Weer rust in de tent

1
Hallo allemaal,

Zo schreef ik in november over het uitblijven van de feestdagen conversie wat natuurlijk goed gekomen is. Weliswaar wat later maar toch. Nu 6 januari weer bijna geen verkoop.
Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren en ook wanneer jullie weer verwachten dat het aan gaat trekken.

Lees weer graag met jullie mee!

Groet,

Rik

Re: Weer rust in de tent

2
De drukte per periode is natuurlijk sterk afhankelijk van wat je verkoopt. De afvalshakes en nicotine pleisters worden nu hoogstwaarschijnlijk fanatiek bestelt, terwijl zomerjurkjes als het goed is wat minder hard gaan op dit moment. Wat verkoop jij?

Re: Weer rust in de tent

4
De eerste week van 2014 is de beste eerste week van het jaar die we ooit gedraaid hebben. Normaal gesproken verkopen we zo goed als niks in januari maar n krijgen we dagelijks bestellingen binnen. Mij hoor je niet klagen :) Hopelijk blijft dit zo.

Januari is normaal gesproken toch een maandje waarin je zuinig bent. De dure feestdagen zijn weer voorbij en iedereen is even extra zuinig. In februari is het al beter en in maart krijgen wij de bestellingen om het huis gezellig op te fleuren voor de lente weer binnen 8)

Vandaag ook naar de TradeMarkt geweest en weer 2 nieuwe leveranciers gevonden. Leuk ingekocht. Nieuwe jaar begint goed.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Weer rust in de tent

5
Be-Slank schreef:Wij hebben het zeker niet rustig :D
Ja die kerstkilo's moeten eraf he :twisted:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Weer rust in de tent

7
Dit is nu de eerste Januari die wij meemaken en ook wij merken nu al een sterke daling in de dagelijkse orders. Ten eerste houdt men nu de hand op de knip wegens de dure maand december. Ook ligt het uiteraard aan wat je verkoopt. De wijnkisten vlogen bij ons de deur uit in December. Logisch natuurlijk wegens de kerstgeschenken (zowel zakelijk als particulier). Een webwinkel voor zwembroeken, snorkels en parasols zal echter in de periode voor en tijdens de zomer zijn slag moeten zijn. Iets om over na te denken als je enige webwinkel ook nog eens sterk seizoensgebonden is.
http://www.flesjewijnbezorgd.nl Handmade Winegifts

Re: Weer rust in de tent

9
Bij ons is het na een drukke december maand ook opeens rustig in de tent. Op zich niet heel verassend. Kan me voorstellen dat dit niet alleen voor stropdassen geldt.
Stropdas24.nl

Re: Weer rust in de tent

10
De eerste week van januari ging goed maar ik denk dat het komt omdat veel mensen vrij waren en tijd hadden om te internetten.
Gister waren de bezoekers minder dan afgelopen maand op de maandag.

Ben benieuwd naar de rest van de maand.

Re: Weer rust in de tent

11
De feestmaand heeft helaas bij mij nog vrij weinig gedaan. Denk toch dat het voornamelijk komt door onbekendheid en dat ik organisch nog niet zo goed gevonden werd. Gelukkig begin ik nu met goede zoekwoorden al op pagina 1 te komen in google.

Heb er een sale ingegooid (dat mag nu ook wel na de kerst, de winterse jurkjes en oudere stock moet wat opgeruimd worden straks voor nieuwe voorraad). Gelukkig beginnen de bestellingen nu weer wat te komen, en al ruim 3 dagen dik boven de 200 bezoekers, al bijna 300. Terwijl ik normaal rond de 100 heb, in december vaak zelfs minder. Ben ik ook even fanatiek aan het adverteren geslagen. Maar dat heb ik in de december maand ook gedaan. Misschien dat er nu wat minder shops adverteren, en hogere organische ranking, toch zorgen dat bezoekers de shop wat makkelijker vinden :D.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Weer rust in de tent

12
Ik snap er anno 2014 helemaal niks meer van. Je zou zeggen dat het aantal bezoekers van mijn webwinkel in januari zou afnemen omdat de dure feestmaand net voorbij is. Nu scoor ik vandaag voor het eerst meer dan duizend bezoekers in 4 weken. Helaas is daar nog geen verkoop uit gekomen. Maar interesse is er gelukkig wel.

Maar wat helemaal vreemd is is het aantal klanten in mijn kapsalon (die ik al 19 jaar heb). Gisteren een topdag gehad terwijl het elk jaar in deze periode altijd erg rustig is. En ook afgelopen 2, 3 en 4 januari prima gewerkt. Het zou kunnen zijn dat het relatief warme winterweer er debet aan is

Maar wat de webwinkel betreft dus nog steeds rust in de tent qua kopers. Dat geeft me extra motivatie om alles verder te perfectioneren en te verbeteren en diverse nieuwe methoden te gaan uitproberen om tot de voor mij gewenste conversie te komen.

Nu wil ik o.a. aan linkbuilding gaan doen. Wil jij een link of banner op mijn linkpagina in ruil voor een link op jouw pagina? Stuur me dan maar een e-mail: boordevolstijl@gmail.com Het kan zowel een tekstlink zijn of een banner. Deze banners wil ik gaan plaatsen op een formaat van 195 pixels breed x 95 pixels hoog. Linken kost ons allen niks en is iets dat ons allemaal hogerop brengt in de zoekmachines.

Re: Weer rust in de tent

13
Ik moet zeggen dat ik tegenover vorig jaar januari nu zeker niets te klagen heb. Ik heb meer conversie en ben daar uiteraard erg blij mee.

Re: Weer rust in de tent

14
Hier ook geen klagen. Aantal verkopen en omzet zet tot nu gewoon door tov december.
Ik snap er helemaal niets meer van? Iedereen roept over de crisis, nou merk er verdomd weinig van.

Re: Weer rust in de tent

15
Ik heb ook helemaal geen klagen, maar mijn "hoofd" webshop zit dan ook in de dieetproducten dat is altijd topdrukte in januari.

Ook de verkopen in de webshop in brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen loopt heel goed. Ik denk dat veel webwinkeliers in december goede zaken hebben gedaan en nu dus hun voorraad verzendverpakkingen weer aanvullen.
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer

Re: Weer rust in de tent

16
De eerste week van januari dit jaar was drukker dan de eerste week van december. Bovendien ook bijzonder, de week na kerstmis was even druk als de week voor kerstmis (blijkbaar gaan vele shoppen online met het gekregen geld). Net zoals ze nu dus shoppen met hun "nieuwjaarscenten".

Maar nu sinds vandaag is het bijzonder rustig geworden plots.

Als het zo rustig wordt als vorig jaar, gaat het nog moeilijk worden om goederen in te kopen met de BTW voorschotten berekend op het bijzonder drukke laatste kwartaal vorig jaar.