Verzending online (kantoor)meubelen

1
Beste lezers,

Sinds een jaartje of anderhalf hebben wij nu onze site online in de online kantoormeubel verkoop. Goed, dit loopt allemaal redelijk en groei is goed te merken. We hebben anderhalf jaar gewerkt met een bestelling op offerte basis en aangezien wij sterk achter onze producten en diensten staan haalden we de opdrachten/bestellingen ook 9 van de 10 keer binnen. Bestelling kwam binnen in de Magento backend en op basis van de ingevulde gegevens werd contact gezocht met de klant en werden de verzendkosten besproken.

Nu zijn we op het punt aangekomen dat het een en ander moet worden uitgebreid. Alleen al omdat de consument, sites anders bekijk anno 2014 en simpelweg bepaalde verwachtingen heeft. Denk hierbij aan IDeal, aantrekkelijke verzendkosten en dergelijke.

Nu is mijn vraag of jullie mij misschien kunnen helpen d.m.v. tips hoe het verzenden van meubels aantrekkelijk kan blijven voor zowel de klant als voor ons. Een bureaustoel past nou eenmaal helaas niet door de brievenbus, maar er moet vast en zeker een goede oplossing zijn. In andere posts ben ik groot verpakkingsmateriaal tegen gekomen en de afmetingen van MyParcel pakken soms wel eens gunstig uit, soms niet.

Via onze huidige transporteur betaal ik €21,50 (ex. btw & dieseltoeslag) per bureaustoel om te verzenden. Wel wordt dit lager bij meerdere aantallen via de bekende staffel, maar jullie begrijpen wel dat dit niet echt aantrekkelijk is.

Ik heb vele paginas in de categorie Logistiek op dit forum bekeken maar heb helaas geen super antwoord kunnen vinden.

De site is http://www.giomeubelen.nl (als dit vermeldt mag worden)

Alvast bedankt voor de moeite en reacties,

Bas van Leeuwen

Re: Verzending online (kantoor)meubelen

2
De bezoeker/klant weet dat hij een bureaustoel of meubel koopt en dan dit meer zal kosten aan verzending dan dat hij bvb een dvd koopt.

Idee om het aantrekkelijker te maken:
- Trek de prijzen van de artikelen omhoog en doe verzending aan € 0.
Zo verwerk je de kost in je prijzen en heb je een handig marketingmiddel om op je webwinkel te vermelden.

Verder wil ik nog toevoegen: knappe webwinkel. Enkel jammer dat het logo niet in het oog springt.