Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

07 maart 2014

Sinds enkele weken zijn we bezig met shop in the shop winkels waar we onze koopwaar willen gaan aanbieden. We begonnen enige tijd geleden bij mijn eigen zus in haar dameskapsalon. Daar verkopen we per maand steeds beter. Momenteel hebben we met de salon van mijn zus erbij drie locaties waar onze spullen fysiek kunnen worden gekocht. Deze shop in the shop winkels die zich steeds meer op webwinkels richten zijn een perfecte mogelijkheid om je spullen fysiek te verkopen zonder dat je zelf een hele winkel hoeft te huren. Bovendien kun je al per maand huren en kun je tevens klein beginnen en indien de ruimte er is je assortiment steeds verder uitbreiden in juist die winkel waar jij het beste verkoopt.

Omdat sommige winkels nog niet zo lang bezig zijn lijkt het me voor dit topic wel interessant als we hier onze ervaringen delen over bepaalde winkels. Wij zoeken namelijk nog meer winkels waar we onze spullen kunnen verkopen. Mijn eigen ervaringen met de winkels die ik op dit moment ken zijn:

1. Webshops Only Concept Store in 's-Hertogenbosch. Leuke en fris ingerichte winkel met veel licht. Keurige bediening door vaste verkoopsters. Winkel is gelegen op een toplocatie in deze stad. De prijzen voor een kast zijn zeer betaalbaar en we zijn prima geholpen met het etaleren in de kasten en in de etalage. Je betaalt naast de huur tevens 10% van de omzet. Er zijn de eerste dag al meteen een aantal duurdere items verkocht en hebben in een dag de betaalde huur al voor 80% terugverdiend. Voor ons als Boordevolstijl.nl zou deze winkel wel eens een blijvertje kunnen worden.

2. De Inloopkast In Boxtel (Onze woonplaats). Deze winkel bestaat nu een klein jaartje. Er worden woon en modeaccessoires verkocht aangevuld met damekleding en kinderkleding. In deze winkel kun je relatief veel ruimte huren voor een vriendelijke prijs. En als je zelf ook een dagdeel of dag in de winkel komt werken betaal je geen 10% van je omzet. Mijn vrouw heeft er vanmiddag voor het eerst gewerkt. Over de verkoopresultaten kunnen we nog niet veel zeggen. We hebben hier heel veel kastruimte gehuurd voor enkele maanden. Daarnaast heb ik een speciale editie gemaakt van mijn nieuwsbrief waarin ik onze aanwezigheid in de Inloopkast aankondig. We zijn benieuwd naar de resultaten.

3. Ons zus en de zusjes in Oirschot. Deze winkel staat op ons verlanglijstje. We horen eind maart of we daar mogen komen. Er gaan mensen weg en we staan als tweede op de wachtlijst. Deze shop in the shop winkel is gelegen in Oirschot naast de Hema. Daar zit je dus altijd goed. Het publiek in Oirschot is niet zo zeker niet zuinig te noemen. Er wordt in deze winkel flink gekocht door klanten uit Oirschot en de verre omgeving. Deze winkel heeft ook erg ruime openingstijden en is van maandag t/m zaterdag open. Voor zo'n klein dorp als Oirschot is dit een zeer goed lopende shop in the shop winkel. We hopen dat we er binnenkort mogen beginnen.

Welke shop in the shop winkels kennen jullie? Hoe gaat het daar met de verkoop, de aanloop van klanten en wat zijn volgens jullie de voordelen van de shop in the shop winkels die jullie kennen?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

08 maart 2014

Ik wilde zoiets ook doen, maar kom niets bij mij in de buurt tegen, allemaal Brabant of Rotterdam (Shop in Box). Daarvan is de goedkoopste box ook €50,- en altijd interessant om te proberen.

Verder hoop ik eigenlijk zoiets meer in de buurt te krijgen, maar zie er vrij weinig van. Misschien als ik zelf de stap zet.
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

08 maart 2014

Zo'n shop in the shop winkel hoeft toch helemaal niet bij je in de buurt te zitten? Als je je factuur betaald, de contracten keurig ondertekend terug stuurt kun je daarna een volle doos met spullen opsturen. Het etaleren en decoreren doen ze daar in die winkels toch liever zelf. En als je zelf keurig zou hebben geëtaleerd, dan is er na een drukke dag plunderen in jouw vak of kast toch niets meer over van je geëtaleerde compositie.

Als iemand mij de tip geeft dat er in de Randstad ergens zo'n winkel zit wil ik dit zelf ook zo gaan doen. Per telefoon, per post in grote dozen. Ik ga daar niet helemaal heen rijden. Parkeren in steden is erg duur, Laden en lossen tijdens winkeltijden is lastig en ze etaleren toch liever zelf. Zelfs het retourneren van niet verkochte spullen gaat vanuit de shop in the shop winkels per doos terug naar jou.

Hier nog even twee linkjes naar de shop in the shop winkels via de aankondiging pagina op mijn webwinkel: http://www.boordevolstijl.nl/verkoop-in-winkels.html
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

09 maart 2014

Wij zijn bezig om een dergelijk shop-in-shop concept uit te rollen in Roermond.

De boxen bij ons beginnen bij 25 euro per maand voor een enkele box op de onderste rij tot maximaal 110 euro per maand voor een dubbele box op ooghoogte.

Mochten er tips zijn van winkeliers dan willen en kunnen we dit eventueel meenemen... :)
~ Yvo
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

09 maart 2014

Zo'n shop in the shop winkel hoeft toch helemaal niet bij je in de buurt te zitten? Als je je factuur betaald, de contracten keurig ondertekend terug stuurt kun je daarna een volle doos met spullen opsturen. Het etaleren en decoreren doen ze daar in die winkels toch liever zelf. En als je zelf keurig zou hebben geëtaleerd, dan is er na een drukke dag plunderen in jouw vak of kast toch niets meer over van je geëtaleerde compositie.

Als iemand mij de tip geeft dat er in de Randstad ergens zo'n winkel zit wil ik dit zelf ook zo gaan doen. Per telefoon, per post in grote dozen. Ik ga daar niet helemaal heen rijden. Parkeren in steden is erg duur, Laden en lossen tijdens winkeltijden is lastig en ze etaleren toch liever zelf. Zelfs het retourneren van niet verkochte spullen gaat vanuit de shop in the shop winkels per doos terug naar jou.

Hier nog even twee linkjes naar de shop in the shop winkels via de aankondiging pagina op mijn webwinkel: http://www.boordevolstijl.nl/verkoop-in-winkels.html
Ik wil de producten zelf in zo'n kast zetten, omdat ik weet hoe ik het gepresenteerd wil hebben en ik wil gewoon makkelijk langs kunnen komen om dingen door te nemen. En als ze "plunderen" en weet ik het allemaal, dan zou ik er niet eens willen zitten. Dan kun je net zo goed alles maar in een bak "gooien" en zo van zoek het maar uit, net als bij die winkels als So Low.

En van een paar weet ik dat het niet zo moeilijk is, daarbij als ik het neergezet heb en zij weten hoe het moet staan, dan is het geen enkel probleem om het daarna weer te spiegelen.

Zou ik nou zelf een winkel hebben dan kun je kijken, eventueel pakken (doe ik ook vaak in winkels) maar ook weer netjes terug zetten. Het is geen Kruidvat waarbij je dan alles maar aan de grond vast trapt. Dat soort producten verkoop ik al zeker niet.

Randstad: Rotterdam.

Verder ken ik ze alleen nog in Brabant en vanaf €89,- per maand en dat is best duur. Rotterdam is vanaf €50,-. Verder ken ik ze niet, zouden ze meer in de buurt komen is het geen probleem en parkeren in een stad hoeft niet duur te zijn, ligt maar net aan waar. Of een heel groot dorp is ook prima.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

09 maart 2014

Wij zijn bezig om een dergelijk shop-in-shop concept uit te rollen in Roermond.

De boxen bij ons beginnen bij 25 euro per maand voor een enkele box op de onderste rij tot maximaal 110 euro per maand voor een dubbele box op ooghoogte.

Mochten er tips zijn van winkeliers dan willen en kunnen we dit eventueel meenemen... :)
Nou die heb ik nog niet voor je, heb er geen ervaring mee. Jammer dat het zo ver weg is ;). Als je uiteindelijk meer informatie hebt dan hoor ik het graag.
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

10 maart 2014

Met plunderen bedoel ik dat de spullen uit het vak worden gehaald en niet keurig recht en in de juiste compositie terug worden gezet of gelegd. Het winkelpersoneel van deze shop in the shop winkels zal er alles aan doen om er voor te zorgen dat het gehuurde vak er verzorgd uitziet. Want als de winkel na een paar drukke uurtjes achtergelaten wordt alsof er is gevochten draaien de volgende klanten snel om en is zo'n winkel gedoemd om te mislukken. De klant treft bij voorkeur een keurige winkel aan. Ik durf het etaleren van mijn spullen gerust aan goed winkelpersoneel over te laten. En wie weet maakt de winkelier op verzoek wel even een fotootje om te laten zien hoe jouw vak is ingericht.

En wat die winkelplannen in Roermond betreft. Op zich heb ook ik wel interesse als de winkelplannen concreet zijn en de locatie bekend is. Ik zal deze forummember een berichtje sturen.
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

10 maart 2014

Wij zijn bezig om een dergelijk shop-in-shop concept uit te rollen in Roermond.

De boxen bij ons beginnen bij 25 euro per maand voor een enkele box op de onderste rij tot maximaal 110 euro per maand voor een dubbele box op ooghoogte.

Mochten er tips zijn van winkeliers dan willen en kunnen we dit eventueel meenemen... :)
Hallo Ugo,

blijf ook graag op de hoogte van de ontwikkelingen. Concept spreekt mij wel aan en Roermond is voor ons ook redelijk dichtbij.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

10 maart 2014

Met plunderen bedoel ik dat de spullen uit het vak worden gehaald en niet keurig recht en in de juiste compositie terug worden gezet of gelegd. Het winkelpersoneel van deze shop in the shop winkels zal er alles aan doen om er voor te zorgen dat het gehuurde vak er verzorgd uitziet. Want als de winkel na een paar drukke uurtjes achtergelaten wordt alsof er is gevochten draaien de volgende klanten snel om en is zo'n winkel gedoemd om te mislukken. De klant treft bij voorkeur een keurige winkel aan. Ik durf het etaleren van mijn spullen gerust aan goed winkelpersoneel over te laten. En wie weet maakt de winkelier op verzoek wel even een fotootje om te laten zien hoe jouw vak is ingericht.

En wat die winkelplannen in Roermond betreft. Op zich heb ook ik wel interesse als de winkelplannen concreet zijn en de locatie bekend is. Ik zal deze forummember een berichtje sturen.
Sorry, maar dit komt over alsof het maar normaal is... Daar ga ik dus geen heel veel geld aan uitgeven, hoe moeilijk is het om te kijken en netjes terug te zetten? Zou ook inhouden dat ik mijn massagebars er al helemaal niet kwijt zou kunnen en mijn zepen misschien.

Misschien ook even nadenken hoe je het nu verteld? Ik zou bijna denken dat er een groep mensen langskomt wat mijn doelgroep niet is.

Ik sta op braderieën en fairs, maar daar vragen ze altijd en help ik de mensen (heb dan ook veel testers mee).

En met deze bedrijven hebben zij ook aan diefstal gedacht? Schiet me nu in ene te binnen.
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

De winkel in Den Bosch waar een deel van onze spullen nu staat heeft nog geen last gehad van diefstal. Ze gaven wel aan dat wij zelf als webwinkeleigenaar zelf verantwoordelijk zijn voor de verzekering van onze spullen. Het kan dus een keertje voorkomen dat er iets verdwijnt. Maar op een markt loop je vast meer risico. En je kunt niet alles in de gaten houden.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

Daar zijn wij dan weer voor :D
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

Ik ben in gesprek met een shop in box in Rotterdam nav dit topic :D

Snelle reactie en duidelijke antwoorden tot nu toe. Voor zover ik begrepen heb kan je zelf kiezen tussen een deur met slot en zonder. Ze zijn verzekerd tegen schade zoals brand e.d. maar niet tegen diefstal want 'dat bestaat niet' (Is dat zo?)

Ben benieuwd naar (nog meer) ervaringen.

Ik denk dat ik binnenkort eens een gok ga wagen. Kwa kosten is het te overzien (4 maanden 50 euro ex btw) Maarja als je box leeggeroofd word... Ook geen idee hoe ze diefstal tegengaan. Als niemand toezicht houd is met een dag je box leeg. Als je dan een 'Tja, jammer dan' krijgt is het wel een hele dure les want dan ben je niet alleen de huur maar ook je koopwaar kwijt.

Weet iemand of dit concept ook in Amersfoort of in de buurt van Amersfoort bestaat? (Kon met google niks vinden)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

De winkel in Den Bosch waar een deel van onze spullen nu staat heeft nog geen last gehad van diefstal. Ze gaven wel aan dat wij zelf als webwinkeleigenaar zelf verantwoordelijk zijn voor de verzekering van onze spullen. Het kan dus een keertje voorkomen dat er iets verdwijnt. Maar op een markt loop je vast meer risico. En je kunt niet alles in de gaten houden.
Nee, maar het kan een keer voorkomen en dat staat er dus buiten. Natuurlijk zou er ook op een braderie of iets gestolen kunnen worden. Maar jij bent verantwoordelijk voor jouw spullen, terwijl je het achter laat bij een ander.

Maar waarom moet zo'n opmerking erachter aan? Weet je waarom vooral winkeliers in parfumeriezaken zo in je nek hijgen? Omdat er hoe dan ook altijd wel iets (vaak in begin van de winkel) gestolen wordt. Wij hebben genoeg gezien van vrouwen die aan de binnenkant van een tas of jas met aluminium bedekte. Scholieren met tassen die altijd wel iets sneaky meenamen. Ik ben zelfs 10 jaar geleden achter een man aangerend samen met nog iemand die we toen te pakken kregen die op een ochtend 5 winkels had bestolen. Kleding en weet ik het allemaal had hij bij zich, wij wilde onze parfumflessen terug en uiteraard werd de politie gebeld.

Ook een keer meegemaakt dat niemand het in de gaten had en je later de bewakingsbeelden zag en je voorgevoel goed zat en je wel voor je kop kon slaan diegene niet aangesproken te hebben.

Maar om het maar af te doen van "je kunt niet alles in de gaten houden". Het kan aan mij liggen, maar nogmaals positiever wordt dit er niet op.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

Ik ben in gesprek met een shop in box in Rotterdam nav dit topic :D

Snelle reactie en duidelijke antwoorden tot nu toe. Voor zover ik begrepen heb kan je zelf kiezen tussen een deur met slot en zonder. Ze zijn verzekerd tegen schade zoals brand e.d. maar niet tegen diefstal want 'dat bestaat niet' (Is dat zo?).
Nou ik vond dit topic: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=133337
Je zou je kunnen verzekeren, maar blijkbaar heeft dat geen nut. Dus kun je je er gewoon niet tegen verzekeren, maar wel weer als er na inbraak gestolen wordt.

Dat zij een deur met en zonder slot hebben had ik ook gelezen, moet zeggen dat is ook wel een voordeel natuurlijk.
Ben benieuwd naar (nog meer) ervaringen.

Ik denk dat ik binnenkort eens een gok ga wagen. Kwa kosten is het te overzien (4 maanden 50 euro ex btw) Maarja als je box leeggeroofd word... Ook geen idee hoe ze diefstal tegengaan. Als niemand toezicht houd is met een dag je box leeg. Als je dan een 'Tja, jammer dan' krijgt is het wel een hele dure les want dan ben je niet alleen de huur maar ook je koopwaar kwijt.

Weet iemand of dit concept ook in Amersfoort of in de buurt van Amersfoort bestaat? (Kon met google niks vinden)
In Amersfoort of in de buurt van kon ik helaas nog niets vinden :(.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

Is dat risico van diefstal in een shop-in-shop idee niet te verwaarlozen? Ik bedoel, wat heb je er staan? 250-500 euro aan inkoopwaarde? Dat ze dan net één van jouw producten meenemen is natuurlijk jammer, maar de schade blijft beperkt tot centenwerk.

Wel afhankelijk van je product natuurlijk. Ze zullen de vaas van TS minder snel meenemen dan de make-up van Zyra bijvoorbeeld.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

Ik stond afgelopen weekend op de sieradenbeurs in Ahoy. Daar hebben we een vrouw betrapt (dankzij oplettende klanten) en die had toen zeker al voor 100 euro aan spullen in haar tas zitten. :shock: Gehaaid dat ze zijn!

Een kennisje deed ook aan shop in shop. Daar verkocht ze weinig, werd er veel gejat en wat er niet gejat werd was vaak kapot en niet meer te verkopen.

Zelf heb ik het een tijdje gedaan, maar de opbrengst was minder dan de kosten. Die winkel is er snel mee gestopt en toen verder gegaan met verkopen op basis van consignatie en dat hebben we denk ik twee jaar tot volle tevredenheid gedaan.
Met een ander heb ik daar ook weer mindere ervaringen mee, want wat ik van haar terug kreeg was ook vaak beschadigd en niet meer te verkopen.

Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van wat je verkoopt.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

Tja in dat geval zal ik me zelf een mening moeten vormen in de winkel over de veiligheid. Zal binnenkort eens langsgaan 'incognito' :D

Stel dat er niemand in de winkel staat, of dat er 1 persoon achter de kassa staat terwijl de winkel overvol is.... Dat is het wel heeeeel makkelijk om te stelen natuurlijk. Staat er altijd minimaal 1 persoon 'op wacht' is de kans meteen al een stuk kleiner. Helemaal voorkomen is onmogelijk maar diefstal gaat in dit geval uit mijn zak. En niet uit de zak van de winkeleigenaar. Dan is het de vraag in hoeverre het de winkeleigenaar interesseerd. Je moet er ook vanuit kunnen gaan dat de winkeleigenaar eerlijk is. Als ik een beeld van 300 euro neerzet moer ik zeker kunnen weten dat het personeel het zelf niet gewoon meeneemt.

Ik hoop dat er nog mensen reageren die daadwerkelijk zo'n box hebben en iets kunnen vertellen hierover. Ik denk ook dat ik zal beginnen met Barcino. Gaat dan goed dan misschien Rinconada. Rinconada is fors duurder dan Barcino en veel makkelijker in een jaszak te stoppen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

Wie weet is het wel een nieuw concept voor de toekomst. Een shop in the shop winkel waar alle artikelen achter glas staan geëtaleerd in grote vitrines en waar je als klant net zoals bij de kijkshop naar de balie loopt om je product te kopen of advies te krijgen over de betreffende producten. Dan kan slechts een personeelslid de balie bedienen met een persoon die het magazijn bediend.

De Kijkshop doet het al tientallen jaren op basis van dit concept. Waarom dan geen kijkshop-achtig concept waar de webwinkeliers zelf etaleren en ze 100% zeker weten dat er niets kan worden gestolen.

Is dit een idee voor ondernemers met shop in the shop plannen? Wedden dat er dan erg veel interesse is onder webwinkeliers?
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

Is dit een idee voor ondernemers met shop in the shop plannen? Wedden dat er dan erg veel interesse is onder webwinkeliers?
Wat gaat dat met de prijs doen? Een winkel volzetten met verkoopgeschikte vitrines is kost aanzienlijk meer dan wat planken en stellingen.
 
sjoerdk
Berichten: 176
Lid geworden op: 28 november 2013
Contacteer:

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

Wie weet is het wel een nieuw concept voor de toekomst. Een shop in the shop winkel waar alle artikelen achter glas staan geëtaleerd in grote vitrines en waar je als klant net zoals bij de kijkshop naar de balie loopt om je product te kopen of advies te krijgen over de betreffende producten. Dan kan slechts een personeelslid de balie bedienen met een persoon die het magazijn bediend.

De Kijkshop doet het al tientallen jaren op basis van dit concept. Waarom dan geen kijkshop-achtig concept waar de webwinkeliers zelf etaleren en ze 100% zeker weten dat er niets kan worden gestolen.

Is dit een idee voor ondernemers met shop in the shop plannen? Wedden dat er dan erg veel interesse is onder webwinkeliers?
Het Kijkshop concept was ooit vernieuwend maar is inmiddels erg achterhaald. Het gaat ook niet bepaald goed met de Kijkshop. Daarom vraag ik me af of dit gaat werken. Maar aan de andere kant...alles in de geschiedenis herhaalt zich, dus misschien is het nu wel weer vernieuwend :)
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

Daarom en zo maak je het een stuk lastiger voor klanten om van alles maar mee te nemen. Kan ook niet bij een juwelier en dat accepteren we wel en verwachten we dan ook veel van.

Wel moet het rendabel zijn, bedoel als je een box van €70,- huurt wil je natuurlijk met je producten dit er wel uit halen.
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

Ik hoop dat de ondernemers die bezig zijn met dit soort winkels actief rekening zullen gaan houden met veiligheid van de goederen van de deelnemende webwinkeliers. Want als er in een winkel veel gestolen gaat worden of als er artikelen beschadigen door lomp gedrag van klanten, dan zal het aantal deelnemers rap terug gaan lopen en kan zo'n winkel al weer snel sluiten.

Daarom denk ik dat ze hun uiterste best zullen doen om derving te voorkomen. Het zou goed zijn als er ook eens wat ondernemers deel zouden nemen aan deze discussie. Laat ze maar eens vertellen hoe zij zelf denken over de veiligheid van de spullen van deze deelnemers?
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

11 maart 2014

Ik hoop dat de ondernemers die bezig zijn met dit soort winkels actief rekening zullen gaan houden met veiligheid van de goederen van de deelnemende webwinkeliers. Want als er in een winkel veel gestolen gaat worden of als er artikelen beschadigen door lomp gedrag van klanten, dan zal het aantal deelnemers rap terug gaan lopen en kan zo'n winkel al weer snel sluiten.

Daarom denk ik dat ze hun uiterste best zullen doen om derving te voorkomen. Het zou goed zijn als er ook eens wat ondernemers deel zouden nemen aan deze discussie. Laat ze maar eens vertellen hoe zij zelf denken over de veiligheid van de spullen van deze deelnemers?
Tja zoals ik al zei het hangt er al vanaf of er alleen een kassiere in de winkel is die druk ik met afrekeken of dat er ook iemand is die de boel in de gaten houd. Gelegenheid maakt de dief. Als ik de prijzen van de boxes zie (50 voor de bovenste/onderste ooghoogte 75 voor ooghoogte 80 voor midden) Ik kan op de foto niet opmaken hoeveel het er in totaal zijn maar ik schat dat je daar wel een beveiliger van kan bekostigen. Al zal een winkelpandje in Rotterdam ook niet goedkoop zijn.

Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe populair het concept is. Kunnen ze de boxen moeilijk verhuren of staan mensen in de rij om een box te bemachtigen.

Vooralsnog vind ik het een leuk concept. Het enige wat me nog een beetje tegenstaat is zoals vermeld het risico op diefstal en beschadigingen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

12 maart 2014

Daarom denk ik dat ze hun uiterste best zullen doen om derving te voorkomen.
Het is bekend dat van alle winkeldiefstallen vele tientallen miljoenen euro's op conto van het winkelpersoneel zelf komen...
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

12 maart 2014

Diefstal door eigen personeel komt vooral voor bij grootwinkelbedrijven waar de filiaalhouder of bedrijfsleider niet genoeg contact heeft met zijn personeel door de omvang van het bedrijf. Hoe kleiner het aantal personeelsleden van een winkel hoe minder groot de kans is dat er iemand binnen dat team gaat stelen. De dader zal namelijk veel sneller boven water komen dan bijvoorbeeld een Ikea of V&D filiaal.

Een positief ingesteld verkoopteam met een goed oog voor mogelijke criminaliteit zal garant staan voor een probleemloze veiligheid van de producten van de deelnemers. En met een oog voor mogelijke criminaliteit bedoel ik dat je juist diegene in de zaak in de gaten moet houden die zich onopvallend gedraagt en waar je het niet van zou verwachten. Voldoende contact houden met de klanten zal diefstal flink beperken.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

12 maart 2014

Dat mag ik graag geloven, maar je kunt je dus afvragen hoe sterk de "binding" van winkelpersoneel is als een shop-in-shop bestaat uit 80 legborden van 50 verschillende ondernemers. En dan denk ik niet eens aan winkeldiefstal, maar ook aan actief verkopen, klanten informeren, enzovoort. Dat schreeuwt om winkelpersoneel dat veel meer doet dan de kassa bedienen en spulletjes in de schappen recht zetten.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

12 maart 2014

Precies!

Zo hebben wij hier een slecht lopende zonnebankstudio die ineens kasten ging verhuren volgens het shop-in-shop principe. Kosten iets van 150 euro per maand. Ze belden of ik mee wilde doen en toen ik het afwees waren ze nog een beetje boos ook.
Wie wil er geld verdienen met zo'n concept? Juist, de winkel. En dat is niet slecht, maar dan moet je als winkel wel een goed product aanbieden. Dus alles netjes bijhouden, opletten op diefstal en actief verkopen. Maar van te voren weet je niet of dat gebeurt.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

12 maart 2014

Diefstal door eigen personeel komt vooral voor bij grootwinkelbedrijven waar de filiaalhouder of bedrijfsleider niet genoeg contact heeft met zijn personeel door de omvang van het bedrijf. Hoe kleiner het aantal personeelsleden van een winkel hoe minder groot de kans is dat er iemand binnen dat team gaat stelen. De dader zal namelijk veel sneller boven water komen dan bijvoorbeeld een Ikea of V&D filiaal.

Een positief ingesteld verkoopteam met een goed oog voor mogelijke criminaliteit zal garant staan voor een probleemloze veiligheid van de producten van de deelnemers. En met een oog voor mogelijke criminaliteit bedoel ik dat je juist diegene in de zaak in de gaten moet houden die zich onopvallend gedraagt en waar je het niet van zou verwachten. Voldoende contact houden met de klanten zal diefstal flink beperken.
Onzin, we maken het vaak genoeg mee dat bedrijven stelselmatig last hebben van diefstal door eigen personeel. Dat zijn echt geen bedrijven met 100 man personeel. Sterker nog, het zijn juist de bedrijven waar weinig personeel en dus weinig controle is. Van die zaken waar alleen een verkoopster staat tijdens de koopavond bijvoorbeeld.
 
Boordevolstijl.nl
Berichten: 130
Lid geworden op: 01 oktober 2013

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

12 maart 2014

Dat wist ik niet. Dan zou het zomaar kunnen zijn dat je hele kast of box wordt leeggeroofd door personeel in die shop in the shop winkels en dat ze vervolgens zelf deze spullen gaan verhandelen. En wie weet gaat dit personeel er ook nog eens vandoor met de inhoud van de kassa om vervolgens nooit meer terug te komen. Hoeveel beren willen we op de weg zien. Kom allemaal uit jullie bunkers en heb eens wat vertrouwen in de klant en het winkelpersoneel. Als er echt zoveel word gestolen als sommigen hier nu schetsen zou er niemand een winkel hebben.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ervaringen met verschillende shop in the shop winkels.

12 maart 2014

Dat wist ik niet. Dan zou het zomaar kunnen zijn dat je hele kast of box wordt leeggeroofd door personeel in die shop in the shop winkels en dat ze vervolgens zelf deze spullen gaan verhandelen. En wie weet gaat dit personeel er ook nog eens vandoor met de inhoud van de kassa om vervolgens nooit meer terug te komen. Hoeveel beren willen we op de weg zien. Kom allemaal uit jullie bunkers en heb eens wat vertrouwen in de klant en het winkelpersoneel. Als er echt zoveel word gestolen als sommigen hier nu schetsen zou er niemand een winkel hebben.
Omdat we hier niet in troetelberenland leven?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht