winkel is?
:lol:

Re: Nadelen van een Webshop

8
Nadelen? Zijn er genoeg te benoemen:
- De concurrentie is heving
- Er wordt een snelle reactie verwacht, net als andere ondernemers, maakt dit vakantie en dergelijke moeilijk.
- Er zijn strenge regels met bijvoorbeeld het herroepingsrecht en achteraf betalen als voorbeeld
- Er komt een stukje IT/techniek bij kijken
- Etc.

Maar wat is precies je doelstelling? Vergelijk je het ten opzichte van bijvoorbeeld een fysieke winkel? Of wat is je insteek van je PWS?
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Nadelen van een Webshop

10
Wat punten die mij te binnen schieten

Nadelen voor de klant:
- Niets is fysiek, tastbaar
- Retourneren is lastiger
- Betrouwbaarheid is voor sommige mensen nog een issue
- Kennis vereist (pc/internet, online betalen en van product zelf)
- Vaak geen directe adviesmogelijkheden
- Webshop is minder sfeervol, het biedt geen vergelijkbare shopervaring als door de stad lopen.
- Webshop staat vaker alleen. In een fysieke stad trekt je buurman ook klanten die misschien bij jou naar binnen lopen, is er horeca etc. (ok, er zijn verzamelsites...maar toch)

Nadelen verkoper:
- Geen dialoog met de klant, dus deze is ook niet te sturen/over te halen
- Webshop vaak minder dynamisch (creëer maar eens een kerstsfeer, sinterklaassfeer, koopjeshoek etc.)

Re: Nadelen van een Webshop

11
Nadeel is dat een webwinkel toch makkelijker doelwit is van vandalisme dan een bricks en mortar store in de gemiddelde winkelstraat. We hebben al meerdere keren last gehad van hackers en dergelijke. Mensen doen online vaker nasty stuff die ze offline nooit zouden doen.
http://SEOGeek.nl | Specialist in Handmatige, Gepersonaliseerde en Duurzame Zoekmachine Optimalisatie Campagnes

Re: Nadelen van een Webshop

12
In reguliere winkels heb je vaak een gezicht bij de winkel en bij online webwinkels is dit vaak niet zo. Je weet niet met wie je te maken hebt. Je koopt inderdaad van een plaatje, je kunt het niet vast pakken, reuken, proeven (en in malafide webshops dat het product er überhaupt is). Toch ben ik van mening dat mensen alleen maar meer en meer gaan kopen via het internet. Nieuwe technologie zal hier ook op inspringen.
Creatives by PL. - Luxe woonaccessoires

Re: Nadelen van een Webshop

13
Kenny020 schreef:In reguliere winkels heb je vaak een gezicht bij de winkel en bij online webwinkels is dit vaak niet zo. Je weet niet met wie je te maken hebt. Je koopt inderdaad van een plaatje, je kunt het niet vast pakken, reuken, proeven (en in malafide webshops dat het product er überhaupt is). Toch ben ik van mening dat mensen alleen maar meer en meer gaan kopen via het internet. Nieuwe technologie zal hier ook op inspringen.
Ook ik ben van mening dat mensen steeds meer gaan en blijven kopen via internet (gemak dient de mens). Wij hebben wel de ervaring dat klanten in de buurt toch wel eerst even langs willen komen. Aan de andere kant hebben klanten die niet in de buurt wonen de mogelijk om de producten kosteloos te retourneren.
Elektroshop Emmen: Dé plek voor al uw elektra onderdelen!

http://www.elektroshop-emmen.nl

Re: Nadelen van een Webshop

14
Het is moeilijk om goedkope producten die niet door de brievenbus passen online te verkopen, omdat de verzendkosten dan behoorlijk op de uiteindelijke aanschafprijs drukken. Probeer maar eens een pingpongbal te versturen.