ondernemersgids.nl fake of echt?

1
Goedemiddag,

Ik zat net even op mn analytics te kijken en zag iemand online die vanuit de KvK.nl kwam.
Leuk denk je dan, even later wordt ik gebeld door ondernemersgids punt nl...

Of ik nog steeds akkoord ben met de overeenkomst van 200,- voor een jaar op hun site?
Ik denk nog, ik ken ze niet.
Vervolgens komt er heel snel de mededeling dat het volgende gesprekje " even " opgenomen wordt.
En jawel of ik akkoord ga met een verlenging van een jaar voor ongeveer 200 euri..

Toen maar geroepen dat dit niet de bedoeling was, en dat ik deze club in het geheel niet ken..
De man aan de andere kant was snel overtuigd en zou de administratie nog even contact op laten nemen..

Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf, het klink mij als pure oplichting in de oren.
wellicht (hoop ik) heb ik het verkeerd, maar krijg een erg slecht gevoel bij het gesprek van net,,

Ik dacht, ik deel het even.
Tino Buuron

http://www.waltin.nl

Re: ondernemersgids fake of echt?

2
Als je onderbuikgevoel een slecht gevoel geeft dan is het meestal ook zo. €200,- voor het opnemen in een één of andere ondernemersgids wat niemand kent en/of leest?

Niet doen! Dat geld kun je beter besteden.

Re: ondernemersgids fake of echt?

3
Om welk bedrijf gaat het exact?

Wat je zojuist ervaren hebt is namelijk acquisitiefraude. Ze vragen je of je de bestaande advertentie zou willen verlengen. Wat je ook zegt, je krijgt altijd een rekening. Zeg je nee, dan bevestig je dat je een advertentie had en krijg je een nota voor het afgelopen jaar. Deze methode hanteren is strafbaar. Echter zijn het vaak wel volhardende bedrijven die gelijk een incassobureau inschakelen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: ondernemersgids.nl fake of echt?

8
Mijn tactiek bij deze boeven:
-eerst driemaal vragen naar de naam van het bedrijf, het desnoods laten spellen.
-dan zeggen dat je het bedrijf niet kent en dat je er geen relatie mee hebt
-vaststellen dat je in het Bel-me niet register staat en dat ze je ook in het geheel niet hadden mogen bellen.
-zeggen dat je het gesprek beëindigt en dat dan ook direct doen.

Re: ondernemersgids.nl fake of echt?

9
BertB schreef:Mijn tactiek bij deze boeven:
-eerst driemaal vragen naar de naam van het bedrijf, het desnoods laten spellen.
-dan zeggen dat je het bedrijf niet kent en dat je er geen relatie mee hebt
-vaststellen dat je in het Bel-me niet register staat en dat ze je ook in het geheel niet hadden mogen bellen.
-zeggen dat je het gesprek beëindigt en dat dan ook direct doen.
Ik begin altijd bij stap 4...

De hier besproken website is overigens offline gehaald.

Re: ondernemersgids.nl fake of echt?

10
ik neem tegenwoordig nummer onbekend niet eens meer op. 99% van de mensen zonder nummerherkenning proberen je links- of rechtsom iets aan te smeren.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: ondernemersgids.nl fake of echt?

12
Wie heeft er tegenwoordig nou geen nummerherkenning? Naar mijn idee alleen als je iets te verbergen hebt. Bovendien, die ene klant die ik evt zou verliezen weegt niet op tegen alle telefoontjes van mensen die me iets willen verkopen. Al helemaal omdat mijn nummer doorgeschakeld wordt naar mijn mobiel en ik dus betaal voor het ontvangen van gesprekken.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: ondernemersgids.nl fake of echt?

14
De zakelijke lijnen neem ik altijd op, ook anomiem. Vaste telefoon hebben we thuis niet, althansniet aangesloten, dus daar valt weinig op te nemen. Mijn mobiel neem ik soms wel en soms niet op, meestal is het inderdaad iemand die iets wil verkopen. Ik bel zelf trouwens ook anoniem met mijn mobiel. Ik bel regelmatig klanten en die hebben mijn 06 nummer niet nodig ;)

Re: ondernemersgids.nl fake of echt?

15
Het Varaantje schreef:Wie heeft er tegenwoordig nou geen nummerherkenning? Naar mijn idee alleen als je iets te verbergen hebt. Bovendien, die ene klant die ik evt zou verliezen weegt niet op tegen alle telefoontjes van mensen die me iets willen verkopen. Al helemaal omdat mijn nummer doorgeschakeld wordt naar mijn mobiel en ik dus betaal voor het ontvangen van gesprekken.

Dit klopt niet helemaal, er zijn ook grote bedrijven die geen nummerherkenning hebben omdat zij de "ongewenste" inkomende telefoontjes niet wensen. Stel je voor je hebt meer dan 100.000 klanten en elke dag wordt er gebeld met een vraag, dan wil je dit graat filteren en/of indelen in tickets.

Nog een tip (offtopic), kijk eens naar Vodafone VastOpMobiel. Hier betaal je per maand een vast (klein) bedrag voor het locale nummer en verder geen gesprekskosten voor inkomende gesprekken.
Met vriendelijke groet,
Olaf Lederer

Webshop met WordPress en WooCommerce

Re: ondernemersgids.nl fake of echt?

16
finalwebsites schreef:
Het Varaantje schreef:.

Nog een tip (offtopic), kijk eens naar Vodafone VastOpMobiel. Hier betaal je per maand een vast (klein) bedrag voor het locale nummer en verder geen gesprekskosten voor inkomende gesprekken.
Daar ga ik eens naar kijken bedankt voor de tip. Kan ik dan mijn Ziggo telefoonnummer meenemen? In het begin was het niet zo'n probleem kreeg eigenlijk alleen maar email maar als ik nu mijn rekeningen bekijk gaat het toch wel in de tientjes zitten.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]