Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
laurenttwint
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 maart 2013
Contacteer:

Magento fout in afreken proces. HELP

15 mei 2014

Beste mede forummers,

Ik heb gisteren mijn shop geupdate van magento 1.8 naar 1.9. Allereerst moest ik de bug in het afreken proces stap 4 herstellen, dit had ik ook al gedaan toen ik 1.8 installeerde.

Nu heb ik vandaag gemerkt dat wanneer klanten het winkelmandje afrekenen de hele berekening goed gaat. echter is in de backend te zien dat het grand total een hoger bedrag is dan het bruto totale bedrag. Als de klant nu gaat afrekenen dan stuurd de shop het grand totaal naar de ideal provider en rekent de klant dus teveel af.

Ik kan nergens zien waar het fout gaat maar wel erg irritant.

Er komt ook niet elke keer het zelfde bedrag bij maar het ligt wel steeds rond de 3%

grand total 183,52 is bruto (zoals het hoort) 177,78
grand total 84,80 is bruto (zoals het hoort) 82,30
grand total 73,45 is bruto (zoals het hoort) 71,32

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

MVG
Laurent Twint
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

15 mei 2014

Zou het misschien dan hiermee te maken hebben bij 1.9?

Tax Calculation Fixes

Fixed price and dynamic price bundled products where the price is configured to include tax display prices correctly regardless of tax settings. (For example, customer's default tax rate is different from the origin tax rate.)

Resolved a one-cent rounding issue when Fixed Product Tax (FPT) is enabled and the option Apply Discount to FPT is set to Yes. (These options are available in the Admin Panel by going to System > Configuration > SALES > Tax > Fixed Product Taxes.)

Resolved issues with calculating the credit memo amount when FPT is discounted and the customer purchases more than one item.

En nog meer fixes zijn er uitgevoerd.

http://www.magentocommerce.com/knowledg ... ease-notes
 
laurenttwint
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 maart 2013
Contacteer:

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

15 mei 2014

.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

15 mei 2014

Handige bijdrage, bedoel we kunnen je wel helpen. Maar je zit telkens dus iets te wijzigen wat eventueel al gefikst is!
Ik heb gisteren mijn shop geupdate van magento 1.8 naar 1.9. Allereerst moest ik de bug in het afreken proces stap 4 herstellen, dit had ik ook al gedaan toen ik 1.8 installeerde.
Welke bug? Wat gaat er mis in stap 4? Waarom heb je die bug? Waardoor is die ontstaan?

Bedoel moet ik het op deze manier dan gaan doen? WAAR gaat het mis.

Je bent nooit van 1.8 naar 1.8.1 gegaan?
Nu heb ik vandaag gemerkt dat wanneer klanten het winkelmandje afrekenen de hele berekening goed gaat. echter is in de backend te zien dat het grand total een hoger bedrag is dan het bruto totale bedrag. Als de klant nu gaat afrekenen dan stuurd de shop het grand totaal naar de ideal provider en rekent de klant dus teveel af.
Welke files zijn er gewijzigd? Waarom?

En betaling gaat frontend goed, ook het betalen? Want je hebt het over als ze dan afrekenen de hele berekening goed gaat.

Staat subtotaal niet gewoon ingesteld zonder BTW? Krijg nu toch het idee dat het ergens een BTW issue is wat niet goed gaat in de backend.

Maar je kunt wel updaten, maar als je niet weet wat er geüpdatet wordt dan schiet het ook niet op. Daarbij raad ik aan om altijd eventjes te wachten met updaten i.v.m. bepaalde bugs en de oplossingen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
laurenttwint
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 maart 2013
Contacteer:

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

15 mei 2014

Toen ik 1.8 installeerde zat er een fout in stap 4 van het checkout proces. Als je op de knop verder klikte dan gebeurde er niets. Dit bleek een bekende bug te zijn en het toevoegen van een action aan de knop was de oplossing.

Ik ben inderdaad nooit overgestapt naar 1.8.1.

Nu ik 1.9 installeerde ging ik natuurlijk eerst die checkout procedure doorlopen om te kijken of dat goed werkte en ik had weer precies de zelfde fout. Ik heb dus ook die fout hier weer hersteld en dat werkte toen weer goed.

"Als de klant nu gaat afrekenen dan stuurt de shop het grand totaal naar de ideal provider en rekent de klant dus teveel af."

Zoals hierboven te lezen is doet de webshop alles goed zover de klant kan zien. de hele berekening in de checkout procedure klopt.

MAAR als de klant nu werkelijk gaat betalen dan stuurt de webshop het grand total bedrag naar de payment provider en alleen dat bedrag is dus te hoog.

In de backend kan ik dit bedrag zien, echter niet hoe magento dit bedrag opbouwd.
Misschien is het inderdaad een instelling maar ben heel benieuwd.

MVG
Laurent Twint
 
laurenttwint
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 maart 2013
Contacteer:

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

15 mei 2014

Ik heb nu eerst maar eens even mijn backup terug gezet van voor de update en gelukkig doet alles het weer goed. Straks maar even een test opstelling maken en dan kijken waar het fout gaat.

Natuurlijk zijn alle tip snog welkom en hou ik jullie hier ook op de hoogte..

MVG
Laurent Twint
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

16 mei 2014

Mag ik vragen welke paymentprovider je gebruikt?

P.S. ik zou het ook nog niet updaten voordat er problemen zijn opgelost. Zit het forum door te lezen, veel errors komen er naar boven. Ze fiksen het 1 en het ander begint te buggen... Typisch PHP :P
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

16 mei 2014

Ze fiksen het 1 en het ander begint te buggen... Typisch PHP
Dat heeft niets met PHP te maken maar met incompetente programmeurs. (en slecht testen)
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

16 mei 2014

Ze fiksen het 1 en het ander begint te buggen... Typisch PHP
Dat heeft niets met PHP te maken maar met incompetente programmeurs. (en slecht testen)
Dan is de hele wereld incompetent. Je vergeet zeker even dat bijvoorbeeld PHP veel verschillende updates doorvoert en daarbij er hostingbedrijven zijn die dit automatisch laten doorvoeren op hun server i.p.v. handmatig. Dan kun je testen wat je wil, maar je kunt het niet altijd vooruit zien.

Daarbij als de tests op verschillende manieren wel goed zijn, maar mensen er gebruik van willen maken en er blijkt uiteindelijk ergens toch nog een probleem te zitten of in een bepaalde file of wat dan ook. Dan kun je testen wat je wil in jouw eigen testomgeving, maar als dat werkt dan zul je het nooit weten of het overal zo is.

Dus om maar direct te zeggen dat zijn incompetente programmeurs en slecht testen? Vind ik te ver gaan. Wat bij mij goed gaat, kan bij een ander niet goed gaan. Ligt ook aan instellingen van de server en waar de server op draait. Dat is echt niet bij iedereen hetzelfde, tenzij je beide op dezelfde server zit en dan is het nog welke plugins gebruik je?
Sommige Magento-plugins overschrijven helaas de core-files en dat kan met een update ook problemen geven.

Dat is juist een nadeel van Open Source!
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

16 mei 2014

Testen doe je niet op 1 systeem, je webshop test je toch ook niet alleen in Chrome op Windows 7?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

16 mei 2014

@Zyra
Nu noem je vanalles op maar niets heeft met PHP te maken.
Je hebt het over providers die een update uitvoeren zonder jou op de hoogte te brengen! Slechte hosting provider! Bij mij hebben ze altijd maanden van te voren verteld dat er een update aankwam.
Server instelling. Is niet PHP maar open source verteld wel hoe ze minimaal moeten staan.
Plugins. Tja, dat kan natuurlijk maar is niet PHP. Overschrijven van code! Slechte zaak.
Dat is juist een nadeel van Open Source!
Precies! En niet PHP.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

17 mei 2014

@Zyra
Nu noem je vanalles op maar niets heeft met PHP te maken.
Je hebt het over providers die een update uitvoeren zonder jou op de hoogte te brengen! Slechte hosting provider! Bij mij hebben ze altijd maanden van te voren verteld dat er een update aankwam.
Server instelling. Is niet PHP maar open source verteld wel hoe ze minimaal moeten staan.
Plugins. Tja, dat kan natuurlijk maar is niet PHP. Overschrijven van code! Slechte zaak.
Dat is juist een nadeel van Open Source!
Precies! En niet PHP.
Ook PHP heeft z'n nadelen tegenover andere talen! Maar van mij mag je PHP de hemel inschrijven hoor ;).

Kijk blijkbaar moet ik weer een boek typen, natuurlijk heeft het niet alleen met PHP te maken, maar er is altijd meer dan dat!

En ik word goed op de hoogte gebracht hoor door IXL :) en Neostrada. Geen problemen mee. Maar er zijn ZZP'ers die aan het werk zijn en voor bedrijven werken en niet altijd alles goed op de rit hebben. En dat het mij dan ten oren komt en ik het dan uiteindelijk meldt, wil dus niet zeggen dat IK het allemaal heb en meegemaakt heb etc. Idem dat een kennis dus het zelf heeft meegemaakt dat plugin van Magento was geïnstalleerd en daarmee de core was overschreven. Zelfs extern bedrijf dat hun webshop had gebouwd had hem eigenlijk "vernield", want bij het verhuizen naar een andere hosting was er vrij weinig van over.

Dat is niet mijn ervaring, heb ik dus van mijn kennis vernomen. Die was met dat bedrijf dus ook helemaal klaar. Maar als ik een collega dan hoor piepen en het helemaal spuugzat is van PHP, omdat het vandaag werkt en volgende week weer niet. Waarbij ik nu soms ook denk van ik weet het niet, maar ik heb eigenlijk geen last...

:x
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

17 mei 2014

just my 2 cents maar ik wacht met magento updates altijd even een versie, dus 1.9 komt er voorlopig nog niet op, ik wacht wel op 1.9.1. daarmee zijn de meeste fouten uit 1.9 wel opgelost.

volgens mij is 1.9 nog maar een paar dagen uit. er is dan nog erg weinig te vinden over bugs, storingen e.d. vooral als het een live site is vind ik te risicovol om dan gelijk een versie er op te knallen die nog maar een paar dagen oud is.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

19 mei 2014

just my 2 cents maar ik wacht met magento updates altijd even een versie, dus 1.9 komt er voorlopig nog niet op, ik wacht wel op 1.9.1. daarmee zijn de meeste fouten uit 1.9 wel opgelost.

volgens mij is 1.9 nog maar een paar dagen uit. er is dan nog erg weinig te vinden over bugs, storingen e.d. vooral als het een live site is vind ik te risicovol om dan gelijk een versie er op te knallen die nog maar een paar dagen oud is.
+1!

Heb met 1.8 en 1.8.1 +/- 2 weken gewacht en had eigenlijk nauwelijks een probleem. Ja, ik moest wel wat ik mij nog kan herinneren een probleem in de checkout oplossen, maar die hadden zoveel mensen dat de oplossing er snel kwam (was van 1.7.2 naar 1.8).

Nu wacht ik dus ook even voor ik hem update.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Magento fout in afreken proces. HELP

29 mei 2014

Ik heb met succes 1.9.0.1 kunnen installeren. Maar ik vraag mij af of ik dat wel had moeten doen. De vertaalfiles zijn weer onder handen genomen.

"Als een gast uitchecken"... sorry, ik moest hier best om lachen. Checkout = uitchecken volgens Google dus nemen we dat als de letterlijke vertaling.
Ik kom nu weer teksten tegen en echt letterlijke vertalingen waarbij ik denk van oh jongens had er nou van af gebleven. Dus ik ben weer bezig alles recht te zetten.

En overal en nergens werd er dan hoofdletters vergeten. Dus mocht je updaten? Je kunt zeggen ik zet al mijn vertaalfiles terug of je wijzigt de meest belangrijke woorden/zinnen.