Product retour ziet er niet uit ...

1
Klant besteld muursticker, muursticker komt retour met melding lettertype staat me toch niet aan.

Oké dat kan, wel vreemd aangezien lettertype precies is zoals op het voorbeeld maar goed... Zelfs zonder opgaaf van een reden mogen ze retour sturen dus is niets om over te discussiëren.

Het gaat om een bedrag van bijna € 70 euro , dus ik geef aan dat ze het retour kan sturen etc.. Enfin .. klant stuurt product retour, verzendkoker ziet er piekfijn uit, maar hoe ik de muursticker uit de koker haalde is om van te huilen ...

Kreukels, veel luchtbellen, en veel vouwen... Wij kunnen ons niet voorstellen dat men alleen de muursticker heeft uitgerold en weer opgerold... ze zijn er gewoon grof mee omgegaan. Wij weten hoe we zelf de muursticker toesturen, en gaan er vanuit dat wanneer dat niet goed gebeurd met dat aangeeft. Klanten die zelfs de muursticker hebben proberen te plakken en er dan achter komen dat hun muur structuur bevat ( ja ook dat gebeurd) die sturen zelfs de muursticker nog beter retour...

Gezien het feit dat een webwinkel wel degelijk retouren mogen weigeren, weigeren wij deze retour en dit is de eerste die we ooit weigeren trouwens...

Klant wil alleen muursticker niet retour, maar wel haar geld ...

We zijn service gericht, maar eens moet er echt een lijn getrokken worden, klanten hebben rechten maar zeker ook plichten ....

Heb contact gehad met de Jurofoon en wij staan in ons recht door het retour te weigeren en product naar de klant retour te sturen ... Alleen klant weigert retour ...

Dus daar staan we dan .. klant weigert retour ... maar wij ook ... en nu ?
Muurstickers & Sjablonen

Re: Product retour ziet er niet uit ...

2
Ik begrijp niet hoe je er bij komt dat jij het recht hebt een retourzending te weigeren? Dat recht heb jij namelijk niet. Je bent verplicht een retourzending te accepteren, al is het 1 letter van de 20 die je van de muursticker retour krijgt.

Ik zou hier heel helder in zijn als jij hard bewijs hebt dat er onzorgvuldig met het product is omgegaan en deze niet meer te verkopen is (+ klant heeft de sticker er wellicht al afgehaald).

Je mag echter wel kosten in rekening brengen wanneer een retourzending niet aan de eisen voldoet. Ik geloof dat 100% van de kosten hierin redelijk zijn. Dus klant geen geld terug en jij dat ding in de prullenbak mikken.

Re: Product retour ziet er niet uit ...

3
Zie hier een stukje tekst :

Als er echter slijtage of schade is opgetreden die u kunt aantonen, dan bent u gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag. Vaak verkopen webwinkels dergelijke retouren als demomodel of aan een handelaar. De vergoeding is dan gelijk aan het verschil tussen de nieuwprijs van het product en het bedrag waarvoor u het kunt doorverkopen. Alleen als in een bepaald geval het product echt in het geheel niet meer te verkopen is of echt niets meer waard mocht zijn, dan bent u gerechtigd de retour te weigeren en hoeft u de klant geen geld terug te geven.


Bron: https://webwinkelrecht.nl/diensten/juri ... an-retour/

We mogen dus wel degelijk retour weigeren in bepaalde gevallen ...
Muurstickers & Sjablonen

Re: Product retour ziet er niet uit ...

4
TiaID schreef:Zie hier een stukje tekst :

Als er echter slijtage of schade is opgetreden die u kunt aantonen, dan bent u gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag. Vaak verkopen webwinkels dergelijke retouren als demomodel of aan een handelaar. De vergoeding is dan gelijk aan het verschil tussen de nieuwprijs van het product en het bedrag waarvoor u het kunt doorverkopen. Alleen als in een bepaald geval het product echt in het geheel niet meer te verkopen is of echt niets meer waard mocht zijn, dan bent u gerechtigd de retour te weigeren en hoeft u de klant geen geld terug te geven.


Bron: https://webwinkelrecht.nl/diensten/juri ... an-retour/

We mogen dus wel degelijk retour weigeren in bepaalde gevallen ...
De bron die je geeft heeft als titel, volgens mij heel duidelijk: ''Recht van retour tot 13 juni''.

Tot 13 juni, en niet vanaf 13 juni. Zoals je weet is de wetgeving gewijzigd.
Verder niet onbelangrijk: kapotte of te ver gebruikte retouren mogen niet geweigerd worden, maar de schade mag in rekening gebracht worden. Een volledig kapot product betekent gewoon 100 procent schade en dus geen terugbetaling aan de klant
https://webwinkelrecht.nl/algemeen/7943/
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Product retour ziet er niet uit ...

6
Gewoon de retour accepteren hoor.
Dat moet ook. Want dan kun je inspecteren wat de schade is aan de muursticker.

Is deze nog te verkopen, of niet.
Zo niet, dan is de schade dus total-loss. Dus 100% van de schade in mindering brengen van het retour bedrag. Is dus nul terug betalen.
Wel de sticker daarna in de kliko mikken natuurlijk.

Ook wij maken dit wel eens mee met stickers.
De meeste van onze stickers zijn complete stukjes maatwerk, dus dan is het al makkelijker.

Maar er zitten ook soms gevallen bij.... pfff.
Als het terugkomt en we kunnen het nog verkopen? Geen probleem.
Is het beschadigd, niet meer verkoopbaar? Ook geen probleem. Maken we foto's van, gooien het weg.

Foto's gaan naar de klant met de mededeling dat dit niet meer verkoopbaar is en de schade verrekend word met het terug te betalen bedrag. Wat er nagenoeg altijd op neer komt dat de schade even hoog is dan het terug te betalen bedrag.

Als je de zending niet accepteert, kun je niet de schade beoordelen.
En dat is toch wel heel belangrijk om de schade te kunnen vaststellen.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Product retour ziet er niet uit ...

7
Verhaal hierboven klinkt verder heel logisch, maar gaan de klanten hiermee ook akkoord?

Neem aan dat de klant ook wel wist dat dit product 'kapot' was, en hij op deze manier eigenlijk toch nog geld probeert terug te krijgen.
Lijkt me mogelijk dat deze klanten ook lastig doen als jij zegt dat ze niks terug krijgen. Of is jullie ervaring tot nu toe dat de klant het dan maar prima vind?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Product retour ziet er niet uit ...

8
Sommige klanten gaan er uiteraard niet mee akkoord.
Maar dat is ook logisch. Klanten zijn ook net mensen :D

Sommigen proberen het onderste uit de kan te halen en zijn heel onredelijk en anderen begrijpen ook wel dat het terug gestuurde product eigenlijk onbruikbaar geworden is.

Maar gelukkig bepaal je als webwinkelier zelf wat je gaat doen.
En service is service, maar tot op zekere hoogte.

Als het niet verkoopbaar meer is, dan is dat nu eenmaal zo. En men krijgt dan simpelweg niet meer hun geld terug.
Natuurlijk zijn er mensen niet mee eens. En bij sommigen kun je praten als brugman, overtuigen doe je ze nooit.
Maar uiteindelijk moet je een streep trekken. En niet betalen.

Die klant ben je dan kwijt. Maar als je had betaald (tegen je eigen voorwaarden in, om de rust te bewaren), dan was dat toch al een verloren klant.

Ik zeg altijd dat een klant die niet betaald, geen klant is.
Het is of een vriend (krijgt iets gratis van mij), of het is iemand die je geld kost waarvoor niets terug komt.

Sh*t happens. Ook dat maak je mee als ondernemer. En je moet op je strepen staan op een gegeven moment. Doe je dat niet, dan loopt men zo over je heen.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Product retour ziet er niet uit ...

9
Tja soms zit het tegen. Maakt iedereen mee hier. In mijn branche is alles wat een klant terugstuurt niet meer als nieuw te verkopen. Doosjes zijn toch vaak open gescheurd, labels verbroken. Moet het dan toch als demo spul met korting verkopen, of als garantie artikel gebruiken voor in de toekomst. Bij zeer goedkope dingen, doen klanten veel moeite met terugsturen, mails, bellen, formulieren, brieven terwijl je eigenlijk wil zeggen doe het maar in de kliko dat is het goedkoopste voor mij, stort ik het geld wel terug. Maar ja dat kan natuurlijk ook niet.

Re: Product retour ziet er niet uit ...

10
Je hebt schade die kun je verhalen op de klant.
Je kan proberen om voor 100% te gaan maar dan heb je zeker een ontevreden klant.
Klant die een slechte recensie achterlaat kan je op termijn ook veel geld kosten.

Afhankelijk van de inkoopprijs van je sticker zou ik zeg 50% terugstorten. Misschien heb je iets verlies misschien ook niet. Je laat dan teven zien dat je de middenweg gaat en niet voor de volle 100%.

bij de volle 100% zal je zeker een ontevreden klant krijgen, die zal mails sturen, moet jij weer tijd in gaan investeren, dat kost jou ook geld. soms moet je dingen op de koop toe nemen, iets verlies pakken en verdergaan met ondernemen.

Re: Product retour ziet er niet uit ...

11
i-mobile schreef:Tja soms zit het tegen. Maakt iedereen mee hier. In mijn branche is alles wat een klant terugstuurt niet meer als nieuw te verkopen. Doosjes zijn toch vaak open gescheurd, labels verbroken. Moet het dan toch als demo spul met korting verkopen, of als garantie artikel gebruiken voor in de toekomst. Bij zeer goedkope dingen, doen klanten veel moeite met terugsturen, mails, bellen, formulieren, brieven terwijl je eigenlijk wil zeggen doe het maar in de kliko dat is het goedkoopste voor mij, stort ik het geld wel terug. Maar ja dat kan natuurlijk ook niet.
Wat vind je niet meer 'als nieuw verkoopbaar' ?
De verpakking verscheuren, oke, dat kun je een andere klant niet aansmeren. Maar een gebroken seal, waarom niet? Vaak zijn dat gewoon ronde plakbandjes.

Re: Product retour ziet er niet uit ...

12
Natuurlijk enkel een doorgesneden ronde plastic plakker is geen probleem, maar elk product is verschillend, als er gescheurde plastic zakjes in de verpakking zitten, vinger afdrukken. Ik voel me er niet prettig bij om een klant zoiets op te sturen.