(www.tophoesje.nl) Net gestart, tips zijn welkom

1
Hallo,

Mijn naam is Marc en ik heb sinds begin dit jaar een webshop http://www.tophoesje.nl

Graag zou ik langs deze weg feedback ontvangen om te kijken waar er leermomenten zijn. de banner word op dit moment aan gewerkt hier hoeven dus geen reactie's op te komen.

Graag opbouwende kritiek, en suggesties die jij graag zou willen gaan zien! het is een site in ontwikkeling dus nog lang niet optimaal

Alvast bedankt voor jullie reactie

Groeten Marc

Re: (www.tophoesje.nl) Net gestart, tips zijn welkom

3
Lijstje opmerkingen die me opvallen in willekeurige volgorde.

Wat is goed:
- gebruik van SSL (vinden ze hier heel belangrijk)
- achterafbetaling. Ik ben benieuwd naar je ervaringen hiermee na een tijdje over hoe dit werkt met dit soort goedkope artikelen.

Verbeterpunten:
- Je noemt een garantie van 3 maanden op je site. De wettelijke termijn is twee jaar.
- Gebruik een favicon. Dat geeft wat meer herkenbaarheid van je site als de gebruiker veel tabbladen in de browser open heeft.
- Ik mis algemene voorwaarden, privacy statement, informatie over verzenden en verzendkosten, retouren, etc.
- iDEAL is toch het meest gebruikte betaalmiddel in Nederland.
- betaalkosten doorberekenen bij betaling met Paypal...vind ik persoonlijk niet kunnen.
- je beschrijvingen zijn erg summier. Niet alleen best weinig info voor de klant maar je site geeft google ook weinig houvast voor indexering/ranking
-Als USP noemen dat je binnen 5 werkdagen bezorgt vind ik nou niet heel sterk eerlijk gezegd.
- Ik zou ook je kvk nummer en btw nummer willen kunnen zien. Voor mij is dat een belangrijkere eerste indruk van betrouwbaarheid dan een keurmerk.
- En ja, ik weet dat je niet om commentaar op die banner vroeg, maar toch: Waarom zet je die in godsnaam online?!


Mijn eerste algemene indruk: Een sexloze, snel in elkaar geflanste site. Sorry als ik je daarmee beledig, maar het ziet er gewoon niet uit als iets waar veel inspanning is zit. Met een site als deze kwam je een paar jaar geleden misschien nog weg maar nu niet meer.
Ik ben wel nieuwsgierig naar wat je eigen idee is waar je je mee gaat onderscheiden t.o.v. je, vele, concurrenten. Ik hoop niet op prijs?
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: (www.tophoesje.nl) Net gestart, tips zijn welkom

6
Zyra schreef:Sjoerd, het is echt jammer dat je zegt dat wij dit hier belangrijk vinden een SSL. Weet niet of je wel begrijpt of het gewoon wettelijk verplicht is?
Ja hoor, dat begrijp ik prima. En zoals je ziet, heb ik het ook bij de positieve feedback genoemd. En ik gebruik het ook op mijn eigen site.

Maar ik vind wel, mijn mening, dat er soms wat teveel nadruk op wordt gelegd, net als bv de achterafbetaling. Allemaal strikt wettelijk genomen juist, en zeker niet onbelangrijk. Maar als het enige argument om iets te doen is dat het wettelijk verplicht is, vind ik dat iets te makkelijk. Ik vind dat je altijd je eigen zakelijke afwegingen moet maken om iets te doen, en natuurlijk speelt de wet daarbij een belangrijke rol, maar niet de enige. In feedback topics hoor ik over dit onderwerp meestal alleen de wet.
Zo maak ik bewust gebruik van ssl, maar biedt bewust nog geen achterafbetalingsmogelijkheid aan, al kijk ik wel naar de mogelijkheden.

En natuurlijk heb ik hier geen oproep tot het negeren van de wet voor ogen.
Ik vind zorgvuldig omgaan met klantgegevens ook oprecht belangrijk, al wat het maar omdat ik hoop dat anderen ook zorgvuldig met mijn gegevens omgaan. En ik ben oprecht geïnteresseerd hoe een (denk ik) dure achterafbetalingsoptie in de praktijk uitvalt voor relatief goedkope artikelen.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: (www.tophoesje.nl) Net gestart, tips zijn welkom

7
sjoerdk schreef: Ja hoor, dat begrijp ik prima. En zoals je ziet, heb ik het ook bij de positieve feedback genoemd. En ik gebruik het ook op mijn eigen site.

Maar ik vind wel, mijn mening, dat er soms wat teveel nadruk op wordt gelegd, net als bv de achterafbetaling. Allemaal strikt wettelijk genomen juist, en zeker niet onbelangrijk. Maar als het enige argument om iets te doen is dat het wettelijk verplicht is, vind ik dat iets te makkelijk. Ik vind dat je altijd je eigen zakelijke afwegingen moet maken om iets te doen, en natuurlijk speelt de wet daarbij een belangrijke rol, maar niet de enige. In feedback topics hoor ik over dit onderwerp meestal alleen de wet.
Zo maak ik bewust gebruik van ssl, maar biedt bewust nog geen achterafbetalingsmogelijkheid aan, al kijk ik wel naar de mogelijkheden.

En natuurlijk heb ik hier geen oproep tot het negeren van de wet voor ogen.
Ik vind zorgvuldig omgaan met klantgegevens ook oprecht belangrijk, al wat het maar omdat ik hoop dat anderen ook zorgvuldig met mijn gegevens omgaan. En ik ben oprecht geïnteresseerd hoe een (denk ik) dure achterafbetalingsoptie in de praktijk uitvalt voor relatief goedkope artikelen.
Als je het positief vindt en zelf ook hebt had je gewoon je de woorden tussen () weg kunnen laten. Mwa dan zou je het toch echt beter moeten lezen en vooral van veel andere mensen. Bedoel ik durf te wedden dat vele mensen die het als hobby doen niet echt weten wat de EU regels van nu inhouden. En dan mag het gewoon gezegd worden. Iets is verplicht, maar oh nee we doen het niet, want ja poeh moet ik extra voor betalen of ik moet er extra moeite voor doen en heb ik geen zin in.

En rembours (tja, "duur" maar mensen kunnen kiezen) aanbieden is al genoeg om aan de wet te voldoen. Als mensen echt niet vooraf willen betalen en je kunt je geen Klarna, Afterpay of iets anders veroorloven dan is rembours aanbieden genoeg om toch aan de wet te voldoen.

Maar ga niet zeggen dat de mensen hier dit graag willen als je het zelf dus ook doet. Komt nogal een beetje vreemd en lullig over tegenover mij en eventueel andere hier op het forum.

Re: (www.tophoesje.nl) Net gestart, tips zijn welkom

8
Zyra schreef: En rembours (tja, "duur" maar mensen kunnen kiezen) aanbieden is al genoeg om aan de wet te voldoen.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Doordat je rembours biedt, voldoe je aan de wet en dan is alles goed. En dat vind ik dus wat te kort door de bocht. Ik vind rembours niet zo'n fijne optie om aan te bieden aan klanten. Dus kijk ik naar andere opties. En ja, in de tussentijd voldoe ik strikt genomen niet aan de wet. Dat is geen aanbeveling aan anderen, maar puur mijn eigen afweging.

Als je goed leest, dan lees je dat mijn standpunt genuanceerd is, terwijl jij het nu wat zwart-wit opvat. Ik kijk bv naar opties om achteraf betalen aan te bieden omdat ik denk dat het mijn conversie zou kunnen verbeteren, niet alleen omdat het wettelijk verplicht is. Dus OOK maar NIET ALLEEN.

Als ik je daarmee beledig, dan was dat niet mijn bedoeling.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: (www.tophoesje.nl) Net gestart, tips zijn welkom

10
Beste Marc,

In tegenstelling tot je concurrenten (en dat zijn er heel veel in jou richting) loop je nog ver achter. Kijk eens goed bij concurrenten wat zij beter en anders hebben dan jou.

misschien is het ook verstandig om morgen en donderdag naar de webwinkel vakdagen te gaan. Voor mij was dat in het begin erg leerzaam.

Succes!

Re: (www.tophoesje.nl) Net gestart, tips zijn welkom

11
Moeilijke markt met veel concurrentie. Maar alles is mogelijk.

- Neem de header asap onder handen. Eerste indruk zegt alles.

- Het menu leek voor mij op een adsense banner. Misschien wat meer contrast in steken?

- Geen btw nummer te vinden?

- Geen algemene voorwaarden te zien?

Deze categorie is onduidelijk http://www.tophoesje.nl/c-2364720/oordo ... oordopjes/
iphone en samsung oordopjes te zien..

Maak het geheel wat strakker en plaats de nodige info.