Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

2
Heerlijk. Verveel me zondag altijd dood. En zaterdag zit ik vaak lekker online te shoppen. Maarja pakjes worden dan dinsdag pas bezorgd omdat maandag geen bezorgdag meer is. Voor mij een absolute plus om op de saaie zondag een fijn pakje in ontvangst te mogen nemen.

Zie wel een nadeel voor de bezorgers die nu wel gedwongen gaan worden ook op zondag te werken (zonder extra geld aangezien het aantal pakjes niet veranderd alleen de afleverdag)

Maar ik wil best wat extra betalen voor een zondagspakketje. Geen 15 euro maar 2-3 euro extra heb ik er wel voor over
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

3
Jammer genoeg alleen weer voor de 'grote spelers' op de markt weggelegd...

Bestellingen die vrijdag na 18:00 binnen komen, worden pas op maandag in distributie genomen door PostNL en op zijn vroegst op dinsdag bezorgd...
Ook brievenbuspost wordt pas op maandag weer opgehaald en op dinsdag pas bezorgd (voorheen werden deze nog op zondag geleegd en maandag bezorgd)

Het gat tussen de kleine ondernemer en web-giganten wordt weer groter!

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

4
Laat PostNL eerst maar eens beginnen de brievenbussen op zondag weer te legen en op maandag weer briefpost te bezorgen. Post NL is er niet om op zondag de verveling te verdrijven maar om brief en pakketpost efficiënt en tijdig te bezorgen. Wat mij betreft hoeft dat niet op zondag.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

5
Zolang de PostNL punten vrijdagmiddag om half 6 voor het laatst geleegd worden zie ik het nut van bezorging op zondag niet. Ik zie veel liever een extra leging op zaterdagmiddag en bezorging van die pakketten op maandag. Coolblue heeft het trouwens leuk voor elkaar.

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

6
henk-k schreef:Ik zie veel liever een extra leging op zaterdagmiddag en bezorging van die pakketten op maandag. Coolblue heeft het trouwens leuk voor elkaar.
Inderdaad!

Bol.com zal ook wel snel volgen (hoewel... ahold kennende zal postNL dan ook nog onder kostprijs moeten bezorgen :lol: )

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

7
Daar heb ik gemengde gevoelens over.

Voor de bestellingen die we vanaf vrijdag in de namiddag ontvangen, zou het wel een uitkomst zijn: klanten ontvangen deze anders pas in de loop van dinsdag.

Maar meer nog ben ik het met Bert eens: PostNL heeft eerst het eigen service-apparaat uitgekleed, genormaliseerd, gestandaardiseerd en wegbezuinigd, om het vervolgens nu als "premium service" te herintroduceren.
StoreCore.io

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

8
En dit gaat ook met de haalservice gebeuren heb ik begrepen.
Ze willen ermee stoppen en daarvoor in de plek komt gewoon de bezorger het oppikken.
Maar dan tussen 14:00 uur en 20:00 uur. Hier heb je geen invloed op.
Ook niet meer in een rollcontainer of postzak, maar alles los.

Wedden dat daarna er een premium service voor terug komt waarbij je weer gewoon alles kunt laten komen halen.
Maar dan wel voor een andere prijs natuurlijk.

Ik heb zo'n vermoeden waar PostNL mee bezig is nu......
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

11
Er wordt hier het een en ander door elkaar gehaald. PostNl pakketten heeft niks te maken met PostNL mailing (brievenbuspost). Het zijn twee verschillende bedrijven met verschillende distributieprocessen. Brieven worden steeds minder verstuurd, pakketten des te meer. Dat de een krimpt een de ander groeit is dus volledig begrijpelijk.

Dan on topic, wat vind ik van de levering op zondag. Voor de hele ecommerce is het denk ik een goede ontwikkeling. Ik denk dat het zeker voor meer omzet kan zorgen. Voor ons als kleine webwinkeliers ishet echter geen goede ontwikkeling, want ik denk niet dat er veel mensen zijn hier die 7 dagen per week willen werken. Versturen op zondag en bezorgen op maandag gebeurd nu al, daar komt dus zaterdag bij een dan het liefst tot middernacht als je met de grote jongens mee wil doen.

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

13
Ik betwijfel of deze service voor iedereen beschikbaar zal worden...
Zoals henk-k al zei is de laatste lichting op vrijdag, deze zendingen worden dan op zaterdag afgeleverd.
Enkel de pakketten die niet afgeleverd worden kunnen nu op zondag aangeboden worden ipv van maandag.

Ik verwacht niet dat postNL een extra lichting op zaterdag gaat doen. Landelijk pakketjes ophalen is toch wat anders dan een paar vrachtwagens van coolblue/bol.com ontvangen!

Voor de kleinere wewinkels zal dus blijven gelden:
Vrijdagmiddag na 16:00 besteld, dinsdag in huis...

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

14
Ik zie niet in waarom een kleine webwinkel niet tenminste tot 17:00 kan versturen. Bij ieder postkantoor kun je tot 17:30 terecht, dus in worst-case-scenario heb je 30 minuten om de bestelling in te pakken en weg te brengen, dat moet toch wel lukken. Daarnaast zijn er diverse business-points waarbij je tot veel later terecht kan, de meeste 18:30. Deze zijn waarschijnlijk wel wat verder weg maar ja het kan wel. Tenslotte kun je het nog op laten halen, maar dat kost wel gauw 10 euro per dag voor 1 container.

Overigens kunnen de grote spelers zoals CB en Bol tot 0:00 aanleveren omdat zij de pakketten al hebben gesorteerd voor PostNL. Zij versturen zo veel dat ze gewoon per postcode(gebied) een of meerdere containers hebben. Onze pakketten moeten eerst allemaal nog gesorteerd worden wat meer tijd kost. Daarom kun je als kleine speler niet tot 0:00 zo maar een partij ongesorteerde pakketten aanbieden.

Ik zie niet in waarom het afleveren op zaterdag niet zou kunnen, ik denk dat PostNL dat geen probleem vindt. Postkantoren zijn nu ook gewoon tot 17:00 open, dus wellicht dat je dan tot 16:00 nog je pakketjes op zaterdag kunt brengen.

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

15
Lorenzo schreef:Ik zie niet in waarom een kleine webwinkel niet tenminste tot 17:00 kan versturen. Bij ieder postkantoor kun je tot 17:30 terecht, dus in worst-case-scenario heb je 30 minuten om de bestelling in te pakken en weg te brengen, dat moet toch wel lukken.
16:00 was slechts als fictieve tijd bedoeld, desnoods spring ik om 17:55 op m'n fiets om het laatste paketje te bezorgen!
Het punt is dat ook wij afhankelijk zijn van de service van PostNL. De afgelopen jaren heeft PostNL tal van postkantoren en businesspoints gesloten.
De meeste servicepunten van PostNL zijn tot 18:00 geopend, terwijl het enige businesspoint in de regio haar deuren vaak al om 17:50 sluit...

Het ophalen gebeurt ook in tijdvakken en wat ik had begrepen is dit vaak ook niet meer na 18:00
Lorenzo schreef:Ik zie niet in waarom het afleveren op zaterdag niet zou kunnen, ik denk dat PostNL dat geen probleem vindt. Postkantoren zijn nu ook gewoon tot 17:00 open, dus wellicht dat je dan tot 16:00 nog je pakketjes op zaterdag kunt brengen.
Afleveren is ook geen enkel probleem, het servicepunt om de hoek is 7 dagen per week tot 21:00 open, het probleem is dat PostNL de zendingen alleen van ma-vr rond 18:00 ophaalt, waardoor we weer terugkomen op mijn eerdere opmerking:

Vrijdagmiddag na 17:55 :wink: besteld, dinsdag in huis!

Ik zou dus liever willen dat PostNL pakketten op zaterdag of zondag in distributie neemt en deze maandag bezorgt, i.p.v. de eventuele extra bezorgdag op zondag!

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

16
Mick schreef:
Lorenzo schreef:Ik zie niet in waarom een kleine webwinkel niet tenminste tot 17:00 kan versturen. Bij ieder postkantoor kun je tot 17:30 terecht, dus in worst-case-scenario heb je 30 minuten om de bestelling in te pakken en weg te brengen, dat moet toch wel lukken.
16:00 was slechts als fictieve tijd bedoeld, desnoods spring ik om 17:55 op m'n fiets om het laatste paketje te bezorgen!
Het punt is dat ook wij afhankelijk zijn van de service van PostNL. De afgelopen jaren heeft PostNL tal van postkantoren en businesspoints gesloten.
De meeste servicepunten van PostNL zijn tot 18:00 geopend, terwijl het enige businesspoint in de regio haar deuren vaak al om 17:50 sluit...

Het ophalen gebeurt ook in tijdvakken en wat ik had begrepen is dit vaak ook niet meer na 18:00
Lorenzo schreef:Ik zie niet in waarom het afleveren op zaterdag niet zou kunnen, ik denk dat PostNL dat geen probleem vindt. Postkantoren zijn nu ook gewoon tot 17:00 open, dus wellicht dat je dan tot 16:00 nog je pakketjes op zaterdag kunt brengen.
Afleveren is ook geen enkel probleem, het servicepunt om de hoek is 7 dagen per week tot 21:00 open, het probleem is dat PostNL de zendingen alleen van ma-vr rond 18:00 ophaalt, waardoor we weer terugkomen op mijn eerdere opmerking:

Vrijdagmiddag na 17:55 :wink: besteld, dinsdag in huis!

Ik zou dus liever willen dat PostNL pakketten op zaterdag of zondag in distributie neemt en deze maandag bezorgt, i.p.v. de eventuele extra bezorgdag op zondag!
Tuurlijk gaan ze pakketten dan ook op zaterdag in distributie nemen. Maar waarschijnlijk alleen (in de testperiode nu dus) voor de grote bedrijven die nu zondag ook al verwerken.

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

17
Ik denk overigens dat ik niet helemaal duidelijk was. Ik ben op zich niet tegen de zondag-bezorging, maar ik ben meer voor het ophalen op zaterdag. Wij zijn zaterdag namelijk gewoon open, soms heeft een klant snel iets nodig. Bestellingen die vrijdag na half 6 binnen komen, zijn pas dinsdag bij de klant. Ik zie dus liever een extra afhaaltijdstip op zaterdag (dat mag ook eerder dan 6 uur zijn) met bezorging op maandag, dan een bezorging op zondag met extra kosten.

Wellicht zorgt de zondag-bezorging voor een extra afhaaltijdstip op zaterdag? Ze zullen immers toch pakketten moeten hebben?

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

18
Zoals je zelf ook wel weet hebben grotere bedrijven ook altijd grotere voordelen; altijd zo geweest en zal niet veranderen.
Deal ermee.

Bedenk of vraag je klanten waarom ze bij jou kopen. Accentueer dat vervolgens. Heb je uiteindelijk meer aan dan vechten tegen dit soort ontwikkelingen.

Persoonlijk nu; voor mij hoeft het niet. Voor mij hoeft die bezorger; sorteerder of wie dan ook niet onder druk gezet te worden om op steeds gekkere tijden te gaan werken.
Dat er steeds meer consumenten vandaag pas bedenken dat morgen hun kind jarig is .. ik snap dat niet. Voor mij hoeft het dus niet.


Uiteraard past het wel helemaal in de huidige tijdsgeest; je wil je expirience hier&nu ..tja.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

19
Ik denk dat ook kleinere spelers zich prima kunnen onderscheiden. Zo zijn wij sinds afgelopen vrijdag (1 augustus 2014) in samenwerking met een lokale koerier begonnen met Same Day Delivery. Dit doen wij nu in de wijde omgeving van Assen en Groningen. De klanten die in het bezorggebied een bestelling plaatsen krijgen automatisch de optie te zien, de rest niet. Hierbij bieden wij 2-tal bezorgmomenten op de dag aan voor een zeer schappelijke prijs.

Wij zitten niet direct te wachten op zondag belevering, want dat betekent meteen ook 6 dagen p/w werken en wij willen ook wel ergens ons rust pakken, maar nadenken over hoe je je kan onderscheiden is denk ik wel belangrijk.
Portecenter.nl - de online webwinkel voor hobby & vrije tijd!

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

20
portecenter schreef:Ik denk dat ook kleinere spelers zich prima kunnen onderscheiden. Zo zijn wij sinds afgelopen vrijdag (1 augustus 2014) in samenwerking met een lokale koerier begonnen met Same Day Delivery. Dit doen wij nu in de wijde omgeving van Assen en Groningen. De klanten die in het bezorggebied een bestelling plaatsen krijgen automatisch de optie te zien, de rest niet. Hierbij bieden wij 2-tal bezorgmomenten op de dag aan voor een zeer schappelijke prijs.

Wij zitten niet direct te wachten op zondag belevering, want dat betekent meteen ook 6 dagen p/w werken en wij willen ook wel ergens ons rust pakken, maar nadenken over hoe je je kan onderscheiden is denk ik wel belangrijk.
Grappig, jullie zitten nu in het pand waar ik een tijdje terug naar gekeken heb. Welke koerier gebruiken jullie als ik vragen mag?

Re: Bezorging op zondag, wat is jouw mening?

22
portecenter schreef:Leuk!

Heb je zelf dan ook een bedrijf? Wij werken samen met koeriersdienst Peize.
Ja, ik wilde er niet gaan wonen :lol: We zitten nu in Groningen en ik woon zelf in het dorp waar jullie eerst zaten. Peize was lekker dichtbij en het pand voldeed wel redelijk aan de eisen, alleen het kantoor boven zag er niet echt mooi uit en er is niet echt ruimte voor een showroom beneden.

1 september krijgen we de sleutel van een pand in Tynaarlo, dat wat we perse wilden was niet te vinden 8) Nu gaan we het dus maar zelf verbouwen.

Die tarieven voor same day delivery zien er best goed uit!