Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
go.green
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 februari 2014

Uniek product

26 februari 2014

Hallo Mensen.
Ik ben 74 jaar en wil niet meer zo actief zijn. Rustig oplossingen bedenken waar anderen niet uitkomen is nog wel haalbaar.
Wat resulteerde in een oplossing voor het komende visloodverbod van de europese gemeenschap.
Met subsidie van de overheid en samenwerking met sportvisserij nederland, kader richtlijn water, en de T.U Delft is daarmee een uniek alternatief voor het giftige vislood bedacht. Ik heb daarop een europees octrooi aangevraagd en gekregen.
Wat zijn volgens jullie de kansen voor dit product via webshops. ( het totale aanbod van vislood is met deze vinding te realiseren in een millieu vriendelijke stalen uitvoering.)

Ik denk dan aan diverse webshops in alle landen van de E.U en verder geen tussen handel.
Er zijn uiteraard mogelijkheden om Verkooplicenties te geven met alle voordelen daarvan
Laat eens de mogelijkheden horen.

Groetjes
Harry
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Uniek product

26 februari 2014

Hallo Mensen.
Ik ben 74 jaar en wil niet meer zo actief zijn. Rustig oplossingen bedenken waar anderen niet uitkomen is nog wel haalbaar.
Wat resulteerde in een oplossing voor het komende visloodverbod van de europese gemeenschap.
Met subsidie van de overheid en samenwerking met sportvisserij nederland, kader richtlijn water, en de T.U Delft is daarmee een uniek alternatief voor het giftige vislood bedacht. Ik heb daarop een europees octrooi aangevraagd en gekregen.
Wat zijn volgens jullie de kansen voor dit product via webshops. ( het totale aanbod van vislood is met deze vinding te realiseren in een millieu vriendelijke stalen uitvoering.)

Ik denk dan aan diverse webshops in alle landen van de E.U en verder geen tussen handel.
Er zijn uiteraard mogelijkheden om Verkooplicenties te geven met alle voordelen daarvan
Laat eens de mogelijkheden horen.

Groetjes
Harry
Waarom alleen webwinkels? Volgens mij heb je een stuk minder werk en meer verkoop als je aan groothandelaren gaat leveren. Winkels als Petsplace zullen ook hun vislood moeten vervangen.
 
go.green
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 februari 2014

Re: Uniek product

26 februari 2014

Hallo Mensen.
Ik ben 74 jaar en wil niet meer zo actief zijn. Rustig oplossingen bedenken waar anderen niet uitkomen is nog wel haalbaar.
Wat resulteerde in een oplossing voor het komende visloodverbod van de europese gemeenschap.
Met subsidie van de overheid en samenwerking met sportvisserij nederland, kader richtlijn water, en de T.U Delft is daarmee een uniek alternatief voor het giftige vislood bedacht. Ik heb daarop een europees octrooi aangevraagd en gekregen.
Wat zijn volgens jullie de kansen voor dit product via webshops. ( het totale aanbod van vislood is met deze vinding te realiseren in een millieu vriendelijke stalen uitvoering.)

Ik denk dan aan diverse webshops in alle landen van de E.U en verder geen tussen handel.
Er zijn uiteraard mogelijkheden om Verkooplicenties te geven met alle voordelen daarvan
Laat eens de mogelijkheden horen.

Groetjes
Harry
Waarom alleen webwinkels? Volgens mij heb je een stuk minder werk en meer verkoop als je aan groothandelaren gaat leveren. Winkels als Petsplace zullen ook hun vislood moeten vervangen.
Op jaarbasis gaan er in de europese gemeenschap 60 a 80.000.000 loden werpgewichten over de toonbank. Een gigantische aanslag op ons millieu. De tussenhandel drijft de prijs alleen maar te veel op. Van Groothandel naar winkelier met alle kosten van dien voor dat het bij de sportvisser komt en dan nog vaak onnodig duur. Mijn oplossing is getest in de windtunnel van de T.U Delft en heeft aerodinamische voordelen ivm werpafstanden. Mijn voordeel is dat ik een alleenrecht heb door mijn octrooi en dat de webschops alleen bij mij kunnen bestellen.Ik wil door dat alleenrecht
er voor zorgen dat het voor een redekijke prijs bij de sportvisser komt. Er moet een mogelijkheid zijn om met een minimale winst mijnerzijds dit op deze manier vermarkt te krijgen.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Uniek product

26 februari 2014

Die tussenhandel wordt zo alleen maar erger. Ook gewone winkels verkopen aan sportvissers. Als het een product is dat iedereen wil hebben, dan wordt het ook in gewone winkels verkocht. Als jij niet aan hen levert, moeten zij het bij een tussenhandelaar kopen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Uniek product

26 februari 2014

Er bestaan al alternatieven toch?
In Groot Brittannië is lood al sinds 1987 verboden, dacht je dat die nog niets hadden?
En lees ook http://www.rvo.nl/node/4800
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Uniek product

26 februari 2014

De tussenhandel drijft de prijs alleen maar te veel op. Van Groothandel naar winkelier met alle kosten van dien voor dat het bij de sportvisser komt en dan nog vaak onnodig duur.
Denk dat de kosten voor de webwinkelier ook lager kunnen zijn als je product ook bij huidige groothandels ligt. Stel ze bestellen daar een pallet vol haakjes, dobbers, hengels en viskoffers, dan kan daar best een doosje met gewichtjes (weet niet hoe ik het anders moet noemen? :-)) bij.

Lijkt me dat juist voor kleinere webwinkels die niet voor honderden euros aan gewichtjes verkopen, de verzendkosten anders alleen al reden zijn om niet met jou in zee te gaan.
 
go.green
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 februari 2014

Re: Uniek product

26 februari 2014

Hoi Dirkjan.
Dit is ook niet bedoeld voor de kleine webschops, er zal een minimum afname gelden per order die men kan bestellen bij de groothandel in zijn land, (die van mijn de exclusieve verkooprechten heeft gekregen voor zijn land.) Ik wil deze leveren rechtstreeks via mijn fabrikant uit china. Ik ben er redelijkerwijs zeker van dat ik een groot deel van de aantallen zal gaan leveren omdat ik de toevoegingen aan het werpgewicht die onmisbaar zijn voor de sportvisser heb geoctrooieerd.
Via de webschop ga ik dan het loodvrije vissen promoten met een link naar de groothandel, deze kan zelf beslissen welke regio een webschop of winkel krijgt. Dit in ieder land van de europese gemeenschap omdat ik het beschermd heb in de hele EU.
Als ik een overeenkomst sluit met de groothandel dat hij alleen verkoopt in zijn land en daardoor de licentie krijgt is de concurentie ook nihil.
Nog even een reactie voor Paul.
Jouw link Gaat ook over mij , ik heb dat samen met sportvisserij nederland gedaan.
In engeland is nog geen loodverbod, alleen in denemarken en sommige delen van de US maar dan in bepaalde parken.Er zullen vast wel meerdere alternatieven komen maar de exclusieve werking en de montage voordelen heb ik al geoctrooieerd.

Graag hoor ik of mijn zienswijze de juiste is of niet kan werken.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht