Conversie verhogen door achteraf betalen - wie te kiezen?

1
Hallo,

Wij hebben een webshop in kookartikelen, shop4koken.nl
De gemiddelde orderwaarde ligt vrij laag dus het is lastig om een interessante provider te vinden
die aantrekkelijk is.
Met toko's als Klarna en Afterpay lijkt het mij onmogelijk nog wat te verdienen, tevens lees ik in de verschillende onderwerpen hier dat er nogal wat klachten zijn over deze bedrijven.

Weet iemand alternatieven voor ons?

Re: Conversie verhogen door achteraf betalen - wie te kiezen

3
De kosten vallen juist vaak wel mee bij goedkope producten. De risico fee is in procenten, en bij lage orderbedragen werkt dat dus juist in je voordeel. De vaste kosten bereken je uiteraard gewoon door. Ik werk met AfterPay, en bij ons - ook met voornamelijk lage bedragen - kan het net uit met een bijdrage door de klant van €1,50.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Conversie verhogen door achteraf betalen - wie te kiezen

6
shop4koken schreef:tevens lees ik in de verschillende onderwerpen hier dat er nogal wat klachten zijn over deze bedrijven.
Mbt Afterpay kan ik melden dat incassoproces helaas nog steeds niet helemaal klantgericht ingericht is. Ze hebben altijd een goede verklaring voor hun werkwijze maar deze is enkel gericht op hun eigen, interne werkwijze en houdt slecht rekening met de klant en ook niet met de consument.

Als een consument namelijk niet aan Afterpay betaalt, maar rechtstreeks aan jou dan is het logisch dat dat bedrag aan Afterpay toekomt. Afterpay echter, meldt op hun facturen (de credit die je van hun ontvangt n.a.v. transacties) dat het uit te betalen bedrag wordt verrekend met nog openstaande vorderingen. Nou, dat is goed en klantgericht ingericht, dacht ik nog! Bovendien had ik op verzoek van Afterpay nog per email aan hun gemeld dat de consument inderdaad rechtstreeks aan mij betaald had (en waarmee Afterpay dus een schuldbekentenis van mij had: dit bedrag moet natuurlijk naar Afterpay). Op deze e-mail wordt pas gereageerd als de rapen al gaar zijn, lees hieronder verder...

Intussen blijkt dus dat Afterpay in het proces geen werkwijze heeft ingebouwd voor dit soort gevallen (die ongetwijfeld vaker zullen voorkomen) en blijven ze mijn klant intussen met incasso-e-mails bestoken. Mijn klant ontploft op een gegeven moment. Afterpay blijkt intussen ook helemaal niet "verrekend" te hebben zoals ze aangeven en zij verwachten dat je het geld handmatig overboekt (!). Zolang je dat niet doet, blijven zij stoïcijns jouw klant bestoken met incasso-e-mails.

Ik heb in de communicatie hierover nog geprobeerd om Afterpay er toe te bewegen om in dit soort gevallen de consument in ieder geval niet meer te bestoken met e-mails, maar uit de antwoorden blijkt er totaal niets van dat ze dit op een klantgerichtere manier willen gaan inrichten... Je zou toch verwachten dat het mogelijk moet zijn om in zo'n geval die incasso-e-mails naar de winkelier te sturen i.p.v. naar de consument (i.i.g. NIET meer naar de consument), of een ander soort "papieren" herinnering naar de winkelier toe. Zoiets kan er maar zo een keer bij inschieten en dan blijft Afterpay intussen jouw klant bestoken met incasso-e-mails en dat is domweg niet productief, en in deze kwestie met het beschuldigende vingertje naar mij wijzen al helemaal niet.

Communication is KEY.

Re: Conversie verhogen door achteraf betalen - wie te kiezen

8
Als je werkt met AfterPay moet je klanten die daarmee betalen gewoon geen toegang geven tot je bankgegevens. Waarom hebben ze die gegevens? Als ze dat niet hebben ontstaan dergelijke problemen ook niet. Je moet er vanuit gaan dat je klanten über dom zijn, dan komt alles goed.

En om even terug te komen op de vraag. Ik zou kiezen voor AfterPay. Ik heb daar nu sinds ongeveer 2 jaar goede ervaringen mee. AfterPay is volgens mij in Nederland de grootste, en dat is van grote waarde voor de data die ze inmiddels hebben, en het aantal afwijzingen van klanten. Andere kleinere partijen hebben doorgaans een hoger percentage afwijzingen omdat ze gewoonweg niet voldoende data hebben.

Re: Conversie verhogen door achteraf betalen - wie te kiezen

10
Rudy schreef:Als je werkt met AfterPay moet je klanten die daarmee betalen gewoon geen toegang geven tot je bankgegevens. Waarom hebben ze die gegevens?
Omdat die gegevens nu niet bepaald geheim zijn (ze zijn gewoon op mijn de website te vinden)? Er zullen genoeg bedrijven zijn die deze gegevens ook integraal op al het briefpapier afdrukken...

Maar we dwalen af. Als Afterpay aan mij vraagt of de klant aan mij betaald heeft en ik beaam dat, moeten ze niet de consument blijven bestoken met incasso-e-mails.