Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Rafiki
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 maart 2014

Zakelijke rekening Rabobank

05 april 2014

Vanaf volgende week (na inschrijving kvk) gaat alles voor mijn webwinkel lopen, 1 van de dingen die ik op mijn lijstje heb staan is checken of ik bij de Rabobank mijn persoonlijke rekening voor mijn zakelijke bijschrijvingen mag gebruiken.

De man die ik aan de telefoon had werd zelfs een beetje boos .... hij bevestigde dat het NIET mocht en dat ik maar een aparte zakelijke rekening moest openen. ik ga hem hier woensdag over terugbellen maar wil graag weten of dit ECHT waar is of dat ik beter nog een keer met iemand anders kan bellen (of misschien zelfs helemaal mag laten zitten)

de rede dat ik mijn prive rekening wil gebruiken voor dit is dat er helemaal geen vaste lasten afgaan of bijkomen, het is dus een stilstaande rekening...
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Zakelijke rekening Rabobank

05 april 2014

Hangt er van af welke zakelijke bijschrijvingen..
Voor een PSP en iDeal is een zakelijke bankrekening volgens mij verplicht. Als jij een PayPal rekening hebt (zakelijk) dan kun je die kosten gewoon op ieder gewenste rekening laten uitbetalen, dus ook op je prive rekening.
 
Rafiki
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 maart 2014

Re: Zakelijke rekening Rabobank

05 april 2014

Ik zal relatief klein met mijn webwinkel beginnen zodat er alleen nog maar met bankoverschrijvingen betaald kan worden. Uiteindelijk over naar ideal is het doel maar voor dit jaar zal dit waarschijnlijk nog niet betaalbaar zijn (ideal bij rabo is 25 euro per maand meen ik)
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Zakelijke rekening Rabobank

05 april 2014

Ideal kun je bijvoorbeeld ook via Sisow doen. Maar als 25 euro per maand een probleem is lijkt het me slimmer helemaal niet te starten. Dat scheelt een hoop werk en levert veel vrije tijd op.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Zakelijke rekening Rabobank

05 april 2014

Ik zal relatief klein met mijn webwinkel beginnen zodat er alleen nog maar met bankoverschrijvingen betaald kan worden. Uiteindelijk over naar ideal is het doel maar voor dit jaar zal dit waarschijnlijk nog niet betaalbaar zijn (ideal bij rabo is 25 euro per maand meen ik)
Een webwinkel zonder iDEAL is in Nederland eigenlijk niet meer denkbaar, en ik zou je aanraden toch deze betaaloptie te gaan aanbieden. Bij ons betaald 95% met iDEAL, en handmatige overboekingen ontvangen we maar erg weinig. Vaak zijn dat ouderen, mensen die nog niet bekend zijn met iDEAL (ja, die bestaan nog) en klanten uit het buitenland.

Bovenstaande meegenomen raad ik je dus aan om toch een zakelijke rekening te openen. iDEAL kan je wel het beste via een PSP regelen, want dan betaal je vaak geen vaste kosten per maand, en krijg je ook bij een laag volume redelijke prijzen.
 
Rafiki
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 maart 2014

Re: Zakelijke rekening Rabobank

05 april 2014

Ik begrijp jullie antwoorden. Gek genoeg ken ik veel goedlopende webwinkel zonder ideal.

Maargoed ik zal hier binnen niet te lange tijd mee willen starten. (eerst alles op de rit krijgen)

ik zit nu op de pagina van http://www.sisow.nl/ en ik snap er de ballen niet van.

Kan iemand me kort uitleggen wat ze doen, alvast bedankt
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Zakelijke rekening Rabobank

05 april 2014

Als je dat al niet begrijpt, waarom uberhaupt beginnen? Heel veel goedlopende zonder iDeal? Het zijn er maar weinig en lopen zelfs geld mis, als ik er zin heb wil ik misschien nog bestellen, maar als de concurrent iDeal heeft ben ik weg. Zo simpel is het en geldt niet alleen voor mij.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Zakelijke rekening Rabobank

05 april 2014

Ik heb laatst ergens zonder Ideal besteld, dat was de eerste keer in jaren. Vervelend is het wel, het duurt simpelweg gewoon langer.

Het hangt er trouwens maar net vanaf wat je goed lopend vindt. Je kunt 50 euro per dag, of elke dag 1-2 bestellingen veel vinden, maar een serieuze webwinkel kan daar natuurlijk niet van bestaan.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zakelijke rekening Rabobank

07 april 2014

Kan iemand me kort uitleggen wat ze doen, alvast bedankt
Ze doen datgene waar je bij de Rabobank die 25 euro voor moest betalen. iDeal faciliteren, maar dan als core-business (en wat zaken als logistiek, achteraf betalen en nog wat aanvullende zaken erbij).

Sisow betaal je per transactie, en maar een paar dubbeltjes. Goedkoper dus dan de Rabobank als je weinig transacties hebt (omdat je niets vast per maand betaalt) maar je hebt er inderdaad wel een zakelijke rekening voor nodig. Succes!
 
Gebruikersavatar
MA564LL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 maart 2014

Re: Zakelijke rekening Rabobank

08 april 2014

Om het positief te houden kan jij met het volgende mogelijk aardig uit de voeten. Weeg evengoed wel de kosten en baten af betreffende jouw webwinkel.
de rede dat ik mijn prive rekening wil gebruiken voor dit is dat er helemaal geen vaste lasten afgaan of bijkomen, het is dus een stilstaande rekening...
De ING heeft voor startende ondernemers een pakket waarbij de rekening, betaalpas en het internetbankieromgeving het eerste jaar gratis zijn (na het eerste jaar 94,95) + dat vrijwel alle transactiekosten in dat eerste jaar kostenloos zijn + enkele (minder interresante) aanbiedingen van partners (waaronder 100 euro Google adwords tegoed bij besteding van 25 euro). ING/Starterspakket

Daarnaast heeft een zakelijke rekening de nodige voordelen, enkele daarvan:
+ Overzichtelijke administratie
+ Oogt proffesioneler bij transacties
+ Incasso, iDeal (en pin) via de bank
+ Gebruik kunnen maken van PSP's (Payment Service providers)

----
Ik zal relatief klein met mijn webwinkel beginnen zodat er alleen nog maar met bankoverschrijvingen betaald kan worden. Uiteindelijk over naar ideal is het doel maar voor dit jaar zal dit waarschijnlijk nog niet betaalbaar zijn (ideal bij rabo is 25 euro per maand meen ik)

+

Ik begrijp jullie antwoorden. Gek genoeg ken ik veel goedlopende webwinkel zonder ideal.

Maargoed ik zal hier binnen niet te lange tijd mee willen starten. (eerst alles op de rit krijgen)

ik zit nu op de pagina van http://www.sisow.nl/ en ik snap er de ballen niet van.

Kan iemand me kort uitleggen wat ze doen, alvast bedankt
Waar een bank (in jouw voorbeeld de Rabobank) abbonements + transactie kosten vraagt voor een bestelling die met iDeal afgerekend is, is het zo dat een PSP dit in vrijwel alle gevallen goedkoper (en breeder) kan faciliteren.

Voor alleen het aanbieden van iDeal is EasyiDeal een PSP met de laagste transactiekosten en het voordeel dat er geen batch kosten zijn (de kosten voor het uitbetalen van de door EasyiDeal ontvangen transactie)

Meerdere betaalmogelijkheden in jouw webwinkel aanbieden is ook goed mogelijk. Via de website van internetkassa kunnen de verschillende PSP's en betaalmogelijkheden met elkaar vergeleken worden en daarnaast hebben ze vaak nog een aanbieding als je het contract via de website van internetkassa afsluit. Internetkassa/betaalmiddelen +/payment service providers +/vergelijken
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht