Re: Als een product in NL verkocht mag worden, mag het dan i

4
Mij is geadviseerd daarvoor toch een jurist in de arm te nemen. Met name als je ook van plan bent handel te drijven in Duitsland. Voor Duitsland is namelijk nog een probleem. Als je in Nederland van mening bent, dat een collega iets doet wat niet mag, moet je dat via de rechter aanvechten. In Duitsland kan een advocaat je een boete opleggen en moet je die boete bij de rechter aanvechten. Dus soort van schuldig tot het tegendeel bewezen is. Althans, dat is mij verteld. Handel drijven naar Duitsland is dus omslachtig en riskant. In mijn branche zie je dan ook maar heel weinig Nederlandse webshops die actief de Duitse markt benaderen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Als een product in NL verkocht mag worden, mag het dan i

7
Dirkjan schreef:
NOP Webdesign schreef:Mij is geadviseerd daarvoor toch een jurist in de arm te nemen.
Wie adviseerde dat? Was dat toevallig zelf een jurist? Voor Duitsland zijn Salesupply of Dexport nl. ook prima partners met flink wat ervaring.
Nope, een zakelijke relatie die absoluut geen jurist is. Echter is hij aandeelhouder geweest van een webshop in mijn branche die wel al jaren zaken doet op de Duitse markt. Hij zei, dat dit in het begin onvoorstelbaar veel ellende gaf. Daarom gaf hij mij als advies om dan een jurist in de arm te nemen. Jou advies is een goed advies, die partijen kende ik niet. Zet ze meteen in me favorieten. Als ik dan de Duitse markt op wil, is het fijn deze partijen te kennen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!