Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Eef
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 maart 2014

Welke rechtsvorm ; eenmanszaak of bv

03 juli 2014

Op de website van KvK lees ik informatie over de keuze van rechtsvorm voor mijn (toekomstige) bedrijf.
Ik start alleen en begin klein. (Uiteraard droom ik als iedere startende ondernemer over een succesvol groot bedrijf :lol: )
Dan kan ik belastingtechnisch toch het beste voor een eenmanszaak kiezen? Is het mogelijk om te switchen als de omzet verhoogd?
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Welke rechtsvorm ; eenmanszaak of bv

03 juli 2014

Ja hoor, je kunt een eenmanszaak later altijd omzetten in een andere rechtsvorm.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Welke rechtsvorm ; eenmanszaak of bv

03 juli 2014

Een BV is vanaf een winst van ongeveer € 150.000 per jaar voordeliger.
 
Eef
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 maart 2014

Re: Welke rechtsvorm ; eenmanszaak of bv

03 juli 2014

Dat zal ik niet gaan halen, dan is voor mij een eenmanszaak de beste keuze.
Bedankt voor de informatie.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Alfatrion
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 juli 2012

Re: Welke rechtsvorm ; eenmanszaak of bv

03 juli 2014

Een BV heeft als voordeel dat je niet prive aansprakelijk bent, tenzij er sprake is van slechts bestuur.
Een appel per dag houd de dokter weg, vooral als je goed mikt!
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Welke rechtsvorm ; eenmanszaak of bv

03 juli 2014

Een BV heeft als voordeel dat je niet prive aansprakelijk bent, tenzij er sprake is van slechts bestuur.
Wat met name handig is als je een groot prive vermogen hebt--> dit geld ook voor materiele zaken, zoals een auto, maar ook je huis.
Houd er rekening mee dat met een eenmanszaak de schulden van de zaak doorbelast kunnen worden op de persoon.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Welke rechtsvorm ; eenmanszaak of bv

04 juli 2014

Kies een BV wanneer 1 van de volgende opties van toepassing is:
1. Dit belastingtechnisch voordelig is (mij is verteld vanaf 80.000, dit verschilt echter per situatie, dus tijd om daar een boekhouder of accountant over te laten oordelen.
2. Bij hoge risico's (bijv. aansprakelijkheid), zo voorkom je privé verantwoordelijkheid (mits je als bestuurder je werk goed doet)

Als starter zou ik dus inderdaad voor een eenmanszaak gaan.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Slim Partners
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 juni 2014

Re: Welke rechtsvorm ; eenmanszaak of bv

24 juli 2014

Ik zou beginnen met een eenmanszaak. Krijg je meer omzet en meer risico? Dan omzetten naar een BV.
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Welke rechtsvorm ; eenmanszaak of bv

24 juli 2014

hou met een bv ook rekening met fictief loon. dit wil zeggen dat je normaal aangeslagen zal worden als directeur eigenaar voor rond de 35.000 euro.
Maak je minder winst zal de inspecteur ook wel redelijk zijn dat het minder mag zijn maar het is wel iet om rekening mee te houden.

Er zijn nog andere voordelen, zie deze site: http://www.eenmanszaakoprichten.nl/
 
larswindjens
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 juli 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Welke rechtsvorm ; eenmanszaak of bv

27 juli 2014

Wanneer je een eenmanszaak begint kan je ook gebruikmaken van de vele voordelen bijvoorbeeld:

http://goo.gl/k8znve

Dit kan je goed laten uitzoeken door een accountant, maar je zal er zeker voordeel van hebben!
 
Gebruikersavatar
inetverhuurshop
Berichten: 197
Lid geworden op: 14 februari 2013
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Welke rechtsvorm ; eenmanszaak of bv

27 juli 2014

dit wil zeggen dat je normaal aangeslagen zal worden als directeur eigenaar voor rond de 35.000 euro.
True,

Ook zal het oprichten van een BV meer moeite en geld kosten. Je moet hier een notaris bij betrekken die de papierhandel in orde maakt. Die beste man (of vrouw) doet dit natuurlijk niet gratis.

Een eenmanszaak daarin tegen, zet je (kosteloos) op bij de Kamer van Koophandel. Even een gesprekje van een half uur en je krijgt een registratie van inschrijving mee. Belastingdienst weet je paar dagen later ook te vinden.

Succes met je business!
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welke rechtsvorm ; eenmanszaak of bv

28 juli 2014

Ik zou beginnen met een eenmanszaak. Krijg je meer omzet en meer risico? Dan omzetten naar een BV.
Heb jij je alleen maar geregistreerd om oude topics die allang beantwoord zijn omhoog te kicken? Als je nou nog met nieuwe informatie kwam maar je herhaald alleen wat allang gezegd is.

Verkapte spam je bent hier alleen om even je naam te droppen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht