Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

1
Hallo allemaal,

er zijn allerlei manieren om je pakket te bescerhmen,.

Zelf werk ik met een dozen die redelijk in de buurt komen van het product.
Meestal doe ik de doos verder vol met flo-pak opvulmateriaal (schuim).
Hebben jullie tips of advies waar je deze materialen kunt kopen; en ook of ze in kleine voorraad beschikbaar zijn.

Alvast dank voor eventuele tips:)
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

2
Geen leveranciers die leveren met zulke opvulling?

Het enige wat ik qua opvulmateriaal zelf gekocht heb paar maanden terug is houtwol, dat was niet duur en zodra de rest op is ga ik daaraan beginnen.
Verder alles wat binnen komt aan opvulling (zelfs op kantoor) dat wordt hergebruikt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

5
Het Varaantje schreef:Dit soort topics zijn echt al zoooooo vaak voorbij gekomen. Heb je de zoek functie geprobeerd?
Excuses, ik zag niks staan in de laatste pagina's.

Bedankt voor de overige tips. Nee er wordt niet voldoende materiaal geleverd bij de producten zelf om te hergebruiken. Zou graag willen.

En bedoel je dit bijvoorbeeld met opvulpapier:
http://www.rajapack.nl/bescherming-opvu ... 02287.html

Gewoon kreuken en rondom je producten stoppen?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

7
Ik heb ook een huisdier, maar mijn hond laat het gewoon liggen. En moet zeggen heb er weinig problemen mee, ik heb eerder een probleem dat bedrijven producten opsturen in een te grote doos zonder opvulling.

En beter dat ik dan zoiets ook hergebruik.

BTW varaantje? Zitten jouw beeldjes ook nog in een verpakking? En hoe doe je het als een beeldje geen verpakking heeft? Want je zit weer alles te blazen, maar zie het ook van een andere kant.

Re: Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

8
Ward schreef:Flo-Pak is een drama voor mensen met peuters en huisdieren. Het lijkt op chips en wordt opgegeten.
Vanwege de aard van mijn producten gebruiken we ook chips bij kleine zendingen. Alhoewel ik me bewust ben van het feit(?) dat de ontvanger het niet kan waarderen heb ik tot op heden nog geen klacht hierover ontvangen.

Ze lijken overigens ook niet op chips. Ik heb een korte periode chips gebruikt op basis van bloem en deze werd toen wel door een hond opgegeten maar dat was dus zonder risico. De geur van bloem was juist het probleem.

Grotere zendingen worden meestal overigens opgevuld met plastic zakjes.
Qua kosten heb ik zelf, na een proefperiode van 2 weken, geen machine aangeschaft. Veel duurder dan de vlokjes.

Re: Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

9
frafra schreef:
Ward schreef:Flo-Pak is een drama voor mensen met peuters en huisdieren. Het lijkt op chips en wordt opgegeten.
Vanwege de aard van mijn producten gebruiken we ook chips bij kleine zendingen. Alhoewel ik me bewust ben van het feit(?) dat de ontvanger het niet kan waarderen heb ik tot op heden nog geen klacht hierover ontvangen.

Ze lijken overigens ook niet op chips. Ik heb een korte periode chips gebruikt op basis van bloem en deze werd toen wel door een hond opgegeten maar dat was dus zonder risico. De geur van bloem was juist het probleem.

Grotere zendingen worden meestal overigens opgevuld met plastic zakjes.
Qua kosten heb ik zelf, na een proefperiode van 2 weken, geen machine aangeschaft. Veel duurder dan de vlokjes.
Ook ik heb er nooit klachten van ontvangen. Juist complimenten dat het juist zo zorgvuldig was ingepakt en dat meerdere bedrijven hier wel een voorbeeld aan kunnen nemen.

Re: Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

11
serviesonline schreef:bij mij gaat er 500 liter pelespan (chips) per dag door.
Goedkoop (bij groot volume inkoop) en bied prima bescherming.
Ik heb alles al gehad maar kom hier altijd weer op terug.
Nog nooit klachten over gehad.
Het ligt er ook sterk aan denk ik, wat je wil verzenden. Bij servies zal dit inderdaad heel anders zijn dan een gsm hoesje ofzo.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!

Re: Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

14
Wij gebruiken Sizzlepack voor het beschermen van onze glazen flessen. Dit zijn kartonnen slierten.

Het is wel iets prijziger dan schuim of kunststof, maar past beter bij onze biologische olijfolie. Verder vindt ik het zelf ook prettig dat de gehele verpakking incl. opvulmateriaal bij het oud papier kan.

Eerste batch bij Rajapack gehaald, schrikbarend duur. Tegenwoordig halen we het gewoon bij de Hanos in de buurt, scheelt flink.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl

Re: Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

16
GoedeShampoo schreef:
serviesonline schreef:bij mij gaat er 500 liter pelespan (chips) per dag door.
Goedkoop (bij groot volume inkoop) en bied prima bescherming.
Ik heb alles al gehad maar kom hier altijd weer op terug.
Nog nooit klachten over gehad.
Waar zit je bedrijf :lol:

Wat je zegt, groot inkoop is vaak wel voordelig maar bij startende webshop relatief duur.
Ook hier een Flo-Pakker :)
Het geheim van een blije klant met Flo-Pak zit hem volgens mij in het assortiment passende doosjes die je hebt staan.
Als je een speld verstopt in een 5 liter doos komt daar frustratie van. Maar als je een "speldendoosje" gebruikt...dan moet daar weinig FLO in! En dan is het ook echt niet duur.
Onze stock van "pas-dozen" neemt dan onderhand ook al een klein kamertje in beslag.

Re: Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

17
latcho schreef:Ook hier een Flo-Pakker :)
Het geheim van een blije klant met Flo-Pak zit hem volgens mij in het assortiment passende doosjes die je hebt staan.
Als je een speld verstopt in een 5 liter doos komt daar frustratie van. Maar als je een "speldendoosje" gebruikt...dan moet daar weinig FLO in! En dan is het ook echt niet duur.
Onze stock van "pas-dozen" neemt dan onderhand ook al een klein kamertje in beslag.
De juiste doos werkt in meer opzichten efficient natuurlijk. Een kleinere doos is goedkoper, een kleinere doos neemt minder opvulling en is sneller klaar voor verzending.

Re: Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

18
Zyra schreef:
BTW varaantje? Zitten jouw beeldjes ook nog in een verpakking? En hoe doe je het als een beeldje geen verpakking heeft? Want je zit weer alles te blazen, maar zie het ook van een andere kant.
Ja 90% zit nog in een verpakkingsdoos.

Hele fragiele beelden zonder doos, zoals bv onze glazen vogelbeelden, gaan eerst in heeeeel fijn floeipapier. En daaromheen wikkelelen we bubbeltjes plastic. En dan in de doos met nog ect verdere upvul
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

19
Het Varaantje schreef:
Zyra schreef:
BTW varaantje? Zitten jouw beeldjes ook nog in een verpakking? En hoe doe je het als een beeldje geen verpakking heeft? Want je zit weer alles te blazen, maar zie het ook van een andere kant.
Ja 90% zit nog in een verpakkingsdoos.

Hele fragiele beelden zonder doos, zoals bv onze glazen vogelbeelden, gaan eerst in heeeeel fijn floeipapier. En daaromheen wikkelelen we bubbeltjes plastic. En dan in de doos met nog ect verdere upvul
Kijk dat geeft dan ook al een voordeel en kun je ook al kiezen voor een andere verpakking daar weer omheen.

Re: Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

20
Aan die "chips" doen wij niet. Neemt erg veel plek in beslag die grote zakken.

Wij hebben 6 verschillende maten dozen, van klein (voor 1 doosje mosterdpoeder) tot groot.
Voordeel hiervan is dat je geen dure doos kwijt bent voor iets kleins. Ook bespaar ik dan op opvulmateriaal.
Het opvulmateriaal wat ik gebruik is gewoon bubbeltjesfolie (spotgoedkoop) en evt. golfkarton voor extra bescherming.
Op de factuur staan geen verpakkingskosten (handling), dat hebben wij al verrekend met de verkoopsprijs :wink:
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: Waar koop jij beschermings-materiaal voor je pakket.

21
Wij krijgen heel vaak de vraag; "Hoe kan ik mijn producten het best beschermen in een verpakking?"

Wat wij meestal adviseren is om een doosje op maat te laten maken en dan vullen met schuim waaruit de vorm van het product is gestanst. Je product zit dan geheel rondom beschermd en zeker tegen een stootje. Om je een voorbeeld te geven: wij produceren verpakkingen voor glazen ampullen en reageerbuisjes die vervolgens over de hele wereld worden verstuurd.

Wij doen dit voor veel van onze klanten. Mocht je hierover meer informatie willen ontvangen of, om een beter idee te krijgen, een aantal foto's neem dan gerust contact op.

Cas van Beers - http://www.my-box.nl - cas@my-box.nl - 06-21196119