Goede drukker van kleding gezocht

1
Voor mijn shop ben ik op zoek naar een goede drukker. Ik kom graag op dit forum, en ben dus ook benieuwd naar jullie ervaringen. Veel eisen heb ik niet, maar ik zal ze op een rijtje zetten:

- Prijs max ongeveer 10 euro/shirt
- Eigen label in shirt
- Minimum aantal niet meer dan 10 per maat
- Meerdere kledingstukken (shirts/hemden) beschikbaar
- En natuurlijk een redelijke kwaliteit :lol:

Er mag altijd iets afgeweken worden aan de eisen, maar dat is zo ongeveer wat ik zoek. Wie of wie heeft zelf goede ervaringen met een drukker?

Re: Goede drukker van kleding gezocht

4
Ik heb een paar weken terug 12 t-shirts fruit of the loom bij 1dayfly gekocht voor 22 euro en heb ze met mijn bedrijfsnaam laten bedrukken bij matchpointsportswear.nl voor 7 euro per stuk.
1 kleur en max 70cm2 groot.
Dus voor minder dan 10 euro per stuk. :D
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Goede drukker van kleding gezocht

6
Fiend schreef:Voor mijn shop ben ik op zoek naar een goede drukker. Ik kom graag op dit forum, en ben dus ook benieuwd naar jullie ervaringen. Veel eisen heb ik niet, maar ik zal ze op een rijtje zetten:

- Prijs max ongeveer 10 euro/shirt
- Eigen label in shirt
- Minimum aantal niet meer dan 10 per maat
- Meerdere kledingstukken (shirts/hemden) beschikbaar
- En natuurlijk een redelijke kwaliteit :lol:

Er mag altijd iets afgeweken worden aan de eisen, maar dat is zo ongeveer wat ik zoek. Wie of wie heeft zelf goede ervaringen met een drukker?
Hetgeen wat je vraagt, vereist veel setup kosten wat dus in dergelijke kleine oplages gewoonweg niet interessant is. Het maken van labels per 10of zelfs 50 is gewoon te duur voor zulke kleine aantallen. Dat gaat per 500/1000 (en dat is al weinig) per maat/opdruk.

De massa van aangeboden tshirts zijn vaste merken in de drukkers wereld, fruit of the loom is er 1 van. Nadeel van AL deze kledingstukken, ze hebben al een label. Kortom ze moeten er handmatig worden uitgehaald en nieuwe worden ingezet. Een beetje kleermaker rekent al snel 1/2 euro per label vervanging.

Drukwerk zelf heb je ook in vele kwaliteiten, beetje zeefdruk werk voor langere tijd zal al minimaal 2 keer een opdruk nodig hebben. En dan hebben we nog niet over de opmaak kosten. Welke per "maat" kan verschillen. De opdruk van een maatje S is heel anders van formaat dan maatje XXL kun je wel bedenken. Dus zullen er meerdere setup patronen gemaakt moeten worden.

Je budget zul je moeten bijstellen bij dergelijke aantallen.

Ik ben met exact zelfde bezig geweest en heb uiteindelijk de label laten skippen omwille de kostprijzen..
Ik had wel per kledingstuk een eigen omzak, en daarin een inleg met opdruk met wasvoorschriften, eigen logo en zo. Ik kan je zeggen, de eerste 200 kledingstukken (tshirts) met aankopen van inlegs en alles erbij was ik al ruim 3500 euro kwijt (en heb best een leuk netwerk waar ik de nodige kortingen heb gekregen)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Goede drukker van kleding gezocht

8
Dennis1 schreef:Maar hij wil er ook een eigen label in.
Dus dat Fruit of the loom label vervangen door een ander.

Dat zijn echt geen kleinigheidjes hoor.

Ik ben een zij hoor.. En ik had een tijd geleden een drukker gevonden die dit deed, met meerdere kleuren ter beschikking, voor ongeveer 10 euro voor een simpel shirtje. Alleen ben ik met mijn stomme kop vergeten deze op te slaan, en ben ik compleet vergeten hoe die drukker heette..

Re: Goede drukker van kleding gezocht

9
Maurice schreef: Hetgeen wat je vraagt, vereist veel setup kosten wat dus in dergelijke kleine oplages gewoonweg niet interessant is. Het maken van labels per 10of zelfs 50 is gewoon te duur voor zulke kleine aantallen. Dat gaat per 500/1000 (en dat is al weinig) per maat/opdruk.
Het gaat om 10 per maat, en ik wil per afname minimaal 6 damesmaten en minimaal 8 herenmaten. Maakt toch ook alweer iets meer dan 10, als mijn rekenkunsten correct zijn is dat 140. Nog altijd niet veel, maar das ook voor 1 ontwerp (label hetzelfde ontwerp op alle shirts). Ik wil zo'n 4 tot 5 verschillende, dat maakt toch alweer 560-700 shirts. En dan is dat alleen voor een 1e levering, om uit te testen of dit succesvol is. Als dat blijkt, kunnen de leveringen prima 2000 shirts of meer per keer worden.

Maurice schreef: De massa van aangeboden tshirts zijn vaste merken in de drukkers wereld, fruit of the loom is er 1 van. Nadeel van AL deze kledingstukken, ze hebben al een label. Kortom ze moeten er handmatig worden uitgehaald en nieuwe worden ingezet. Een beetje kleermaker rekent al snel 1/2 euro per label vervanging.
Het scheelt dat ik een moeder heb die coupeuse is. Of ze zin heeft om dat te moeten doen, is weer een ander verhaal
Maurice schreef: Drukwerk zelf heb je ook in vele kwaliteiten, beetje zeefdruk werk voor langere tijd zal al minimaal 2 keer een opdruk nodig hebben. En dan hebben we nog niet over de opmaak kosten. Welke per "maat" kan verschillen. De opdruk van een maatje S is heel anders van formaat dan maatje XXL kun je wel bedenken. Dus zullen er meerdere setup patronen gemaakt moeten worden.

Je budget zul je moeten bijstellen bij dergelijke aantallen.

Ik ben met exact zelfde bezig geweest en heb uiteindelijk de label laten skippen omwille de kostprijzen..
Ik had wel per kledingstuk een eigen omzak, en daarin een inleg met opdruk met wasvoorschriften, eigen logo en zo. Ik kan je zeggen, de eerste 200 kledingstukken (tshirts) met aankopen van inlegs en alles erbij was ik al ruim 3500 euro kwijt (en heb best een leuk netwerk waar ik de nodige kortingen heb gekregen)
Dit is ook exact de reden dat ik hier een drukker zoek, want dan kan ik persoonlijke ervaringen lezen van andere shopeigenaren. Het meeste wat ik ook op internet aan drukkers vind, is voor particulieren 1 drukker, of een logo-shirt voor bedrijven. En qua ervaringen vind ik dan vooral mensen die bijvoorbeeld bij vistaprint een shirtje hebben laten drukken.. Dat schiet voor mij ook niet op, en hier heb ik tenmisnte veel aan :)

Re: Goede drukker van kleding gezocht

10
Fiend schreef:
Dennis1 schreef:Maar hij wil er ook een eigen label in.
Dus dat Fruit of the loom label vervangen door een ander.

Dat zijn echt geen kleinigheidjes hoor.

Ik ben een zij hoor.. En ik had een tijd geleden een drukker gevonden die dit deed, met meerdere kleuren ter beschikking, voor ongeveer 10 euro voor een simpel shirtje. Alleen ben ik met mijn stomme kop vergeten deze op te slaan, en ben ik compleet vergeten hoe die drukker heette..
Vrag ook zeker naar de gewichten van de kleding, een 90/110 grams tshirt is een weggeef vod wat 6 weken later in de poetsdoos verdwijnt, ik adviseer zelf minimaal 190 gram te gebruiken.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Goede drukker van kleding gezocht

12
Hallo Fiend,

Ik heb je bericht doorgelezen en ik vroeg me af of je al een goede drukkerij hebt gevonden?
Ik heb zelf ervaring met Drukwerkdeal & Araprint. Drukwerkdeal (http://www.drukwerkdeal) is een online drukkerij die veel verschillende producten aanbied. Zij zijn heel goedkoop, kwalitatief en zeker service gericht. Echt een aanrader!

Daarnaast houdt Araprint (http://www.araprintl.nl) zich uitsluitend bezig met textiel, wat perfect in dit plaatje past! Er zijn ook diverse mogelijkheden, zo leveren ze zelf kleding of kan je deze zelf leveren. Daarnaast heb je de mogelijkheid tot diverse druktechnieken.

Mocht je nog vragen hebben, dan help ik je graag verder!