Extra storeview andere ordernummers?

1
Ik heb een extra storeview aangemaakt in Magento voor mijn 'mobile' template. Het probleem dat ik nu echter heb is dat deze een heel andere reeks ordernummers uitgeeft voor dezelfde shop.

Mijn huidige orders nummer beginnen met 5000. Ik verwachte dat dit bij de extra storeview gewoon door zou lopen maar die orders beginnen nu ineens met 2000. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? Ik maak verder geen gebruik van ordernummer module.

Re: Extra storeview andere ordernummers?

3
Is niet te voorkomen in magento.

Andere oplossing is dat je met een responsive template gaat werken. De past zich dat zelf aan voor mobile of tablet gebruikers. Ik heb ook gekeken naar een apart template voor mobiele gebruikers en storeview maar per storeview moet je weer van alles instellen, te veel werk en responsive templates werken dan denk ik iets beter.

Re: Extra storeview andere ordernummers?

4
Responive was voor mij geen optie, omdat mijn layout onlangs volledig vernieuwd is. Ik kon de mobile theme wel in mijn huidige storeview implementeren.

Ik vind het echter handig om te zien of de orders via mobiel of desktop worden geplaatst (kan dat nu aan de storeview zien). Het is alleen wel apart om nu dus voor 1 webshop twee reeksen met ordernummers te hebben. Ik doe bij de boekhouding alles op factuurnummer opbergen en nu krijg ik dus 'twee' reeksen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Extra storeview andere ordernummers?

5
Je kan Magento zo instellen dat pc's thema1 en mobiel thema2 voorgeschoteld krijgen. Google Analytics geeft je alle info per verkoop (soort computer, browser, operating systeem, schermgrootte etc etc)

Bij een nieuw ontwerp kan je eens kijken naar responsive want daarmee kan je 1 ontwerp laten werken op alle soorten (pc/tablet/mobiel) en maten (schermgroottes, apple, android, windows etc). Voordeel is dat je veranderingen maar 1x hoeft uit te voeren. Door 2 themas te gebruiken moet je veranderen vaak op 2 plaatsen doorvoeren !
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.

Re: Extra storeview andere ordernummers?

6
Ik heb dus gebruik gemaakt van een multi shop omgeving waarbij ik gebruik maak van
1 website met 2 winkels.

Ik kom er nu echter achter dat producten van winkel 1 (sieraden) worden geindexeerd onder de domeinnaam van winkel 2 (mode accesoires). Beide winkels hebben een eigen categorie boom, echter de catalogus wordt gedeeld.

Het is echter niet wenselijk dat de producten mijn sieraden zichtbaar zijn in de zoekresultaten en catalogus van winkel 2 (mode accesoires). Hoe kan ik dit aanpassen?

Re: Extra storeview andere ordernummers?

7
Je zal i.p.v 1 winkel 2 storeviews moeten werken met 2 winkels met ieder 1 storeview.
Daarnaast moet je in je catalogus 2 root categorieën hebben, 1 voor de ene winkel, andere vor de andere winkel.
Bij je winkelinstellingen gebruik je voor de ene winkel de ene root categorie en voor de ander de andere.

Op deze manier heb je een scheiding tussen je beide winkels en staan ze echt los van elkaar.

Re: Extra storeview andere ordernummers?

8
Ik werk inderdaad al met 2 winkels met ieder een eigen storeview. Tevens hebben beide winkels een eigen root categorie.

Toch kwam ik producten tegen van Winkel B op de url van Winkel A, dus:
winkel-a.nl/product-van-winkel-b.html

Enig idee hoe dit kan?

Re: Extra storeview andere ordernummers?

10
Bij het aanmaken van een product geeft je ook aan in welke store ze zichtbaar zijn daarnaast ook in welke categorie.

De categorie laat de roots zien.
Het kan dus goed zijn dat het product in beide roots aan staat.

Zoek een product dat op de verkeerde website staat en kijk of dit in beide roots voorkomt. dit moet je dus op productniveau bekijken.

Re: Extra storeview andere ordernummers?

11
@bobb

Je kan bij het aanmaken van een product toch alleen aangeven in welke 'website' ze zichtbaar zijn? Ik kan namelijk bij het tabjes 'websites' niet voor stores kiezen, maar alleen de volledige website aan of uit klikken.