REMBOURS

1
Beste lezers,

Ik heb gelezen dat een groot aantal van jullie rembours aanbied als het niet bijna iedereen is. Nu ben ik benieuwd wat jullie de klant laten betalen? De kosten van Rembours en wat doen jullie met die 1 procent. Ik ben daar eigenlijk wel nieuwsgierig naar. Mijn orders zijn meestel tot 75 euro maar ik kan mij voorstellen als je duurdere orders hebt dit toch wel geld kost.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Wordt het veel gebruikt? Ik bied het momenteel nog niet aan, maar wordt er veel gebruik van gemaakt? Ik ga het wel aanbieden, omdat je de klant een optie MOET aanbieden om achteraf te betalen en ik achteraf overmaken niet zie zitten is dit mijn enige optie. Automatisch incasso ben ik mee gestopt, omdat ik twee klanten heb gehad die na levering hun incasso introkken, dat wordt nog vervolgd.

Bedankt alvast voor de reacties.

Gr gwen
http://www.hippegirls.nl
https://www.facebook.com/pages/Hippe-Gi ... 5870085535

Re: REMBOURS

2
Wij bieden het aan, voor € 17,50 excl. BTW. De vaste verzendkosten zijn € 16.03 excl. BTW bij PostNL. De rest zit hem in die 1% en het extra werk dat we hebben voor het invullen van de papieren. Het wordt ongeveer 1 keer per 2 maanden gebruikt, en dan meestal door klanten die eigenlijk niks van internetbankieren/ideal afweten (ja, die zijn er nog).

Re: REMBOURS

3
Wij bieden de optie rembours aan voor 9,95 euro.
Echter heb je wel meer kans dat mensen een grap proberen uit te halen en het laten bezorgen op een ander adres of het was een impulsaankoop en zien er een dag later toch maar vanaf.

Je krijg dan het pakketje waarschijnlijk retour en heb dus wel kosten gemaakt.

Wij sturen dan ook automatisch een e-mail waar de bestelling in moet worden goed gekeurd voordat wij deze verzenden.

Toch is vind ik deze betaaloptie niet ideaal.
Sexshop X-TOYS.NL

Re: REMBOURS

4
Ik heb het tot nu toe 1 keer gehad. Als het een bedrijf is met BTW en KvK die vraagt om rembours dan stuur ik het zo af en betalen ze achteraf. Vaak is het product nog goedkoper inkoop als de rembourskosten.

Helaas is het wel zo dat als ze hem weigeren met rembours dat je dan die kosten kwijt bent. Daarom heb ik er 20 euro inclusief BTW van gemaakt. Die 1% kan je toch wel missen met een wat grotere order? Ik was trouwens op het postkantoor 17.45 ex BTW kwijt voor een rembours.

Als klanten huiverig zijn om opgelicht te worden kan je ze ook nog PayPal aanbieden. Maar dit is ook een duur grapje.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: REMBOURS

5
HippeGirls schreef:Ik bied het momenteel nog niet aan, maar wordt er veel gebruik van gemaakt? Ik ga het wel aanbieden, omdat je de klant een optie MOET aanbieden om achteraf te betalen en ik achteraf overmaken niet zie zitten is dit mijn enige optie.
Dat is een misverstand. Je mag niet meer dan de helft vooraf laten betalen. Als je om een aanbetaling van 50% vraagt, heb je geen rembours nodig.

Laat je die aanbetaling betalen met iDEAL of een bankoverschrijving, dan heb je meteen de juiste gegevens van de debiteur te pakken.
StoreCore.io

Re: REMBOURS

6
Ward schreef:Dat is een misverstand. Je mag niet meer dan de helft vooraf laten betalen. Als je om een aanbetaling van 50% vraagt, heb je geen rembours nodig.

Laat je die aanbetaling betalen met iDEAL of een bankoverschrijving, dan heb je meteen de juiste gegevens van de debiteur te pakken.
Je mag wel meer dan de helft vooraf laten betalen als jij en de klant dat overeenkomen.
Je mag het niet eisen in je voorwaarden.

Verschil zit hem er dus in dat je in je voorwaarden niet meer dan 50% mag eisen maar als de klant voor ideal kiest kiest hij dus voor vooruitbetaling en komen hij en jij dat overeen.