Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
gfreedig
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 januari 2014

5 Tips voor een hogere omzet

04 februari 2014

Vijf conversieoptimalisatietips om meer omzet uit uw webshop te halen:

1. Call To Action.
Zorg ervoor dat u uw bezoekers oproept tot een actie door middel van een heldere knop. Maar al te vaak komen er promoties voorbij waar alleen in tekst wordt beschreven wat de aanbieding is en de bezoeker wordt vervolgens aan zijn/haar lot overgelaten.

2. Waardepropositie.
Laat duidelijk naar voren komen waarom iemand juist bij u zou moeten bestellen. Laat bijvoorbeeld uw 3 belangrijkste waardeproposities telkens terugkeren.

3. Schrijf over de klant.
Een beschrijving over wat u doet is niet per se slecht, maar laat de klant de algemene boventoon vormen in uw teksten. Schrijf dus over 'jij/u' in plaats van 'wij'.

4. Gratis Verzending.
Gratis verzending als één van de waardeproposities heeft bewezen zeer goed te werken. Natuurlijk kunt u hieraan een bepaald orderbedrag aan vaststellen om zo geen marge te verliezen over de laag geprijsde producten.

5. Autoriteit.
Straal autoriteit uit door keurmerken en reviews te plaatsen. Verberg ze vooral niet onderaan de pagina, maar geef ze een prominente plek.

Dit zijn slechts een aantal tips om ervoor te zorgen dat u geen omzet laat liggen. Ondanks deze algemene tips, blijft het zaak om vooral te testen in plaats van te veronderstellen. 
 
Gebruikersavatar
QuincyRossieau
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 januari 2013
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

04 februari 2014

Wauw! En dat zomaar aan ons delen.

Jammer dat we niet weten wie je bent!
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

06 februari 2014

Het eerste bericht, krijg ook een klein vermoeden dat dit bericht promotioneel bedoeld is.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

07 februari 2014

Dank voor deze gouden tips!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

07 februari 2014

:arrow: 6 tips om het vertrouwen te versterken

:arrow: 10 tips om online meer te verkopen

:arrow: 10 tips voor features die een webwinkel moet hebben

:arrow: 41 tips om e-commerce performance te meten
 
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

07 februari 2014

Nee hoor, ik heb nog een aanrader in de ondertekening staan :wink:
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

07 februari 2014

handige linkjes, dankjewel.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
gfreedig
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 januari 2014

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

10 februari 2014

Ik wil er best nog een schepje bovenop doen. Iedereen die hier een link achterlaat naar zijn of haar webwinkel, zal ik een persoonlijke tip mailen waar er nog veel winst te behalen valt.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

10 februari 2014

Ik wil er best nog een schepje bovenop doen.
Welja, stug volhouden. :evil:
 
Gebruikersavatar
QuincyRossieau
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 januari 2013
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

10 februari 2014

Ik wil er best nog een schepje bovenop doen. Iedereen die hier een link achterlaat naar zijn of haar webwinkel, zal ik een persoonlijke tip mailen waar er nog veel winst te behalen valt.
Ik zou eerst vragen of diegene daar wel van gediend is, anders denk ik dat je mails niet echt omzetverhogend werken voor jezelf.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl
 
gfreedig
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 januari 2014

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

03 maart 2014

Ik zou eerst vragen of diegene daar wel van gediend is, anders denk ik dat je mails niet echt omzetverhogend werken voor jezelf.
Daar heb je groot gelijk in gehad, want reacties zijn uitgebleven. Misschien had ik dat wel onderschat. Zou ik jou nog kunnen helpen met Quattrociocchi?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

04 maart 2014

Ik zou eerst vragen of diegene daar wel van gediend is, anders denk ik dat je mails niet echt omzetverhogend werken voor jezelf.
Daar heb je groot gelijk in gehad, want reacties zijn uitgebleven. Misschien had ik dat wel onderschat. Zou ik jou nog kunnen helpen met Quattrociocchi?
Ben blij dat het niet voor mij bestemd is, kop op zeg dit is echt jammer hoor.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

04 maart 2014

Ik zou eerst vragen of diegene daar wel van gediend is, anders denk ik dat je mails niet echt omzetverhogend werken voor jezelf.
Daar heb je groot gelijk in gehad, want reacties zijn uitgebleven. Misschien had ik dat wel onderschat. Zou ik jou nog kunnen helpen met Quattrociocchi?
Het komt wel een beetje uhh, kansloos, over hoor.
 
gfreedig
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 januari 2014

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

04 maart 2014

Ik vind het wel teleurstellend dat er zo negatief wordt gedaan over het feit dat ik mensen probeer te helpen zonder dat ik daar direct geld voor vraag. Waar zou ik jullie dan wel mee blij kunnen maken?
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

04 maart 2014

Ik vind het wel teleurstellend dat er zo negatief wordt gedaan over het feit dat ik mensen probeer te helpen zonder dat ik daar direct geld voor vraag. Waar zou ik jullie dan wel mee blij kunnen maken?
Mensen echt helpen, dus zonder e-mail adressen of contactgegevens te winnen doordat ze contact met je op moeten nemen. Actief deelnemen aan dit forum en de vragen die daar op staan beantwoorden.
 
gfreedig
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 januari 2014

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

04 maart 2014

Mensen echt helpen, dus zonder e-mail adressen of contactgegevens te winnen doordat ze contact met je op moeten nemen. Actief deelnemen aan dit forum en de vragen die daar op staan beantwoorden.
Oké, ik had niet verwacht dat dat zo'n drempel zou zijn. Ik zal de mods even vragen of ik mijn vorige posts waar ik om eventuele contactgegevens vraag kan wijzigen, zodat het misschien duidelijker is dat ik mensen alleen maar probeer te helpen.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 5 Tips voor een hogere omzet

04 maart 2014

Oké, ik had niet verwacht dat dat zo'n drempel zou zijn.
Het idee van een forum is kennisdeling. Als je eerste bericht vijf algemene tips die mijn neefje van vijf ook kan bedenken is, en je vervolgens vraagt om het forum te verlaten via een externe link, dan moet je niet verbaasd zijn dat mensen op een forum een beetje lullig kunnen reageren.

Als je mensen werkelijk graag gratis wilt helpen, kun je dat gemakkelijk doen via het forum zelf. Genoeg mensen vragen in verschillende topics om feedback. Zodra ik zie dat dit het geval is zal ik achteraf besluiten of dit topic moet worden aangepast. Succes! Iedereen krijgt hier een tweede (of zelfs derde) kans.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht