Pakketbrievenbus

Niks voor mij, ik ga wel naar een afhaalpunt.
Totaal aantal stemmen: 2 (100%)
Handig, wellicht schaf ik er een in de toekomst aan. (Geen stemmen)
Ideaal voor mijn klanten, veiliger afleveren dan bij de buren. (Geen stemmen)
Totaal aantal stemmen: 2

Pakketbrievenbus

1
Aangezien ook wij nog maar net een webwinkel zijn gestart (http://www.pakketbrievenbusshop.nl ) ben ik druk op zoek naar manieren te vinden om bekendheid te krijgen. Hoe lastig dat is, ben ik inmiddels ook wel achter met name om het feit dat we een product in de markt proberen te zetten wat relatief onbekend is.
De pakketbrievenbus, handig voor de e-shoppers en dus handig voor jullie klanten.

Heeft iemand een goed idee om een mooie winwin situatie op te zetten waarmee jullie producten in onze pakketbrievenbussen afgeleverd gaan worden en dat de bekendheid van de pakketbrievenbus een boost krijgt. (Bijv. Linkruil of fotoshoot met uw product in onze pakketbrievenbus of? )

Afbeelding

Meer modellen (wandmodel) en kleuren op de website.

Uiteraard ben ik ook benieuwd wat men uberhaupt van het product vind.

Hoor graag feedback.
Gr.
Roel
http://www.pakketbrievenbusshop.nl Pakketbrievenbussen en normale brievenbussen
http://www.metalpoint.nl Online metaalproducten op maat.

Re: Pakketbrievenbus

2
Ik heb er wel eens over gedacht, maar het lijkt me heel onhandig. Een aantal dingen waar ik tegen aan liep:

- Slechts 1 bezorger per dag/ tot het moment dat ik de box leeg haal.
- Aangetekende pakketten worden niet geleverd (circa 90% moet voor getekend worden).
- Grote pakketten passen niet in de pakketbox.
- Iedereen kan zien waar pakketjes liggen en kan deze relatief eenvoudig meenemen.

Al met al denk ik dat zo'n 2-3% van de geleverde pakketten geschikt zou zijn voor zo'n bus.

Re: Pakketbrievenbus

3
- Slechts 1 bezorger per dag/ tot het moment dat ik de box leeg haal
- Aangetekende pakketten worden niet geleverd (circa 90% moet voor getekend worden).
- Grote pakketten passen niet in de pakketbox.
- Iedereen kan zien waar pakketjes liggen en kan deze relatief eenvoudig meenemen.

Al met al denk ik dat zo'n 2-3% van de geleverde pakketten geschikt zou zijn voor zo'n bus.
Dank voor je opmerkingen, wil er meteen op inhaken.
1. Durf wel te roepen dat de meeste mensen niet meer dan 1 bestelling op een dag bestellen.
2. Aangetekend is heel wat anders dan dat er voor een pakket getekend moet worden, veel buren tekenen voor elkaar (echter niet iedereen heeft vriendelijke buren die uw pakketje wel even voor u in ontvangst willen nemen. )
U kunt overigens de vervoerder een machtigen zodat deze dus het pakket zonder dat het afgetekend is toch bij u in de pakketbrievenbus kan en mag afleveren.
3. Ik ben met u eens dat er geen 42" televisie in past, echter hebben wij er voor gekozen om niet groter te gaan dan de grootste verzenddoos die te koop is bij postnl. Dit is dan ook voor de meeste internet aankopen ruim voldoende. (Mocht u nog groter willen? Wij zijn de producent dus u vraagt wij draaien)
4. Iedereen kan ook uw fiets naast uw huis zien staan, nemen ze die ook zo mee? Zodra de pakketbox namelijk in het slot gedrukt wordt, dan kan je er alleen nog maar bij met het sleuteltje. (Zonder, zou de pakketbrievenbus met grof geweld geopend moeten worden. En ja alles kan kapot)

M.v.g. Roel
http://www.pakketbrievenbusshop.nl Pakketbrievenbussen en normale brievenbussen
http://www.metalpoint.nl Online metaalproducten op maat.

Re: Pakketbrievenbus

4
Inderdaad, zoals je zelf aangeeft is het een lastig product dat je wilt verkopen. Maar wie niet waagt ...

Ik denk dat je actief bij de vervoerders in Nederland moet lobbyen om deze aflevermethode te ondersteunen (in procedures) en gezamenlijk het product verbeteren. Zij willen namelijk altijd toegang tot dat ding en niet afhankelijk zijn van de ontvanger of die hem op een kiertje zet.

Ook willen ze zich beter indekken, door een technisch hulpmiddeltje. Denk even mee, een barcode in de bus zodat het voor track en trace ook duidelijk is dat het legitiem is bezorgd.

(En ik zou snel wezen, want er wordt al geëxperimenteerd met pakketboxen vanuit de vervoerder. Maar dat zou betekenen dat ik voor PostNL + DHL + DPD + GLS een aparte box moet kopen/huren/lenen. ;-) )

En de andere kant, zul je actiever je doelgroep (de werkende consument) moeten benaderen (reclame aan huis (of helemaal een aandachtstrekker dat je een mini pakketbox laat maken en buiten aan de deurklink laat hangen), beurs, radio/tv) en misschien zelfs het product gewoon in de stenenwinkels doorverkopen.

Succes!
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Pakketbrievenbus

5
Ik vind het product niet logisch.

Ten eerste moet ik een (zeg nou eerlijk) lelijke kast voor in mijn tuin of oprit zetten. Daar zit je toch vaak niet op te wachten. Vooral niet voor de aantallen pakketjes die een normaal huishouden per jaar ontvangt.

Ten tweede, zoals gezegd, moet je voor de meeste zendingen tekenen voor ontvangst. Een vervoerder machtigen om te tekenen ben ik nog nooit tegen gekomen en lijkt mij ook onpraktisch. Je zou als klant contact moeten opnemen met een webshop, die vervolgens iets met de vervoerder moet regelen. Dat lijkt mij al onmogelijk. Laat staan dat veel webwinkels wellicht helemaal niet zitten te wachten op een vervoerder die zelf voor de pakketjes tekent.

De oplossing die voor bovengenoemd gedoe bestaat - naar mijn mening - is een PostNL/Kiala/Gamma/DHL/etc. afhaalpunt.
Vaak in de buurt en geen pakketbus voorin je tuin.

Re: Pakketbrievenbus

6
RicardoV schreef:Ik vind het product niet logisch.

Ten eerste moet ik een (zeg nou eerlijk) lelijke kast voor in mijn tuin of oprit zetten. Daar zit je toch vaak niet op te wachten. Vooral niet voor de aantallen pakketjes die een normaal huishouden per jaar ontvangt.

Ten tweede, zoals gezegd, moet je voor de meeste zendingen tekenen voor ontvangst. Een vervoerder machtigen om te tekenen ben ik nog nooit tegen gekomen en lijkt mij ook onpraktisch. Je zou als klant contact moeten opnemen met een webshop, die vervolgens iets met de vervoerder moet regelen. Dat lijkt mij al onmogelijk. Laat staan dat veel webwinkels wellicht helemaal niet zitten te wachten op een vervoerder die zelf voor de pakketjes tekent.

De oplossing die voor bovengenoemd gedoe bestaat - naar mijn mening - is een PostNL/Kiala/Gamma/DHL/etc. afhaalpunt.
Vaak in de buurt en geen pakketbus voorin je tuin.
Ik vindt het product wel logisch; ik ontvang veel pakketten, die hier absoluut in zouden passen, meerdere keren per week. Voor mij zou het dan ook een uitkomst zijn: ik kom nooit bij een Gamma/postkantoor waar mijn pakketten zouden worden afgeleverd én ik hoef niet steeds langs de buren. Ik zie genoeg mogelijkheden voor dergelijk product, maar het is vooral iets wat iemand bij de bouw al laat plaatsen, wellicht moet je proberen dergelijk product in de rekken van de Gamma te krijgen.

Re: Pakketbrievenbus

7
Het idee is goed hoor en die bus zou me niets kunnen schelen. Wij zijn gezegend met hele goede buren en ik vind het heel makkelijk dat ik 's avonds bij thuiskomst de pakketten nog even af kan halen.

Het grootste probleem zit hem denk ik bij de vervoerders. Hier komt:

PostNL 4-5 x per week
Fedex 1-2 x per week
DHL 1-2 x per week
Trans-mission 2-3 x per week
GLS 0-1 x per week
DPD 1 x per week
UPS 1 x per maand

Palletzendingen tel ik maar niet mee, die gaan niet in die bus passen ;)

Het lijkt mij erg lastig om met al die aparte vervoerders tot een universeel systeem vwb aftekenen te komen. Afgezien van het feit dat dus alleen de eerste op een dag er een pakket in kan afleveren. Die handtekening is al een wassen neus sinds de invoering van die handhelds, de krabbels die ik daar op zet lijken in de verste verte niet op mijn handtekening. Een scansysteem met een barcode lijkt me dus een goede oplossing.

Re: Pakketbrievenbus

8
De pakketbrievenbus is vervoerder onafhankelijk, je kan namelijk niet iedere vervoerder een sleutel geven. (je wil ook niet dat DHL de bus kan open maken nadat net UPS een pakket afgeleverd heeft)
1 malig gebruik klopt, maar zoals ik al eerder aangegeven heb, hoeveel mensen ontvangen meerdere bestellingen op een een dag van verschillende vervoerders. (henk-k is een van de uitzonderingen :wink: ) In mijn voorbeeld heeft DHL gewoon pech en jij hebt pech en zal je de bestelling die via DHL zou komen volgens de normale procedure van DHL afgehandeld moeten worden. (of de volgende dag afleveren of je zal toch langs een of ander afhaalpunt je pakket moeten gaan ophalen)
Toch meerdere pakketten ontvangen? dan zullen er toch andere oplossingen bedacht moeten worden en pakketbrievenbussen gemaakt moeten worden die veel groter zijn en kostprijstechnisch de pan uit gaan rijzen.


Met codes werken? Hoe communiceer je dat. (komt dus ook niet van de grond)
We kunnen wel naar de vervoerders gaan, maar er is geen enkele vervoerder die jou pakketbrievenbus zal gaan betalen. Wel willen ze er allemaal graag gebruik van maken aangezien bijvoorbeeld een postnl vervoerder (dat zijn "zelfstandige rijders") ontvangen maar ± € 0.17 per pakket om een 2e keer bij je op de stoep te staan. Je kan je wel voorstellen dat ze graag hun pakket meteen de eerste keer bij je afleveren. Op dit forum kan je wel zien hoe het er nu aan toe gaat.

Als ontvanger zal je bij sommige vervoerders (die echt niet zonder handtekening afleveren) een machtiging moeten geven dat de vervoerder het pakket in de pakketbrievenbus mag leveren zonder handtekening; is deze gesloten, dan zal het pakket op de reguliere manier aangeboden moeten worden. (Deze machtigingskaart is binnenkort te downloaden op de site.)
De vervoerder heeft daarmee zijn handtekening en heeft bewijs dat de ontvanger akkoord is gegaan met een levering zonder fysieke overdracht.
http://www.pakketbrievenbusshop.nl Pakketbrievenbussen en normale brievenbussen
http://www.metalpoint.nl Online metaalproducten op maat.

Re: Pakketbrievenbus

9
Ten eerste moet ik een (zeg nou eerlijk) lelijke kast voor in mijn tuin of oprit zetten. Daar zit je toch vaak niet op te wachten. Vooral niet voor de aantallen pakketjes die een normaal huishouden per jaar ontvangt.
Over smaak valt te twisten; ik heb zelf genoeg brievenbussen gezien die niet om aan te zien zijn.
(heb bijvoorbeeld persoonlijk niets met van die Engelse modellen)

Niet iedere tuin is ook geschikt voor een pakketbrievenbus. Bij mij zelf thuis bijvoorbeeld zou ik het ook niet willen hebben. (zou te prominent aanwezig zijn in mijn tuin) Ik zou bijvoorbeeld kiezen voor een wandmodel zonder brievenbusgedeelte aangezien ik mijn post toch liever gewoon door de gleuf in mijn deur wil ontvangen. (maar hoe lelijk vind je het staan zoals bij de woning in het filmpje?)

Dat is ook de reden waarom we meerdere modellen gemaakt hebben en diverse kleuren beschikbaar gemaakt. Zoveel mensen, zoveel wensen!
http://www.pakketbrievenbusshop.nl Pakketbrievenbussen en normale brievenbussen
http://www.metalpoint.nl Online metaalproducten op maat.

Re: Pakketbrievenbus

10
henk-k schreef:Het idee is goed hoor en die bus zou me niets kunnen schelen. Wij zijn gezegend met hele goede buren en ik vind het heel makkelijk dat ik 's avonds bij thuiskomst de pakketten nog even af kan halen.

Het grootste probleem zit hem denk ik bij de vervoerders. Hier komt:

PostNL 4-5 x per week
Fedex 1-2 x per week
DHL 1-2 x per week
Trans-mission 2-3 x per week
GLS 0-1 x per week
DPD 1 x per week
UPS 1 x per maand

Palletzendingen tel ik maar niet mee, die gaan niet in die bus passen ;)

Het lijkt mij erg lastig om met al die aparte vervoerders tot een universeel systeem vwb aftekenen te komen. Afgezien van het feit dat dus alleen de eerste op een dag er een pakket in kan afleveren. Die handtekening is al een wassen neus sinds de invoering van die handhelds, de krabbels die ik daar op zet lijken in de verste verte niet op mijn handtekening. Een scansysteem met een barcode lijkt me dus een goede oplossing.
Het lijkt mij ook niet dat dit bedoeld is voor bedrijven (zijn er toch altijd?) maar voor consumenten die overdag op het werk zijn.

Re: Pakketbrievenbus

11
Wat zijn de juridische consequenties van zo'n machtiging?

Stel ik geef vervoerder X een machtiging om af te leveren in mijn brievenbus zonder handtekening. Vervoerder X zal uiteindelijk beweren de zending afgeleverd te hebben, maar ik heb bijv. niets in mijn pakket-brievenbus ontvangen.

De verzender zal zich beroepen op de machtiging die ik heb afgegeven (wij hebben afgeleverd, handtekening was niet nodig ivm machtiging). De webwinkel moet bewijzen dat er iets is afgeleverd, uiteindelijk kan de winkel niet bewijzen dat de vervoerder iets heeft afgeleverd in de pakketbrievenbus. Juridisch gevolg, dat de webwinkel alsnog aansprakelijk is?

Maar aan de andere kant, webwinkel heeft verzonden met handtekening voor ontvangst. De klant heeft buiten de webwinkel om een machtiging met de vervoerder gemaakt. (mag dat uberhaupt? Vervoerder heeft geen contract/overeenkomst met klant webwinkel.)

Als webwinkel is je standpunt dan natuurlijk dat je niet over gaat tot vergoeding omdat jij met een handtekening voor ontvangst hebt verzonden en de klant afzonderlijk iets afspreekt met vervoerder.

Dus wie betaald het 'verloren' pakketje in dit geval?

Re: Pakketbrievenbus

12
Ik had het er toevallig deze week nog met iemand over dat het onlogisch is dat in elk (nieuw) huis nog een traditionele brievenbus geplaatst wordt, terwijl we steeds minder post versturen, en er voor het ontvangen van pakketten nog geen goede oplossing is.

Ik vind jullie initiatief dus wel welkom. Ik weet niet zeker of jullie oplossing het nou al helemaal is e of de markt er al helemaal rijp voor is. Maar het zijn wel dit soort ontwikkelingen die de markt langzaam maken.

De al genoemde praktische bezwaren onderschrijf ik echter wel. Uiteindelijk denk ik dat een dergelijke oplossing toch alleen echt zal slagen met een (voldoende veilige) toegang voor pakketbezorgers.
Wat tekenen betreft, veel pakketten worden door mijn buren in ontvangst genomen. Dan heb ik ook niet voor ontvangst getekend. Het lijkt me zelfs belangrijker dat de pakketbezorgers aantoont het afgeleverd te hebben dan dat ik teken voor ontvangst. Een chiplezer op de kast en een pasje met chip voor pakketbezorgers zou dus twee vliegen in een klap betekenen: en toegang voor de vervoerder en elektronische verificatie dat, door wie, en wanneer een pakket is afgeleverd.
Maar daar heb je dus samenwerking met pakketbezorgers voor nodig.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Pakketbrievenbus

13
Wat zijn de juridische consequenties van zo'n machtiging?
Juridisch kan je er inderdaad niet heel veel mee, maar dat geld ook voor die handtekening die door "de buurman" gezet is?? Je hebt beide geen poot om op te staan, echter de vervoerder zal in dit traject tot op het bot uitzoeken en de chauffeur zal met een goed verhaal moeten komen waar dat pakket dan wel is. Wat is er gebeurd?? Er zal dan duidelijk braakschade moeten zijn aan de pakketbrievenbus of compleet verdwenen moeten zijn (gestolen??) Zo niet, dan zet hij dus wel zijn baan op het spel. Indien de chauffeur dus in goed overleg (hij komt regelmatig bij je om pakketten te bezorgen) een afspraak met je hebt gemaakt dat hij het pakket in je box legt, dan komt dat wel goed. In Amerika is men er al wel wat verder mee bij UPS (heb net contact met ze gehad); daar kan inmiddels wel zonder handtekening afgeleverd worden, wil je toch een handtekening, dan moet je daar dus extra voor betalen. (eigenlijk net als bij Postnl; daar moet je ook extra betalen als je een handtekening wilt hebben)
http://www.pakketbrievenbusshop.nl Pakketbrievenbussen en normale brievenbussen
http://www.metalpoint.nl Online metaalproducten op maat.

Re: Pakketbrievenbus

14
Ik had het er toevallig deze week nog met iemand over dat het onlogisch is dat in elk (nieuw) huis nog een traditionele brievenbus geplaatst wordt, terwijl we steeds minder post versturen, en er voor het ontvangen van pakketten nog geen goede oplossing is.
Hier zijn we mee bezig, echter dat is niet meer de consument, maar meer de zakelijke markt; gesprekken hier over zijn al gaande met projectontwikkelaars. (http://www.post-point.nlhoudt zich daar meer mee bezig)
http://www.pakketbrievenbusshop.nl Pakketbrievenbussen en normale brievenbussen
http://www.metalpoint.nl Online metaalproducten op maat.

Re: Pakketbrievenbus

15
Waarom maak je het eigenlijk zo ingewikkeld met de drieledige samenstelling pakket+brieven+bus en de vierledige samenstelling pakket+brieven+bus+shop? Je moet dan meerdere concepten "laden", zoals wij marketeers het noemen.

Je demo-video doet dat ook al, want die laat met de fietsende postbode duidelijk een bijzaak zien: “Kijk, gewone brieven passen ook in de pakket+brieven+bus van pakket+brieven+bus+shop.”

Gewoon een pakketbus in de markt zetten zou wel eens sterker kunnen zijn.
StoreCore.io

Re: Pakketbrievenbus

16
Diverse mogelijkheden bekeken, sommige domeinnamen waren al bezet.
Uiteindelijk met een marketingbedrijf uitgekomen op deze naam.

We willen ons ook weer niet helemaal alleen richten op de pakketboxen, we hebben immers ook normale brieven bussen en dus de combinatie van brievenbus en pakketbox welke gescheiden van elkaar zijn; er zal dus geen post bij pakketbox in komen aangezien anders de pakketvervoerder daar toegang toe hebben.
http://www.pakketbrievenbusshop.nl Pakketbrievenbussen en normale brievenbussen
http://www.metalpoint.nl Online metaalproducten op maat.

Re: Pakketbrievenbus

17
Pakketbrievenbusshop schreef:Uiteindelijk met een marketingbedrijf uitgekomen op deze naam.
Nou, dan zal het vast vanzelf goed komen …
Pakketbrievenbusshop schreef:[…] ben ik druk op zoek naar manieren te vinden om bekendheid te krijgen. Hoe lastig dat is, ben ik inmiddels ook wel achter met name om het feit dat we een product in de markt proberen te zetten wat relatief onbekend is.
… Oeps, dus toch niet.

Ik denk dat je dat toch eens moet omdenken.
StoreCore.io

Re: Pakketbrievenbus

18
Ik zeg het wellicht verkeerd; het product is nieuw en heeft uitleg nodig. (kijk maar naar mijn antwoorden op de opmerkingen van bovenstaande reacties) We moeten heel goed uitleggen voor wie een pakketbox wel en voor wie het niet een interresant product is. Dat is lastig. Als jij een thuiswerker bent, ja wat moet je er dan mee? Ontvang je gemiddeld meer dan 1 bestelling per dag? Wat dan? 2 stuks aanschaffen? Denk het ook niet.
Het is nou eenmaal niet een product wat iedereen meteen nodig heeft. Maar stel je gaat verhuizen en je moet toch een brievenbus aanschaffen, wellicht maakt die ene klant; als die het principe goed begrijpt omdat we hem dat op de juiste mannier duidelijk hebben kunnen maken, toch de keuze heeft gemaakt om een gecombineerde pakketbrievenbus aan te schaffen, dan hebben we ons doel bereikt.

Hoe die marketing mannen er voor zorgen dat onze website bovenaan komt t.o.v. de conculega's (tegen een zo laag mogelijke kosten) dat laat ik graag aan hun over.
http://www.pakketbrievenbusshop.nl Pakketbrievenbussen en normale brievenbussen
http://www.metalpoint.nl Online metaalproducten op maat.