Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Stephanie1992
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 juni 2014

Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vragen

09 juni 2014

Hallo iedereen,
Ik en mijn vriendin willen graag een eigen webwinkel starten. En we beginnen bij eerst alles goed uit zoeken en een plan maken. Nou ik heb ik een paar vraagjes.
Wij gaan beginnen met dames kleding. Maar als je klein begint moet je dan van alles wat je hebt alles op vooraard inkopen. Of inkopen zodra het bestelt wordt?

Hoe met verzenden gewoon verzenden via postnl of die bedrijven of zelf brengen of op laten halen?

Gelijk inschrijven bij kvk als je klein begint?

En heeft iemand nog tips afzonderlijk van mijn vragen?

Groetjessss
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

09 juni 2014

De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

09 juni 2014

Nou dit dus idd.

Je wilt ondernemer worden....dan moet je ook even wat ondernemen om achter dit soort dingen te komen. Zijn erg makkelijk te vinden! :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Stephanie1992
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 juni 2014

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

09 juni 2014

Ik vraag ook niet of iemand het voor mij wil doen. Wil alleen weten hoe andere het gedaan hebben.

Als ik het hierop vraag onderneem ik ook wat. Er is genoeg op internet te vinden. Maar zou ook graag ervaringen van andere mensen horen. Hoe die het gedaan en aangepakt hebben.

Neem aan dat dit een forum is om ervaring uit te wisselen en vragen te stellen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

09 juni 2014

Ik vraag ook niet of iemand het voor mij wil doen. Wil alleen weten hoe andere het gedaan hebben.

Als ik het hierop vraag onderneem ik ook wat. Er is genoeg op internet te vinden. Maar zou ook graag ervaringen van andere mensen horen. Hoe die het gedaan en aangepakt hebben.

Neem aan dat dit een forum is om ervaring uit te wisselen en vragen te stellen
Snap ik maar al die informatie die jij nu al vroeg staat allemaal al hier op het forum. :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

09 juni 2014

Ik vraag ook niet of iemand het voor mij wil doen. Wil alleen weten hoe andere het gedaan hebben.

Als ik het hierop vraag onderneem ik ook wat. Er is genoeg op internet te vinden. Maar zou ook graag ervaringen van andere mensen horen. Hoe die het gedaan en aangepakt hebben.

Neem aan dat dit een forum is om ervaring uit te wisselen en vragen te stellen
Snap ik maar al die informatie die jij nu al vroeg staat allemaal al hier op het forum. :)
Precies. Waarschijnlijk verwacht ze dat iedereen het hier even hap-klaar komt copy/pasten zodat ze er zelf nog niet de minste moeite voor hoeft te doen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
finalwebsites
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 juni 2014
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

10 juni 2014

Hi,

Ik denk wanneer je iets langer nadenkt kom je vanzelf op de antwoord van je eerste twee vragen :)
De manier hoe je de verzending regelt is afhankelijk van je product en niet wat andere vinden.

Voor tips kan je via de link in mijn signature eens kijken (weet je gelijk dat een webwinkel veel werk is)
Met vriendelijke groet,
Olaf Lederer

Webshop met WordPress en WooCommerce
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

10 juni 2014

En heeft iemand nog tips afzonderlijk van mijn vragen?
Als je nog geen ervaring hebt als ondernemer, dan helpt het schrijven van een ondernemingsplan. Dat dwingt je namelijk een passend antwoord te vinden op dergelijke vragen.

Direct uit eigen voorraad leveren is niet nodig, mits aan twee voorwaarden is voldaan: je leveranciers kunnen de bestelde artikelen nog leveren en ze kunnen dat voldoende snel doen. Moderne technieken voor supply chain management (bijvoorbeeld automatisch datakoppelingen) helpen je voorraden beperkt te houden en verkleinen onder andere het voorraadrisico, het kapitaalbeslag door voorraden en het risico dat je "nee" moet verkopen.

Als je met "klein beginnen" onder andere bedoelt dat je alleen in Nederland levert, heb je toch al gauw een postbedrijf of pakketvervoerder met een landelijke dekking nodig. Zelf meerdere keren per week naar Zuid-Limburg, Noord-Groningen en andere windstreken rijden is onbegonnen werk en veel te duur.
 
sjoerdk
Berichten: 176
Lid geworden op: 28 november 2013
Contacteer:

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

10 juni 2014

Het eerste wat je moet beseffen is dat je je met kleding in een heel moeilijke markt begeeft. Ik zeg het niet om je te ontmoedigen, want er is niks op tegen om die markt te kiezen als je maar goed research hebt gedaan en weet waar je aan begint.
  • - De kleding branche is er een waar een paar hele grote spelers zitten en daar is het dus moeilijk mee concurreren. Dus je zult een niche moeten kiezen die voldoende potentie heeft maar niet erg interessant is voor de grote jongens.
    - je krijgt relatief, in vergelijking met andere branches, met veel retouren te maken. Spelers als Zalando hebben er voor gezorgd dat alles terugsturen als normaal wordt ervaren. En ook gratis retour zal men in jouw branche sneller verwachten hierdoor. Retouren zijn duur. Calculeer dat in.
    - In de kledingbranche heb je naar verhouding wel redelijke hoge marges. Dat moet ook wel, o.a. door retouren en seizoensgevoeligheid. Maar zorg ervoor dat je die marges ook krijgt van je leveranciers, want die heb je nodig.
Eigen voorraad is wel wenselijk omdat snelle levering, zeker in jouw branche, verwacht wordt. Als je goede afspraken kunt maken met leveranciers voor snelle levering zou je er misschien nog mee weg kunnen komen niet alles op voorraad te hebben. Ik kan me voorstellen dat je courante maten op voorraad hebt en minder courante maten misschien niet in het begin.
Er zijn hier webwinkel op het forum in de kledingbranche, dus die kunnen je denk ik betere tips hierover geven.

Zelf bezorgen lijkt me nauwelijks haalbaar. Dat is ook al gauw veel duurder dan met pakketbezorgers als PostNL en DHL werken. Zoek op dit forum in de rubriek Logistiek en verzending naar onderwerpen over de verschillende verzendmogelijkheden. Er is veel interessants te lezen. Heel kort gezegd komt het erop neer dat je direct met pakketbezorgers als PostNL en DHL kunt werken, of via een tussenpersoon (die volumekortingen heeft) als ShopsUnited of MyParcel

Inschrijving bij de KvK is misschien niet meteen nodig maar hangt ook af van hoe serieus je het meteen wilt aanpakken. Bedenk bv dat je, om BTW op inkopen te kunnen terugvragen, een BTW nummer nodig hebt, en dus voor de Belastingdienst ondernemer moet zijn. Ook heb je een zakelijke bankrekening nodig als je een iDEAL koppeling in je site wilt, ook als dat via een payment service provider (zoals Sisow of Multisafepay) gaat.

Verder ben ik met Ward eens dat een ondernemingsplan nuttig kan zijn om gestructureerd alles op een rijtje te zetten.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
 
Stephanie1992
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 juni 2014

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

10 juni 2014

Sjoerdk en ward bedankt voor de info! Daar ga ik zeker wat mee doen. En alle andere waardeloze reactie's heb ik niks aan dus kan je beter niet reageren. Jullie denken schijnbaar dat reschears doen alleen maar dingen opzoeken is. En dan mag je zeker geen vragen aan andere stellen hoe die het zouden doen/gedaan hebben. Vraag aan iemand tips en ZIJN Ervaring!!!? Niet of ze alles hier op het forum willen knippen en plakken :? . Neem aan dat het forum hier onderandere voor is. En niet om mensen af te zeiken wat jullie dus doen :evil:
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

10 juni 2014

Sjoerdk en ward bedankt voor de info! Daar ga ik zeker wat mee doen. En alle andere waardeloze reactie's heb ik niks aan dus kan je beter niet reageren. Jullie denken schijnbaar dat reschears doen alleen maar dingen opzoeken is. En dan mag je zeker geen vragen aan andere stellen hoe die het zouden doen/gedaan hebben. Vraag aan iemand tips en ZIJN Ervaring!!!? Niet of ze alles hier op het forum willen knippen en plakken :? . Neem aan dat het forum hier onderandere voor is. En niet om mensen af te zeiken wat jullie dus doen :evil:
Ja. En jij bent een waardeloze user. Je hebt al laten zien dat je het niet in je hebt om een webwinkel te beginnen.

Research houd in dat je eerst eens zelf op onderzoek uitgaat inplaats van gewoon je vraag ergens neer te plempen. Er staan hier 10-tallen ervaringen maar je bent te lui om het op te zoeken. Straks ga je nog vragen of KvK inschrijving nodig is. Oh wacht.....

Als je daar al niet zelf achter kan komen (Kijk eens op KvK.nl daar staat je vraag exact) of de 10-tallen keren dat het hier al is gevraagd.

Nee geef maar een grote bek. Users van dit caliber verdwijnen gelukkig net zo snel weer als ze gekomen zijn.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Geboortejaarshirts
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 juni 2014
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

10 juni 2014

Ik mag hier dan volkomen nieuw zijn, ik kan niet zeggen dat ik het oneens ben met de reply boven mij.
http://www.geboortejaarshirts.nl
Voor een origineel en persoonlijk shirt, voor jezelf om of kado te doen
 
Gebruikersavatar
finalwebsites
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 juni 2014
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

10 juni 2014


Nee geef maar een grote bek. Users van dit caliber verdwijnen gelukkig net zo snel weer als ze gekomen zijn.
Ik snap nog steeds niet hoe het met de Karma functie werkt, lol

PS. het mag ook een beetje gefilterd, tenslotte ben je toch een ervaren forum lid ;)
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

10 juni 2014

Volgens mij hadden we eerder afgesproken dat keihard met de botte bijl helemaal los gaan op beginners niet de stijl van dit forum is.

Dat zou juist een ervaren forumlid moeten weten...
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

10 juni 2014

Onzin. Ik poste eerst heel netjes een suggestie. Er komt vervolgens een achterlijke reactie en daar zou ik niet op mogen reageren? Dat heeft niks te maken met een nieuwe user dat zou ik van geen user pikken.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Webwinkel starten. Wie heeft tips en antwoord op mijn vr

10 juni 2014

Wat een gezelligheid weer hier... Maar goed, het was vandaag ook wel een erg drukke en zware dag na zo'n lekker lang weekend... :lol:

@ Stephanie1992:
Als je niet zeker weet of iets al eender besproken is kan je de zoekfunctie gebruiken. We zien vaak dezelfde vragen voorbij komen, en dat kan soms wat tegenstaan zoals je merkt. Klik hier om het hele forum te doorzoeken.