Een zakelijke rekening openen welke?

1
Hallo allemaal,

Mijn webshop gaat binnenkort live en heb me alvast aangemeld bij sisow.
Nu zag ik alleen dat je een zakelijke rekening moet hebben om daar gebruik van te kunnen maken?
Klopt dat en heeft iemand ervaring met een zakelijke rekening?
Welke kan ik het beste gebruiken?

Ik hoor het graag.

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

2
danielle89 schreef:Hallo allemaal,

Mijn webshop gaat binnenkort live en heb me alvast aangemeld bij sisow.
Nu zag ik alleen dat je een zakelijke rekening moet hebben om daar gebruik van te kunnen maken?
Klopt dat en heeft iemand ervaring met een zakelijke rekening?
Welke kan ik het beste gebruiken?

Ik hoor het graag.
Vetgedrukte is inderdaad juist.
De vraag welke bank jij wilt gebruiken is aan jouzelf.
Hou er wel rekening mee dat aan een zakelijke rekening meer kosten hangen dan aan een privé rekening.
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

3
Mark73 schreef:De vraag welke bank jij wilt gebruiken is aan jouzelf.
Dat is inderdaad zo: het is een persoonlijke afweging van voordelen/nadelen en kosten. Maar spreid wel het risico en breng niet alles onder bij één bank. Als je onder andere je salarisrekening, spaarrekeningen, hypotheek, beleggingsrekening en zakelijke rekeningen allemaal bij één partij onderbrengt, loop je een verhoogd risico.
StoreCore.io

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

4
Mark73 schreef:
danielle89 schreef:Hallo allemaal,

Mijn webshop gaat binnenkort live en heb me alvast aangemeld bij sisow.
Nu zag ik alleen dat je een zakelijke rekening moet hebben om daar gebruik van te kunnen maken?
Klopt dat en heeft iemand ervaring met een zakelijke rekening?
Welke kan ik het beste gebruiken?

Ik hoor het graag.
Vetgedrukte is inderdaad juist.
De vraag welke bank jij wilt gebruiken is aan jouzelf.
Hou er wel rekening mee dat aan een zakelijke rekening meer kosten hangen dan aan een privé rekening.

Oke, ja het lastige is dat ik echt ideal wil hebben op mijn webshop en zie geen andere mogelijkheid om dan een zakelijke rekening aan te vragen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

5
Als je dan toch iets moet aanraden zeg ik ING Bank. Puur en alleen omdat je daar met tan codes op je mobiel betalingen kan doen. Bij veel andere banken moet je met een reader werken, en dat is alleen maar ellende.

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

6
Rudy schreef:Als je dan toch iets moet aanraden zeg ik ING Bank. Puur en alleen omdat je daar met tan codes op je mobiel betalingen kan doen. Bij veel andere banken moet je met een reader werken, en dat is alleen maar ellende.
Bedankt Rudy, ik ga er zeker naar kijken!

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

8
Voor ondernemers vind ik persoonlijk Rabobank de beste keuze. Als je onderneming groeit zul je ook wel eens afwijkende vraagstukken hebben. Bij ING wordt je dan door de procedures gehaald en zullen ze je vraag beantwoorden aan de hand van de regels. Bij de Rabobank kijken ze naar je bedrijf en jou specifieke geval en denken ze dus ook met je mee. Doordat de Rabobank met kortere lijnen werkt, kunnen ze makkelijker afwijken van de regels en dus sneller maatwerk mogelijk maken. Volgens mij zijn ze dan in prijs ook nog eens 1 van de goedkoopste. Dus voor mij zeker de beste optie.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

9
Rudy schreef:Als je dan toch iets moet aanraden zeg ik ING Bank. Puur en alleen omdat je daar met tan codes op je mobiel betalingen kan doen. Bij veel andere banken moet je met een reader werken, en dat is alleen maar ellende.
Dat is niet waar, je kunt met een gewone bankrekening ook gewoon inloggen met een code. Wow de 1e keer ter verificatie heb je wel een reader nodig, maar verder niet. Je kunt een maximaal bedrag aangeven dat per dag afgeschreven mag worden via zo'n inlogmethode.

ABN is er een mooi voorbeeld van hoe makkelijk het kan gaan en ja soms zal het niet fijn zijn, als je instelt maximaal €250,- per dag en je moet €750,- betalen dan zal je een reader nodig hebben, maar dat kan je te allen tijde aanpassen.

Zoiets is met een app op je mobiel ook goed te doen.

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

11
Ik denk dat als je grootste probleem is dat je voor een paymentprovider een zakelijke rekening nodig hebt, dat je het beste voor de goedkoopste optie kunt gaan. Meestal is dat ING of een fijne startersaanbieding. Groei je door naar honderden iDealtransacties per dag dan kun je altijd er een zakelijke rekening met betere voorwaarden voor die situatie bij nemen.

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

12
lame schreef:Ik denk dat als je grootste probleem is dat je voor een paymentprovider een zakelijke rekening nodig hebt, dat je het beste voor de goedkoopste optie kunt gaan. Meestal is dat ING of een fijne startersaanbieding. Groei je door naar honderden iDealtransacties per dag dan kun je altijd er een zakelijke rekening met betere voorwaarden voor die situatie bij nemen.
Dat is natuurlijk wel een erg korte termijn visie. Als de topic starter een serieuze webshop probeert op te bouwen, kun je beter ook alvast aan eventuele toekomstige mogelijkheden denken.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

13
NOP Webdesign schreef:Dat is natuurlijk wel een erg korte termijn visie. Als de topic starter een serieuze webshop probeert op te bouwen, kun je beter ook alvast aan eventuele toekomstige mogelijkheden denken.

Waarom? Zo veel tijd kost het aanvragen van een zakelijke rekening en het uithandelen van goede iDealtarieven niet en al helemaal niet als jij recente harde transactiecijfers paraat hebt. Banken zien je graag komen in dat geval. Het wijzigen van het rekeningnummer is echt niet moeilijk bij een paymentprovider mocht je daarbij willen blijven als je niet wil overstappen naar de groot volume aanbieding van de bank.

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

14
lame schreef:
NOP Webdesign schreef:Dat is natuurlijk wel een erg korte termijn visie. Als de topic starter een serieuze webshop probeert op te bouwen, kun je beter ook alvast aan eventuele toekomstige mogelijkheden denken.

Waarom? Zo veel tijd kost het aanvragen van een zakelijke rekening en het uithandelen van goede iDealtarieven niet en al helemaal niet als jij recente harde transactiecijfers paraat hebt. Banken zien je graag komen in dat geval. Het wijzigen van het rekeningnummer is echt niet moeilijk bij een paymentprovider mocht je daarbij willen blijven als je niet wil overstappen naar de groot volume aanbieding van de bank.
Nu weet ik niet hoe jij werkt, maar het wijzigen van een rekeningnummer voor een goedlopend bedrijf is best ingrijpend. Dat heeft een stuk meer voeten in de aarde dan alleen de 'payment provider'. Met dat advies had ik als starter een fout gemaakt.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

15
Rabobank heeft de eerste 3 jaar allerlei kortingen voor starters. Dit in de vorm van allerlei transacties/handelingen die de eerste 3 jaar gratis zijn. Maar inderdaad als het zakelijk wordt kost al snel alles bij de bank geld, vaak dubbeltjes werk maar alles bij elkaar tikt het redelijk aan.

Ik ben tevreden over rabobank maar heb mijn ideaal destijds verhuist naar sisow. Ik hoorde dat andere banken relatief vaker storingen hebben met internetbankieren??

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

16
Ik zit bij ABN en heb nergens last van, ook geen storing of wat dan ook. En als er problemen zijn zit het sneller bij Sisow dan bij ABN.

Wel hoor ik meer Rabobankgebruikers om mij heen (zitten er al vrij lang zakelijk) steeds meer klagen over het systeem wat Rabobank gebruikt. Daar kan ik zelf niet over oordelen, want ik heb dat nog nooit gebruikt.

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

17
Zyra schreef:Ik zit bij ABN en heb nergens last van, ook geen storing of wat dan ook. En als er problemen zijn zit het sneller bij Sisow dan bij ABN.

Wel hoor ik meer Rabobankgebruikers om mij heen (zitten er al vrij lang zakelijk) steeds meer klagen over het systeem wat Rabobank gebruikt. Daar kan ik zelf niet over oordelen, want ik heb dat nog nooit gebruikt.
Nou, iDEAL storingen zitten toch echt meestal bij de banken zelf. Je hebt het vaak niet meteen door maar er zijn echt heel veel iDEAL storingen bij banken. Volg https://www.ideal-status.nl/home/ maar eens.
ING heeft echt vaak iDEAL storingen.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

18
sjoerdk schreef:
Zyra schreef:Ik zit bij ABN en heb nergens last van, ook geen storing of wat dan ook. En als er problemen zijn zit het sneller bij Sisow dan bij ABN.

Wel hoor ik meer Rabobankgebruikers om mij heen (zitten er al vrij lang zakelijk) steeds meer klagen over het systeem wat Rabobank gebruikt. Daar kan ik zelf niet over oordelen, want ik heb dat nog nooit gebruikt.
Nou, iDEAL storingen zitten toch echt meestal bij de banken zelf. Je hebt het vaak niet meteen door maar er zijn echt heel veel iDEAL storingen bij banken. Volg https://www.ideal-status.nl/home/ maar eens.
ING heeft echt vaak iDEAL storingen.
Klopt en ben blij dat ik niet bij de ING zit, want het is veel te hoog percentage dat zij hebben. Dat het aan de banken kan liggen klopt, maar ook niet altijd. Een plugin kan soms ook storingen geven en dan geven mensen ook direct iDeal de schuld terwijl dat niet altijd terecht is.

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

19
NOP Webdesign schreef: Nu weet ik niet hoe jij werkt, maar het wijzigen van een rekeningnummer voor een goedlopend bedrijf is best ingrijpend. Dat heeft een stuk meer voeten in de aarde dan alleen de 'payment provider'. Met dat advies had ik als starter een fout gemaakt.
Tuurlijk is het ingrijpend, maar niet onmogelijk.

Btw.
Als er een andere vraag had gestaan, had ik heus anders gereageerd. Maar het is nog altijd zo, dat de kwaliteit van de vraag de kwaliteit van het antwoord bepaalt. Vandaar dat ik schreef grootste probleem.

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

23
Al die cijfers zijn gebasseerd op de afgelopen 24 uur, dus relatief waardeloos. Bij de keuze van een bank zou je cijfers van de afgelopen 6-12 maanden moeten nemen. Eventueel vergelijken met de 6-12 maanden daarvoor.

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

25
PaulG schreef:Die cijfers zijn de 'succes' cijfers. Gestarte ideal betalingen die zijn afgerond. Dat zijn dus niet de fouten van de bank maar mensen die de betaling niet afronden om welke reden dan ook.
Klopt, maar dat is uiteindelijk waar we het allemaal voor doen. Daarnaast, als er geen duidelijke reden is waarom dat percentage bij de ene bank 10% lager is dan bij de andere...

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

26
PaulG schreef:Die cijfers zijn de 'succes' cijfers. Gestarte ideal betalingen die zijn afgerond. Dat zijn dus niet de fouten van de bank maar mensen die de betaling niet afronden om welke reden dan ook.
Nee, de fouten worden ook getoond als die boven een bepaalde drempel uitkomen. Dat wordt dan in rood weergegeven. Met name als er een flinke iDeal storing is, zie je dat heel duidelijk.

Het is een statusoverzicht. Geen historisch overzicht. Dus korte termijn. Dus met name interessant als je een ideal storing vermoedt.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Een zakelijke rekening openen welke?

27
Ik zit zelf bij de ABN, ik ben tevreden over de service van hun. Ik moet wel zeggen dat ik zelf ook nog niet zo heeeeeel geleden begonnen ben. Maar tot nu toe nog geen problemen gehad qua storingen of iets dergelijks.

Wat ik weet van de ING is dat het soms vervelend is om geld over te maken naar een ING rekening. Dit vanwege het feit dat de te naam stelling exact moet ingevoerd. Dit kan soms wel eens fout gaan dus.
Creatives by PL. - Luxe woonaccessoires