Redelijk aantal bezoekers p/d matig conversie

1
Beste allen,

De webshop die wij overgekocht hebben runnen wij nu ongeveer 1 1/2 maand. Gemiddeld 200/250 bezoekers per dag met 2/3 bestellingen per dag en soms zelfs niets. Onze producten bieden wij ook aan op Bol daar komt gemiddeld 1 tot 3 bestellingen per week uit. Wij willen dit natuurlijk verhogen maar hebben geen idee hoe. Misschien ligt het aan de inhoud van de shop?
Adverteren doen wij via Beslist en zo kunnen wij prijzen in de gaten houden en eventueel aanpassen. Op Google staan we wel hoog. Daarom houden we onze shop iedere dag up to date met zoekwoorden e.d. Ook hebben we een blogsite waarop ik artikelen schrijf die verwijzen naar de shop. En nu de conversie verbeteren, maar hoe?
Heeft iemand nog tips of ideeen voor ons?

Bij voorbaat dank!

Gr. Marian (http://www.woonaccessoires-online.nl)

Re: Redelijk aantal bezoekers p/d matig conversie

2
De product pagina is erg druk..
Het kan helpen om meer focus op je bestel knop te leggen.

Eigenlijk wil je op de uiteindelijk product pagina maar 1 ding, en dat is het product verkopen.
Sommige sites laten daarom op een product pagina heel veel informatie weg. Menu's weg, aanbiedingen weg, etc...

Op jullie pagina staat zo veel informatie dat ik gek wordt; en op veel kan klikken maar niet op de bestelknop..Een simpele fix is de knop groter maken met een andere kleur. Een betere fix is het geheel opnieuw ontwerpen

Wat volgens mij ook een HELE grote conversie-killer is dat ik niet makkelijk kan zien wat de totale kosten van mijn bestelling zijn. Ik wil direct zien wat het kost, inclusief verzendkosten etc..Ik zie wel dat je het rechts vermeld, maar ik wil het zien VOORDAT ik gegevens ga invullen..

Je zou in je google analytics goed moeten kijken wanneer mensen uitstappen. Op de overzichtspagina? de productpagina? de betaalpagina? accountpagina?
Alles geeft jouw informatie waar je moet verbeteren..
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Redelijk aantal bezoekers p/d matig conversie

5
Ik heb je website bekeken, en zie direct een aantal verbeterpunten die je conversie kunnen verbeteren. Ik benoem alleen de drie wat mij betreft belangrijkste verbeterpunten.

1) Omschrijvingen per product toevoegen. Naast dat de bezoeker beter geïnformeerd moet worden, is dit ook van groot belang voor de vindbaarheid in zoekmachines. Op dit moment, met op de meeste pagina's enkel de kleur van een artikel en bijvoorbeeld de afmetingen, is dit totaal niet bruikbaar voor zoekmachine spiders, en zal je dus nooit hoog in Google gaan komen met de product pagina's. Bezoekers worden ook niet geïnformeerd, en zullen dan minder snel tot bestellen overgaan. Dit lijkt mij eerste prioriteit om op te lossen.

2) Meer foto's toevoegen per product. Ik heb een aantal productpagina's bekeken, maar zie overal slechts 1 foto staan. Dit is tezamen met de ontbrekende omschrijving een directe oorzaak van de lage conversie. Laat bij voorkeur foto's zien van diverse kanten, zodat een klant een goed beeld krijgt van hoe het eruit ziet. Ook vind ik dat de foto op de productpagina een stuk groter mag worden weergegeven. Goed informeren is enorm belangrijk, en dat gebeurt nu echt onvoldoende.

3) De website is te druk. Wat ik je aanraad is de rechter sidebar weg te laten. Dan is er meer ruimte voor presentatie van je producten, en is het algehele beeld een stuk rustiger. De info die nu rechts staat kan naar links, en eventueel kan je ook wat onderdelen weg laten. De lijst zoektermen, de aanbieding en het nieuwe product voegen wat mij betreft niets toe. Het nieuwe product staat bovendien ook nog een keer in de linker balk. Ik raad je aan die ook te verwijderen. Het geeft alleen maar afleiding.


Tip: Het Thuiswinkel Waarborg logo kan je vervangen door het normale logo in plaats van het aspirant logo. Sinds kort mogen ook aspirant leden het gewone logo tonen van Thuiswinkel.org. Hoewel van minimale invloed lijkt mij het woord "Aspirant" in het huidige logo niet in je voordeel te werken.

Re: Redelijk aantal bezoekers p/d matig conversie

6
Beste Allen,

Iedereen bedankt voor de duidelijke tips.
Wij gaan er zeker wat mee doen.
Met de productbeschrijving en foto's gaan we nu als eerste aan de slag.
Het is alleen jammer dat wij deze shop gekocht hebben en wij hem niet zelf kunnen wijzigen.
Dus iedere verandering in de layout kost geld....

Maar hier kunnen wij zeker verder mee!

Bedankt allen en een fijne 2e paasdag!

Groeten, Marian

Re: Redelijk aantal bezoekers p/d matig conversie

9
Ik sluit me volledig aan bij Rudy hierboven. Verder is het handig om te weten dat de meeste bezoekers alleen kijken naar informatie 'above the fold', of terwijl de bovenste helft van de pagina die wordt weergegeven zonder te scrollen.

Dat betekent dat op dit moment veel mensen het Thuiswinkel Waarborg niet eens te zien krijgen. Probeer deze eens een prominentere plek te geven.