Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
lottecarlijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 april 2014

webshop bouwen, hosten op one.com

16 april 2014

Ik ben van plan om een webshop te beginnen. Domeinnaam is al geregistreerd en ik heb een account op one.com waar ik de webshop wil hosten.
Op welke site bouw ik nu eenvoudig (en het liefst gratis) een webshop die ik vervolgens kan koppelen aan mijn eigen domein? Ik werk graag met bestaande templates aangezien ik geen techneut ben.
Wie kan mij hierbij helpen?
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: webshop bouwen, hosten op one.com

16 april 2014

Als je geen techneut bent raad ik je eerder aan een webwinkel te huren in plaats van zelf iets te bouwen. Dat vergt namelijk toch een bepaalde basis kennis. Als je het goed wilt doen vergt het nog wel wat meer dan basis kennis. Een huurwinkel kan iedereen, ook zonder technische kennis.
 
pantastic
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 maart 2014

Re: webshop bouwen, hosten op one.com

17 april 2014

tenzij je een buitenlandse (amerikaanse) winkel wilt beginnen, kun je beter kijken naar nederlandse hosting. one.com staat erom bekend dat ze behoorlijk traag zijn, downtimes hebben etc. snelheid is belangrijk, niet alleen voor je bezoekers maar ook voor je SERP/SEO.

qua software ligt het er maar net aan hoeveel producten je wilt, welke verzend- en betaalmogelijkheden je wilt aanbieden, welke vrijheden je wilt etc.
 
lottecarlijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 april 2014

Re: webshop bouwen, hosten op one.com

17 april 2014

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben van plan om onder de 100 producten te blijven. Voor wat betreft betalingen wil ik in ieder geval Ideal.
Rudy, welke sites om een webwinkel te huren zou je aanbevelen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mark B
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 november 2013

Re: webshop bouwen, hosten op one.com

19 april 2014

Ik zou een VPS (virutal private server) huren, kost circa €20,- per maand bij bijv. Strato.

Ik gebruik zelf het softwarepakket OpenCart, is binnen 10 minuten opgezet. Zelf ben ik geen voorstander van gehuurde webshops, vindt ze vaak cheap eruitzien. Met bijv. OpenCart kan je voor een klein bedrag zeer prof. templates kopen en deze heel gemakkelijk wijzigen via het administratie paneel.

Als je hulp nodig heb bij het opzetten van een OpenCart webshop stuur maar even een pb.
 
Gebruikersavatar
easywebshop
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2013

Re: webshop bouwen, hosten op one.com

21 april 2014

welke sites om een webwinkel te huren zou je aanbevelen?
Wij zouden onszelf aanbevelen :-) maar kijk vooral goed rond. Op dit forum kan je alle aanbieders terugvinden.

Ze hebben allemaal wel een gratis probeerversie.

Voordelen van huren:
- Met de software bouw je je webshop zelf op een gebruiksvriendelijke - niet technische - manier.
- De webhosting, een domeinnaam, support, back-ups en onderhoud zijn inbegrepen.
- Veel mogelijkheden voor een beperkt budget

Nadelen:
- Geen maatwerk, als je iets speciaal wil zijn er beperkingen.
- Niet voor grote webshops (meer dan €1.000.000 jaaromzet)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht