Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Opruimprijs.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 februari 2014
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Webshop promoten (mening van webshop-eigenaren gevraagd)

13 februari 2014

Wij zijn een nieuwe webshop gestart, waarbij het voor andere webshop-eigenaren mogelijk is om voor eigen producten reclame te maken.

Wat vinden jullie van het idee? En hebben jullie nog tips / suggesties voor zaken die jullie graag zouden willen zien?

Het gaat om de volgende site:
http://www.opruimprijs.nl
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Webshop promoten (mening van webshop-eigenaren gevraagd)

13 februari 2014

Eerlijk? Ik snap er niks van en vermoed dat het niet gaat werken.
 
Gebruikersavatar
QuincyRossieau
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 januari 2013
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Webshop promoten (mening van webshop-eigenaren gevraagd)

13 februari 2014

Welkom!

Deze vraag hoort eigenlijk in het feedback topic, maar goed.

Als ik het goed begrijp kunnen bedrijven advertenties plaatsen bij een product op je webwinkel. De inkomsten die deze advertenties dan genereren worden als korting gegeven op het product?

Het lijkt me een interessant concept, wat wellicht kan gaan werken.

Wat niet werkt is de jaren 90, met Microsoft Publisher gemaakte, website. De website ziet er niet uit alsof hij van deze tijd is, en komt daardoor wellicht wat onprofessioneel en zelfs onbetrouwbaar over.

Ook zou ik oppassen met de claim: Vandaag besteld, morgen in huis. Je bent daar verantwoordelijk voor, maar ook afhankelijk van derden. Nu lijkt het erop dat je webwinkel gebruik maakt van een dropshipper (anders heb je wel een hele grote hal staan), dus ik hoop dat deze je claim waar kunnen maken.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl
 
Opruimprijs.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 februari 2014
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Webshop promoten (mening van webshop-eigenaren gevraagd)

13 februari 2014

Dank je wel voor je reactie!

Wat je schrijft klopt inderdaad. De inkomsten die deze advertenties genereren worden als korting gegeven op producten die wij leveren. De layout is inderdaad wat verouderd. Wij zijn al bezig met de ontwikkeling van een nieuwe layout, maar omdat de nieuwe layout nog niet helemaal af is, hebben wij deze nog niet online gezet.

Het klopt dat onze webshop gebruik maakt van dropshipping-leveranciers. Bij alle producten vermelden we apart de levertijd. De term vandaag besteld, morgen in huis geldt dus alleen voor de producten waarbij dat specifiek vermeld staat. Als er verder niks mis gaat bij de bezorging, dan kunnen we dat voor die producten in 99% van de gevallen ook garanderen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
QuincyRossieau
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 januari 2013
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Webshop promoten (mening van webshop-eigenaren gevraagd)

13 februari 2014

Ik zou dan toch oppassen met het plaatsen van die kreet in de header. Bezoekers zien dit, en als ze dan op een product klikken blijkt de levertijd ineens veel langer te zijn (bij wijze van spreken). Je komt dan niet meer betrouwbaar over.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Webshop promoten (mening van webshop-eigenaren gevraagd)

13 februari 2014

Wat heeft het voor zin om dure apparaten als een wasmachine van 840 euro te verkopen waar je per adverteerder 50 cent korting krijgt? Dat schiet totaal niet op.
Als adverteerder lijkt het me ook handiger om bij een klik op de advertentie direct naar de website te gaan. Nu opent er een popup en daarna moet iemand nog eens klikken om naar de website te gaan. Zou voor mij al een hindernis zijn om een advertentie te plaatsen.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webshop promoten (mening van webshop-eigenaren gevraagd)

13 februari 2014

Wij zijn een nieuwe webshop gestart, waarbij het voor andere webshop-eigenaren mogelijk is om voor eigen producten reclame te maken.

Wat vinden jullie van het idee? En hebben jullie nog tips / suggesties voor zaken die jullie graag zouden willen zien?
Als ik net als Henk-k eerlijk ben, denk ik ook niet dat dit een grote kans van slagen heeft. Vooral omdat alternatieven als Beslist/Vergelijk/etc. wél veel traffic hebben en het daar dus wél echt de moeite en tijd waard is om een goede vermelding neer te zetten en deze site niet. Bedenk goed dat een webwinkelier ook maar een beperkte tijd voor zijn marketing heeft, het meeste daarvan al opgeslokt wordt door SEO of Adwords, en je dus een zeer goede reden moet hebben om daar minuutjes van af te snoepen. Waarom zou hij zich in jouw site gaan verdiepen? Omdat die traffic heeft? Hem geld oplevert? Weet je dat écht zeker?
 
nescioo
Berichten: 144
Lid geworden op: 20 mei 2012
Locatie: Amsterdam

Re: Webshop promoten (mening van webshop-eigenaren gevraagd)

13 februari 2014

Alles wat gezegd moest worden, is inmiddels wel gezegd. Maar nog een kleine toevoeging op de post van Henk. Ik begreep er aanvankelijk ook helemaal niets van, en het heeft mij toch wel 20 seconden gekost voordat ik door had waar dit over ging.

Ik vind het best een grappig concept, maar ik denk in de huidige opzet te lastig te begrijpen en de winst die je als gebruiker maakt is te min.
 
Opruimprijs.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 februari 2014
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Webshop promoten (mening van webshop-eigenaren gevraagd)

13 februari 2014

Bedankt voor alle reacties!

Is zeker iets waar we wat aan hebben. Of het uiteindelijk interessant is voor webshops zal inderdaad nog moeten blijken. Op dit moment bieden wij in ieder geval voorlopig nog gratis advertentie-ruimte aan, omdat we eerst nog willen groeien. Er is in ieder geval zeker nog het nodige te verbeteren.
 
WebsiteStart
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 februari 2014
Contacteer:

Re: Webshop promoten (mening van webshop-eigenaren gevraagd)

15 februari 2014

Er zijn wel te veel van zulke promotie sites. Maar je kan natuurlijk altijd alles proberen,,,
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht