Re: Fout melding product feed in Magento

2
Je vraag staat in verkeerde forum deel
Die had hier gemoeten: http://webwinkelforum.nl/viewforum.php?f=19

Mbt je import, er zijn meerdere mogelijkheden. Ik denk dat je wat uitgebreider moet aangeven wat er fout gaat en wat voor type import je wilt doen. Dan zullen magento kenners wellicht de oorzaak sneller herkennen en een doelgericht antwoord geven.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Fout melding product feed in Magento

3
Ik kom er ook net pas achter dat ik op de verkeerde catogorie heb geklikt.

Ik zal het even netjes onder elkaar zetten.

Ik probeer een CSV & Excel feed te importeren in Magento. Bij importeren kies ik voor:

- Entiteittype/Products
- Import Behavior/ Append complex data

Bij een Excel feed krijg ik de volgende foutmelding: 'xls' file extension is not supported
Bij een andere Excel feed krijg ik dan weer een andere melding: Can not find required columns: sku
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Fout melding product feed in Magento

5
Ik denk dat ook de hosting hierin een rol speelt

excel opslaan als csv is iets anders dan rechtstreeks excel importeren

Ik vermoed dat de xls module niet op de server is geimplementeerd, + je andere melding is dat de file te groot is voor maximum toegestane import op de server.

Dus ik zou zeker even met je hosting gaan babbelen.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Fout melding product feed in Magento

6
- Sla Excel op als CSV.
- Knip het CSV-bestand met een texteditor in meerdere stukken.
- Kopieer de eerste rij met de kolomkoppen.

Als je al lukt 128 MB te uploaden, staat de importmodule waarschijnlijk zó lang te draaien dat er alsnog een time-out optreedt. Dat voorkom je door met meerdere kleine bestanden te werken.
StoreCore.io