Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
HardBassBoom
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2014

Webshop vragen

05 mei 2014

Hallo Allemaal,

Ik heb een aantal belangrijke vragen. Ik ben van plan om een nieuwe webshop te gaan starten doormiddel van Dropshipping.
  • 1. Inkoopsprijs
    Als je goede duidelijke afspraken hebt met de leverancier van producten, kan het dan lager liggen door middel van een btw nummer?

    2. BTW
    Moet je je aan de verkoopprijs van de leverancier houden ook als je goedkoper kan inkopen of als je duidelijke afspraken hebt hoeverre mag je dan onder de verkoopprijs zitten.
Ik ken een webshop die heeft afgesproken dat die 20% onder de verkoopprijs mag zitten is dit standaard voor een webshop of eigen afspraken?
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Webshop vragen

05 mei 2014

Je eerste vraag snap ik niet helemaal. Met een BTW nummer krijg je in ieder geval geen korting of iets dergelijks. Als je jezelf inschrijft bij de KvK krijg je automatisch een BTW nummer. Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat je BTW mag verrekenen als je een BTW nummer hebt, maar dat is standaard bij je zakelijke inkopen, en dus niet iets waar je een voordeel uit kan halen.

De tweede vraag zal je niet hier maar aan je leverancier moeten vragen.
 
HardBassBoom
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2014

Re: Webshop vragen

05 mei 2014

Je eerste vraag snap ik niet helemaal. Met een BTW nummer krijg je in ieder geval geen korting of iets dergelijks. Als je jezelf inschrijft bij de KvK krijg je automatisch een BTW nummer. Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat je BTW mag verrekenen als je een BTW nummer hebt, maar dat is standaard bij je zakelijke inkopen, en dus niet iets waar je een voordeel uit kan halen.

De tweede vraag zal je niet hier maar aan je leverancier moeten vragen.
Wat ik bedoelde is dat er bij sommige leveranciers producten kunt inkopen tegen een lagere prijs als je een btw nummer hebt. Maar ik snap het dat het niet bij elke leverancier kan.

Nu je het toch over BTW verrekenen hebt, wat is de standaard procedure hiervan?

En wat betreft de 2e vraag. Ik bedoelde de verkoopmarge inderdaad. Dus dat verschild per leverancier.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Webshop vragen

05 mei 2014

Een btw nummer heeft niets te maken met kortingen. Je krijgt een btw nr bijv. na inschrijving bij de KvK. Je bent een onderneming en moet btw afdragen.

Eventueel is je btw nummer bijv. nodig wanner je in het buitenland inkopen doet en de btw wordt verlegd. Dat is géén korting, slechts een verlegging van de btw.

Wellicht dat je een leverancier/groothandel hebt gezien die aangeeft 'koop in met btw nummer en krijg korting' dan zou ik dat erg vreemd vinden. Dan levert deze 'groothandel' in ieder geval ook aan consumenten en krijg je slechts korting omdat je een onderneming bent.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
HardBassBoom
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2014

Re: Webshop vragen

05 mei 2014

Een btw nummer heeft niets te maken met kortingen. Je krijgt een btw nr bijv. na inschrijving bij de KvK. Je bent een onderneming en moet btw afdragen.

Eventueel is je btw nummer bijv. nodig wanner je in het buitenland inkopen doet en de btw wordt verlegd. Dat is géén korting, slechts een verlegging van de btw.

Wellicht dat je een leverancier/groothandel hebt gezien die aangeeft 'koop in met btw nummer en krijg korting' dan zou ik dat erg vreemd vinden. Dan levert deze 'groothandel' in ieder geval ook aan consumenten en krijg je slechts korting omdat je een onderneming bent.
Net wat ik dus dacht. Ik heb eerder bij een webshop gewerkt en die kon tegen een inkoopprijs producten kopen maar dan denk ik dat het op eigen afspraak en contract was afgesproken.
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Webshop vragen

05 mei 2014

Als ik bij een leverancier niet tegen inkoopprijs producten kan inkopen wat voor nut heeft het dan? :lol:
 
HardBassBoom
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2014

Re: Webshop vragen

07 mei 2014

Als ik bij een leverancier niet tegen inkoopprijs producten kan inkopen wat voor nut heeft het dan? :lol:
Dat was dus mijn vraag, of dat ook kon.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Webshop vragen

07 mei 2014

Als ik bij een leverancier niet tegen inkoopprijs producten kan inkopen wat voor nut heeft het dan? :lol:
Dat was dus mijn vraag, of dat ook kon.
Je kunt overal voor inkoopsprijs kopen, ook bij de bakker, de slager en de Gamma.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Webshop vragen

07 mei 2014

Omdat iedere inkoopsprijs verschillend is, kan je alles wel aanmerken als inkoopsprijs ja. De prijs waarvoor je inkoopt.

Ik denk dat TS een inkoopsprijs bedoelt van de gamma bij de fabrikant. TS wilt niet de consumentenprijs als inkoopsprijs betalen bij de gamma, maar die van de fabrikant.
 
HardBassBoom
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2014

Re: Webshop vragen

07 mei 2014

Omdat iedere inkoopsprijs verschillend is, kan je alles wel aanmerken als inkoopsprijs ja. De prijs waarvoor je inkoopt.

Ik denk dat TS een inkoopsprijs bedoelt van de gamma bij de fabrikant. TS wilt niet de consumentenprijs als inkoopsprijs betalen bij de gamma, maar die van de fabrikant.
Je slaat de spijker op zijn kop.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht