Bereken totaalprijs incl verzendkosten

1
Wij zijn bezig met het opstarten van een webshop. Nu is mijn vraag hoe de totaalprijs te bereken. Zodat alle kosten gedekt zijn.

Het gaat om kleding in het laag tot middensegment ( € 10-35)

Wij willen gratis verzenden aan de klant aanbieden

Nu is volgens mij de formule

Inkoop ( ex BTW) x 21 % BTW= .......X 2.2 ( mijn marge)= verkoopprijs

Is dit correct? En ik moet hier natuurlijk ook nog de verzendkosten etc in meenemen. Hoe ga ik dit hier erbij bereken?

Ik ga er van uit dat het om kleine paktjes gaat aangezien het om babykleding gaat. En dit waarschijnlijk in een gewone grote envelop passen.

Re: Bereken totaalprijs incl verzendkosten

3
Mariscabodhi schreef:Wij zijn bezig met het opstarten van een webshop. Nu is mijn vraag hoe de totaalprijs te bereken. Zodat alle kosten gedekt zijn.

Het gaat om kleding in het laag tot middensegment ( € 10-35)

Wij willen gratis verzenden aan de klant aanbieden

Nu is volgens mij de formule

Inkoop ( ex BTW) x 21 % BTW= .......X 2.2 ( mijn marge)= verkoopprijs

Is dit correct? En ik moet hier natuurlijk ook nog de verzendkosten etc in meenemen. Hoe ga ik dit hier erbij bereken?

Ik ga er van uit dat het om kleine paktjes gaat aangezien het om babykleding gaat. En dit waarschijnlijk in een gewone grote envelop passen.
Nee. De marge bepaal je zelf. Of dit nu 10% is of 200%. 2.2 is een getal wat je wel eens voorbij ziet komen. Daar wordt mee bedoeld inkoop x 2.2 (eentje voor mij en 0.2(1) voor de belastingdienst. Maar dat getal mag je helemaal zelf bepalen uiteraard.

Verzendkosten zijn een kostenpost (denk eraan, over de verzendkosten die je rekend (1 euro of 10 euro) moet je ook BTW afdragen (onlogisch maar zo zijn de belastingregels nu eenmaal) Rekenen je geen verzendkosten hoef je er ook geen BTW over af te dragen.

Verder heb je ook je webhosting, verpakkingsmateriaal, promotiemateriaal etc etc en kosten zoals retourzendingen (opnieuw verpakken, voorraad in, verzendkosten heen vergoeden) etc etc.

Zet dat eerst eens allemaal op een rijtje. Zo kan je een inschatting maken wat je kosten zijn. Dus niet alleen de ene enveloppe + verzendkosten want dan ga je scheeflopen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Bereken totaalprijs incl verzendkosten

4
Inkoopprijs * marge /100 *121=verkoopprijs. Je mag niet je inkoopprijs eerst met 21% btw berekenen en dan je marge toepassen, want dan draag je te weinig btw af aan de belastingdienst :).

Dus koop je iets in voor 20 euro, marge van 2, dan is het 40 euro 40:100x121= 48,40 verkoopprijs.

De belastingdienst legt het nog makkelijker uit, ben niet opgeleid tot wiskunde leraar gelukkig: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _berekenen

Om je verzendkosten te dekken zou ik dat in je marge verwerken. Ben je bv van plan iets wat 10 euro inkoop kost voor 20 euro te willen verkopen, dan doe je het nu voor 21 euro zodat je de verzendkosten gaat dekken.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bereken totaalprijs incl verzendkosten

5
Is het niet handiger om bij een bepaald bedrag gratis verzending aan te bieden? Aangezien je doelgroep zo te zien mensen zijn met een kleinere portemonnee.. De meeste mensen in die situatie houden weinig rekening met de verzendkosten, en gaan liever naar de shop die een euro goedkoper is.. Ik zit zelf in de hogere middenmoot, met als doel daarin de goedkoopste (en de beste, haha) te zijn. Bij mij is het dus boven de 75 euro gratis (heb kledingstukken varierend van zo'n 20 tot 120 euro, soms meer of minder). Zo kan ik wel de lagere prijs aanbieden, en het motiveert ook nog om net iets meer dan alleen die broek van 69,95 te bestellen :roll:

Re: Bereken totaalprijs incl verzendkosten

7
Dus de juiste formule is

inkoopx2.2=..../100x121= verkoopprijs incl de BTW ?

En in je verkoopprijs zit dan eigenlijk ook al je verzendkosten? Dus dan zou je je marge omhoog moeten gooien.

Nu bestel ik alleen mijn artikelen in het buitenland. En als het een waarde heeft van tussen de 22 en 150,- moet je BTW en inklarinskosten betalen. Dan is je inkoopprijs toch incl BTW?
Moet je dan als nog extra BTW betalen?