Beslist.nl verwijdert (!) shopreviews ouder dan 12 maanden

1
Worden bij jullie ook alle reviews ouder dan 12 maanden verwijdert? Op mijn pagina zijn ze niet meer te zien bij de shopreviews. Ook als ik inlog bij Beslist.nl, zie ik ze niet meer.

Volgens mij is dit het gevolg van een recente wijziging. De pagina is sowieso onlangs helemaal vernieuwd (geen verbetering in mijn ogen, je ziet o.a. minder snel het verschil tussen positieve en negatieve reviews).

Ik heb ze hier onlangs over gemaild, toen kreeg ik een mailtje terug waarin geen antwoord werd gegeven op mijn vraag:
Bedankt voor uw bericht.
Zoals we het eerder bij u bekend hebben gemaakt (onze e-mail van woensdag 19-3-2014), er is sinds kort een nieuwe shopreview pagina op Beslist live gegaan.
In de betreffende e-mail stond vermeld:

“Uw beoordeling

De beoordeling van uw webshop en de periode waarin u actief bent op beslist.nl worden op de nieuwe pagina prominenter getoond. Uw beoordeling wordt echter ook anders bepaald. In de nieuwe situatie wordt de beoordeling bepaald aan de hand van de minimaal 25 reviews die u in de afgelopen 12 maanden heeft gekregen. Indien u minder dan 25 reviews heeft wordt er gekeken naar de afgelopen 24 maanden. Beschikt uw webshop niet over 25 reviews die in de afgelopen 24 maanden zijn geplaatst dan wordt er geen beoordeling getoond. De beschikbare reviews over de afgelopen 24 maanden zijn wel zichtbaar.

Het Topwinkel keurmerk

In de oude situatie werd u vanaf 10 reviews met een gemiddeld cijfer van 7,5 of hoger als Topwinkel aangemerkt. Dit keurmerk komt in het nieuwe design te vervallen en zal spoedig in een nieuwe vorm terugkomen. U wordt hier binnenkort over geïnformeerd.

Uw reactie op een review

Via https://cl.beslist.nl/shop/reviews/ heeft u de mogelijkheid om te reageren op reviews die over uw webshop worden geplaatst. Nadat u uw reactie heeft geplaatst wordt de discussie direct gesloten. Voor beide partijen is het dan niet meer mogelijk om te reageren. Daarnaast is het in de nieuwe situatie niet meer mogelijk dat een andere bezoeker zijn reactie toevoegt aan een bestaande review. Doel van deze wijzigingen is het voorkomen van ellenlange discussies.

Detailpagina
Reviews worden steeds belangrijker op beslist.nl, zoals ook te zien is in de nieuwe opzet van de shopreview pagina. Naast de shopreview pagina zullen reviews ook op de detailpagina, de pagina waar consumenten de productdetails kunnen bekijken en de aanbieders van een product kunnen vergelijken, een prominentere rol gaan spelen. Over deze nieuwe detailpagina ontvangt u op donderdag 20 maart aanvullende informatie.
Indien u meer informatie wenst of vragen heeft over de nieuwe shopreviewpagina dan kunt u contact opnemen via sales@beslist.nl of 026-3190410. “



Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wat vinden jullie hiervan? Is dit ook bij jullie pagina op Beslist?

Ik baal er nogal van. Reviews verzamelen is niet eenvoudig. Ik snap overigens ook niet waarom Beslist waardevolle (door gebruikers gegenereerde!) content wegmikt.
Linkbuilding voor webwinkels

Re: Beslist.nl verwijdert (!) shopreviews ouder dan 12 maand

3
Het is wel opvallend dat Beslist hierin het gedrag van Google overneemt. Zie ook onze Google review-site http://www.google.nl/shopping/seller?q= ... j.nl&hl=nl

Maar inderdaad; beoordelingen van >1jaar zijn niet meer representatief voor de prestaties in het nu.

Overigens zijn volgens mij best wel veel mensen de afgelopen maanden teleur gesteld in Beslist.nl
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Beslist.nl verwijdert (!) shopreviews ouder dan 12 maand

4
Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met Beslist.
Het is rendabel maar je hebt uiteraard(?) geen inspraak in beslissingen.

Ik kreeg ook bericht:
Voor de nieuwe detailpagina geldt dat u uitsluitend een positie bij de top 8 webshops kunt verwerven wanneer u over een totaalbeoordeling beschikt. Deze totaalbeoordeling ontvangt u wanneer u 25 reviews of meer in de afgelopen 2 jaar hebt gekregen. Op dit moment heeft uw webshop minder dan 25 reviews, hierdoor valt uw webshop automatisch buiten de top 8.

Om het aantal reviews snel te verhogen adviseren wij u om uw klantenbestand te vragen om een review over uw webshop te plaatsen. Daarnaast kunt u klanten na aankoop van een product vragen om uw webshop te beoordelen. Verder kunt u via Facebook, Twitter en andere Social media oproepen tot het plaatsen van reviews.
Klopt, ik vraag ook geen review op Beslist maar op The Feedbackcompany waar we al ruim 1.300 reviews hebben. Ik heb geen behoefte om reviews te krijgen op Beslist.nl maar je wordt aardig in een hoekje gedrukt zo...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beslist.nl verwijdert (!) shopreviews ouder dan 12 maand

6
Voor webwinkeliers die hun leven beteren na veel slechte reviews te hebben ontvangen is het positief, maar van mij zou het dan eigenlijk juist mogen blijven staan. Je bent niet alleen zo goed als je laatste jaar toch? Ik verzamel reviews via eKomi, maar zou er op zijn zachtst gezegd niet blij mee zijn als ze daar alles ouder dan 1 jaar gaan verwijderen. Volume is juist de kracht naar mijn idee.

Beslist.nl moet sowieso oppassen. Ze beginnen een beetje sterallures te krijgen de laatste tijd. Er worden achter elkaar eenzijdig wijzigingen doorgevoerd die eigenlijk nooit voordelig zijn de aangesloten webwinkels. Prijsverhogingen, andere klik berekeningen en nu dit weer . Dat kan nooit lang goed gaan op deze manier. Ze moeten het wel van de webwinkels hebben...

Re: Beslist.nl verwijdert (!) shopreviews ouder dan 12 maand

9
Lees net het artikel over de klachten bij Beslist.

Ben het er volkomen mee eens; als je ze mailt krijg je altijd een vaag antwoord, of inderdaad geen antwoord op je vraag.

Sowieso heeft mijn bedrijf een review module die iemand krijgt na aankoop van een product. Ze kunnen beter in die mogelijkheid een samenwerking zoeken. Nu vraag ik eerst automatisch aan de klant een review na zijn aankoop en ik moet ook nog eens gaan scharrelen voor reviews bij beslist? De meeste consumenten zijn hiertoe niet bereid natuurlijk.

Verder viel het mee op (wat ik overigens echt belachelijk vind):

Een pop-up click betaal je dus gewoon ook al voor. In Google analytics wordt de bezoeker dus doorgestuurd naar je site (je ziet hem staan bij realtime bezoekers). Maar in de praktijk is de bezoeker dus gewoon nog helemaal niet op je site en zit gewoon nog op beslist.nl. Je betaalt dus voor het doorsturen van de bezoeker; maar hij wordt bij een pop-up klik nog helemaal niet doorgestuurd. Correct me if i'm wrong maar ik zie dit echt als betalen voor een niet geleverde dienst. Veel mensen willen natuurlijk even 'alle shops vergelijken'. Dat geeft natuurlijk niet, maar laat mij dan niet betalen voor een nog niet geleverde dienst.

Gr,
ES01

Re: Beslist.nl verwijdert (!) shopreviews ouder dan 12 maand

10
Doet me denken aan een fijne sinasappel.
Zolang mogelijk wringen dat er heerlijk sap (Euro's) uit komen zonder de schil of andere restjes. (klachten)
Typisch voorbeeld van een bedrijf wat is opgekocht door een investeringsclub welke wil uitknijpen(return on investment) en goed in de etalage zetten. (groeimodel & naamsbekendheid.)

Je moet dan precies op tijd de boel verkopen; net voordat er serieus veel klanten vertrekken.

Zo, even een zure reactie waar ik helemaal aan toe was. :P
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Beslist.nl verwijdert (!) shopreviews ouder dan 12 maand

11
Precies.

Kijk niemand gaat weg omdat het kennelijk euro's oplevert. Maar de beredenering van een klik klopt gewoon niet. Een CPC is als iemand daadwerkelijk op mijn site land en niet als iemand een popup-spandoek van beslist ziet met: 'he kijk piet is het goedkoopst'. Ja leuk; maar ik wil toch nog even bij de rest kijken. En dan heb jij al betaalt voor je pop-up klik die 0-betekenis heeft.

Gr,
ES01

Re: Beslist.nl verwijdert (!) shopreviews ouder dan 12 maand

12
Ik ben het er niet mee eens dat het onmogelijk is om reviews te krijgen op andere websites als je ook al gebruik maakt van een reviewpartners als The Feedback Company, Trustpilot of Kiyoh. Dit is echt een kwestie van goed omgaan met je klanten en ze een wow-ervaring geven. Ik mail klanten zo nu en dan met de vraag of ze me willen helpen met een review. Bijvoorbeeld als ik voor een klant heb uitgezocht bij welke concurrent ze een vervangende springmat (die ik niet altijd kan leveren) kunnen kopen voor hun trampoline. Klanten verwachten dit niet van je en waarderen het.
Na zo'n actie kun je prima om een review vragen op een site als Beslist en een deel van deze klanten zal dit ook daadwerkelijk voor je doen.
Linkbuilding voor webwinkels